• Het stemmen voor de Synthforum Contest 2020 is begonnen.

• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer en krijg je ook geen email als je je wachtwoord probeert te resetten?
    Neem dan even contact met ons op.

• Als lid van Synthforum kunnen we uren praten over synths en aanverwante zaken. Waar het uiteindelijk natuurlijk om gaat is het maken van muziek. Heb je iets gebrouwen, geproduceerd, gecomponeerd of ingespeeld wat je graag wilt delen met de rest van de community, dan is dit de juiste plek om dat te doen. Ben je trots op het resultaat of wil je suggesties voor verbetering, post dan hier je track. Wil je alleen luisteren en opbouwende kritiek geven? Dat kan ook.

Er zijn twee manieren om je track te plaatsen:

1. Via de uploadmogelijkheid die Synthforum biedt. Het mp3 bestand mag dan niet groter zijn dan 20 MB. Maak een nieuwe thread aan en klik links onder het bericht op "bestanden toevoegen". Kies na het uoloaden voor "Insert". Alleen dan wordt de audio player in je post zichtbaar.

2. Via een externe site. Er bestaan verschillende sites die ruimte bieden om je muziek te hosten. Je kunt in je bericht een link naar je track plaatsen. Omdat Synthforum de soundcloud link automatisch omzet in een player, gaat hier de voorkeur naar uit. Je hoeft dus verder niets te doen, alleen de link naar je track in je post plakken.

Let op: Wanneer je track op SoundCloud op "private" staat, verschijnt er geen player, maar blijft alleen de link over.

Een veelgebruikt alternatief is YouTube. Heb je je muziek op je YouTube kanaal gezet, dat kun je je clip embedden door simpelweg een link te posten. Daarna wordt de YouTube player automatisch embed in je post. Dit geldt ook voor video's van bijvoorbeeld Facebook en Vimeo.

Heel veel succes en plezier gewenst!

a.l.i.c.e - Sorrow

Fifth Bot

d[-_-]b
https://soundcloud.com/the-fifth-bot%2Falice-sorrow
Ik heb inmiddels alle tracks van de SFC kunnen beluisteren, en dan kruipt ut bloed toch gelijk weer waar het niet gaan kan.

Geinspireerd door verschillende vette tracks die ik voorbij heb horen komen in de contest, tis geen uplifting muziekje, maar weer een sferische down tempo track.

PS Mijn Adams monitoren zijn in reparatie, ik zit nu op mijn oude KRK Rokits te werken, dus ik hoop dat de mix nog een beetje ok is.

ishi

Administrator
Staff member
Klinkt prima over mijn Genelecs.. en fijne track hoor. Mooie geluiden uit Nijmegen :okdan:

Depressoptimist

Well-known member
Heel erg dik kerel! Het zou helemaal af zijn als de percussie/hits wat meer drama reverb krijgen...! maar wellicht is reverb een stuk lastiger te plaatsen op de KRK's. Zou je kunnen vertellen welke instrumenten je hebt gebruikt om tot dit resultaat te komen?

p.s. waar laat je je adams repareren?

Fifth Bot

d[-_-]b
Heel erg dik kerel! Het zou helemaal af zijn als de percussie/hits wat meer drama reverb krijgen...! maar wellicht is reverb een stuk lastiger te plaatsen op de KRK's. Zou je kunnen vertellen welke instrumenten je hebt gebruikt om tot dit resultaat te komen?

p.s. waar laat je je adams repareren?
Hey thnx! Ja ik ben ook niet helemaal tevreden over de individuele mix van de drums en dat komt niet eens zozeer door het ontbreken van mijn monitoren (hoewel ik wel degelijk de helderheid tov de KRKs bij het mixen mis) maar door de plugin die ik daarvoor heb gebruikt, als je zin hebt om ut te lezen, hieronder nog wat meer text en uitleg over dat issue, maar hier eerst maar ff het gevraagde lijstje :D.

Synths:
- Repro-5 (1 van mijn favorieten tegenwoordig!)
- Pigments (Arturia)
- Serum

FX:
- Valhalla Supermassive (ook 1 van mijn favoriete creative reverbs van het moment, en nog gratis ook!)
- Valhalla Delay
- Shadow Hills Class A
- u-he Satin
- en dan nog een zooi Ableton/NI stock fx

Die Adams heb ik trouwens gewoon naar Bax gebracht, viel nog onder de garantie...

En dan hier nog over de mix van de drums:

Ik heb voor het eerst eens zitten spelen met het vrij oude DrumLab van NI en het eerste wat ik wilde doen nadat ik de 1e loop had neergezet is om meer controle te krijgen over de output/mix. Wat je nu hoort is een preset stereo default mix vanuit de Kontakt plugin. Ik ben op zoek gegaan hoe ik per instrument (kick, snare, toms et.c) een dedicated output channel zou kunnen krijgen zodat ik beter in de mix kan ingrijpen. Dat is me op zich wel gelukt, maar zodra ik bv de kick naar die nieuwe output stuurde, veranderde het geluid drastisch en als ik die dan weer terugzette op de originele stereo output, dan was het geluid van de kick nog steeds niet meer hetzelfde als voordat ik die naar de nieuwe output stuurde.

Het lijkt er dus op dat er bepaalde interne routings voor de sound verantwoordelijk zijn die verbroken worden zodra je het instrument naar een nieuwe output stuurt. De sound die verandert is: het totaal dicht clippen (geen idee wat de juiste term is, waarschiijnlijk combi van transients/compressor) van de (overhead?) mics zodra de kick geraakt wordt.

Anyway, lang verhaal, ik ben een halve dag kwijt geweest met eea proberen te fixen, en dat was niet bepaald gunstig voor de creativeit, dus ik heb het maar laten rusten en besloten om dit een andere keer uit te zoeken.
NB ik weet dat je ook individuele instrumenten kan gebruiken van DrumLab, maar dan mis je volgens mij een manier om de overhead mics hetzelfde te krijgen (maw hetzelfde probleem: ik krijg niet het gewenste geluid eruit).