1995 Sovtek Big Muff

egres

Hardwarepolitie
Lid sinds
16 februari 2011
Berichten
6.394
Locatie
Synthcity
Big Muff-03.jpg
Big Muff-04.jpg
Big Muff-05.jpg
Big Muff-02.jpg
Big Muff-01.jpg
 
Briljant. Ook goeie voor marktplaats, je kat of je puppy erbij.
 
Echt duur he. Hier staat er nog een. Is wel op tour geweest :)

https://reverb.com/item/26864047-ehx-big-muff-sovtek-russian-tall-font

Ik heb mijn big muff al heel land en gebruik hem nooit. Maar ga hem zeker gebruiken.
heb hem wel eens te koop gezet.
moet rond de 400 opleveren. Maar niemand koopt hem. Daarom hou ik hem maar.

Queens of the stone age en the smashing pumpkins.
het heeft echt wel een toffe sound.
Kan me alleen maar voorstellen dat er 1 of 2 heel zeldzame transitors in zitten.
Want dat ding maak je zo na op een breadboard lijkt me.
 
Haha, die heb ik ook ooit nog nieuw gerolen voor een boss metalzone in een muziekwinkel, geloof dat ik een beetje moest bij betalen. Ik speelde nog gitaar in een band en wilde een diepe gruizige fuzz distortion ipv dat gelikte metal geluid. Was iig helemaal niet zo duur. Inmiddels heb ik hem flink ver-eurocracked, 4 band eq aan toegegoegd, nou istie helemaal lomp:) lekker voor basskicks. Wist ik veel dat die dingen zoveel geld op zouden moeten leveren. Ook beter maar, nu kan er nog eens lekker mee rammen!
20210131_113928.jpg
 
Wist ik veel dat die dingen zoveel geld op zouden moeten leveren. Ook beter maar, nu kan er nog eens lekker mee rammen!

Haha.. geweldig, R.
Ik krijg er bijna zin van een CS-60 in stukken te zagen voor een zondagmiddag-interventie.. :D
 
Heb de mijne vandaag eens asn mijn gitaar gehangen. Ben niet zo van de gillende snaren.
Met met de distortion op 10% klinkt toch wel erg lekker.

@Draakje haha Wel cool zeg. Soort f*ck you aan de hipsters met sentiment die er veel geld voor neer willen leggen.

Nou ja is wel een toffe distortion. Het geluid gaat het om toch?
 
Echt duur he. Hier staat er nog een. Is wel op tour geweest :)

Electro-Harmonix Sovtek "Green Russian" Big Muff Pi | Reverb

Ik heb mijn big muff al heel land en gebruik hem nooit. Maar ga hem zeker gebruiken.
heb hem wel eens te koop gezet.
moet rond de 400 opleveren. Maar niemand koopt hem. Daarom hou ik hem maar.

Queens of the stone age en the smashing pumpkins.
het heeft echt wel een toffe sound.
Kan me alleen maar voorstellen dat er 1 of 2 heel zeldzame transitors in zitten.
Want dat ding maak je zo na op een breadboard lijkt me.
=> ik dacht dat de big muff van de smashing pumpkins een op-amp big muff was
wat verschilt van deze mooie kaki groene big muff ...

THE OP-AMP BIG MUFF π

ziehier een yamaha FM monster doorheen een sovtek/EH big muff, ook vintage want van 2010 8):okdan:8>:kroon::mega:8o):beard:

 
Semi offtopic: Valt niemand op hoe vaag het perspectief in die foto's is? Of ben ik nou bezopen? Loopt die vloer tegen de muur op ofzo?
 
Semi offtopic: Valt niemand op hoe vaag het perspectief in die foto's is? Of ben ik nou bezopen? Loopt die vloer tegen de muur op ofzo?
Inderdaad, grappig.

ik denk dat hij voor de foto een set heeft gebouwd met een stuk vinyl op grond en een stuk erachter, rechtop.
 
Semi offtopic: Valt niemand op hoe vaag het perspectief in die foto's is? Of ben ik nou bezopen? Loopt die vloer tegen de muur op ofzo?
da's vast gewoon zo'n rol die ligt op de vloer, hangend vanaf een stand in de lucht, zo heb je een neutrale achtergrond. Zie je wel vaker bij fotografen. Een halve U dus.
 
De Big Muff, daar kan een boek over volgeschreven worden :)
Iets wat hier dan ook is gedaan: The Big Muff History of All Versions Part 1

Een serieuze Big Muff verzamelaar zal misschien wel in staat raken meer dan 100 verschillende versies te vinden van dit ene pedaal.

600,- lijkt mij wat veel nu.
Al zijn er ook zeldzame (zoek maar eens op Red Army - Overdrive, de eerste 90's Russische herintrede van de Big Muff) die ver boven de 1000,- gaan.
Ik altijd wel oren naar een mooie Big Muff, maar voor zo'n Groen Russich dien zou ik niet meer dan 300,- neerleggen als hij mooi is.
Ik geloof dat ik niet de enige ben want de marktplaats scharrelaars/handelaars die regelmatig mooie pedalen voor mijn neus wegkapen :D laten ze ook liggen voor >300,-.
 
Zelf wel fan van triangle Muffs, een paar gemaakt (1 met silicium transistoren, en 1 met ouwe germanium PNP's), lekker hoor. Toch ook eens zo'n latere versie bouwen.
 
Ik heb de re-issue van de "Green Russian". Blijkbaar klinkt die aardig naar het origineel en deze is een stuk betaalbaarder voor liefhebber:
Lekker gruizig sausje over mijn DSI Mopho of OB6!
 
10 jaar geleden kreeg ik het advies om een sovtek versterker te kopen als ik er een zag. Stond er die week toevallig eentje op marktplaats. Ik ben toen het halve land afgereisd met de trein. Een kerel kwam hem brengen met zijn fietsje op den haag centraal. €300 beste deal ooit.

Maar even uit nieuwsgierigheid. Waar gebruiken jullie een fuzz voor?! Ik ben erg benieuwd naar voorbeelden!
 
Back
Top