accSone Crusher-X / granular synthesis

Het progje zal nu waarschijnlijk vallen onder abandonware, wat in de rechtspraak een grijs gebied is.
 
@Disharmonic & @ProgHead

het is inderdaad een hele zoektocht naar een juiste SDK, of goede. CLAP? weet niet hoe toegankelik die is, en geen VST, want CLAP. dat meer terzijde. he he.

ik volg de draadjes van @ProgHead , maar het is me ontgaan dat ze ook echt werkelik wil publiceren.

Cabbage heb ik staan + Csound, maar vooral voor een ding van Puremagnetik, al probeer ik soms kleine stappen, ik zal nooit ver komen, het zal me te veel tijd kosten, die ik anders in muziek kan storten. en ik ben geen DSP goeroe... en wik eigenlik allemaal wat eksperimenten, ach misschien lukken die.

wist niet dat het niet werkte zonder Csound, hoeft geen probleem te zijn. b.v. Granurise, daarvoor moet je MAX 8.x voor hebben geïnstalleerd (die je gewoon gratis kunt gebruiken, tenzij je zelf patches gaat maken en wil saven...).

JUCE wordt erg veel gebruikt, maar je kunt er ook assembler in kwijt... als ik het goed heb begrepen... het is een framework, er zullen restricties zijn, of bepaalde kaderingen, goed ik weet er te weinig over.
JUCE is idd gratis, maar sja....

@Disharmonic ; sja, wat heeft dat met de prijs te maken, ik denk dat developer vooral vind, dat de race naar sales, nou ja, heb ik geen problemen mee, maar Crusher-X is gewoon te specifiek, volgens mij is de prijs bepaald, vanuit, dat hij er genoeg winst uit kan halen, winst in de zin; tijd aan developing... etc... je zou inderdaad denken; dan wordt het goedkoper op den duur, dat is juist het omgekeerde....

het is geen synthmaster.... die overigens niet alleen steunt op de verkoop, van de soft synth zelf, maar ook erg op de soundpacks (als zoveel synths....).

@ProgHead , welke mensen wil je bereiken? ik moet b.v. denken aan Voltage Modular, dat is Java, modules, geen VST plugins, maar zit dan wel een VST plugin. is wel een wijze om ideeën stond te krijgen. Voltage Modular, ik heb er een groot zwak voor, voor eksperimenteel gebruik, is het gewoon een geweldig ding. nou ja. en door java, hun eigen SDK, en designer, maak je vrij makkelik modules en visuals...
(kost 100 dollar om ze te publiceren... er zijn andere wegen... mocht dit iets zijn.... draait niet op windows XP)...

goed, anderen weten hier meer over...

blijft het de prijs; Crusher-X, ook gebruikers, steunen en zuchten er soms wel over.

EDIT: en oeps, jullie zijn sneller!
 
@vink

Mijn probleem is dat ik graag zie dat anderen mijn plugins gaan uitproberen. En aangezien er al duizenden plugins bestaan en de meeste mensen met Windows werken maak ik de meeste kans dat andere mensen met mijn plugins aan de slag gaan als het Windows VST plugins zijn die zonder de installatie van extra software werken en die een fraaie en duidelijke GUI hebben. Mijn plugins worden gratis, en de code zal openbaar zijn.
 
er is een weekje een nieuwe update voor Crusher-X uit, nr. 10. het gaat wel snel. toch gekocht, de upgrade/update (ondanks, dat ik nog strontziek ben, goed en koncentratie zero is...);


de developer noemt het een glitcher, maar het is een feature die flink wat mogelikheden heeft, in combi wat in 9 en 9.5 is toegevoegd, het blijft een monster.
gebruik m veel. en heb nog niet eens alles echt goed gebruikt........ was juist bezig om m er nog meer uit te trekken, had al wat dingen te pakken, maar dat zal even moeten wachten. ga eens proberen ook wat voorbeelden te maken...

voorbeeld van de developer zelf:

 
Back
Top