patches extern opslaan en uploaden waldorf streichfett

jdDD

Ouwe rot
Lid sinds
21 november 2018
Berichten
589
Hallo,

Ik heb interesse in een Waldorf Streichfett, enkel vind ik het jammer dat je maar 12 patches kan opslaan.

Ik vroeg me af of de uitwisseling van eerder op de streichfett gemaakte patches, bewaard op een mac, naar de Streichfett vlot verloopt?
Dit zou via Ableton gebeuren: heeft iemand hier ervaring mee, kan je deze patches in een Ableton folder plaatsen, en vlot (live?)
uploaden/vervangen/activeren met de aanwezige patches op de Streichfett zelf?


Groet!
 
Je kunt sowieso een sysex dump doen om alle sounds naar je computer te kopiëren. Er zijn misschien ook wel aparte editors ontwikkeld, maar dat weet ik niet. maar kan wel melden dat het aantal mogelijkheden dusdanig beperkt zijn dat ik zelf niet meer dan de 12 patches nodig heb. Je maakt super snel hetgeen wat je nodig hebt.
 
Je kunt sowieso een sysex dump doen om alle sounds naar je computer te kopiëren. Er zijn misschien ook wel aparte editors ontwikkeld, maar dat weet ik niet. maar kan wel melden dat het aantal mogelijkheden dusdanig beperkt zijn dat ik zelf niet meer dan de 12 patches nodig heb. Je maakt super snel hetgeen wat je nodig hebt.
Ok, bedankt voor de feedback!
Kan je die patches vanuit je daw (Ableton?) sturen naar je streichfett?
Anders tevreden van het toestel veronderstel ik? :)
 
Ja. Sysex dump kun je meestal doen door een midi track in je daw op REC te zetten en dan de dump te doen. Bij het terug dumpen overschrijft hij dus het complete geheugen.

ik vind het een leuk bakje. Lekker hands on.
 
Ja. Sysex dump kun je meestal doen door een midi track in je daw op REC te zetten en dan de dump te doen. Bij het terug dumpen overschrijft hij dus het complete geheugen.

ik vind het een leuk bakje. Lekker hands on.
Goed om weten.. Werk je ook met Ableton?
 
Back
Top