Synth statief

Arv

Robot
Lid sinds
18 oktober 2001
Berichten
13.098
Locatie
Zuid Holland
Op zoek naar een nieuwe synth statief, kwam via drMix (YT) bij blackpanthersystem.de
Dit materiaal ziet er zeer stevig uit. Ik vroeg me af of er hier nog ervarings deskundigheid te vinden is?
 
Ik ken blackpanthersystem niet, maar ik zie overeenkomst met de K&M-serie. Ik gebruik daarvan o.a. de Omega Pro en die is zeer degelijk. Prijzen zijn ongeveer gelijk aan elkaar.
 
Ziet er goed uit zeg die Black Panther! Heb eigenlijk net een Jaspers opgesteld. Maar alleen omdat ik aan de andere kant ook wat wilde hangen..
K&M ziet er ook goed uit maar lijkt me iets minder stevig op de 3e drager.

k-m-18820-omega-pro-keyboard-standaard-zwart.jpg
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==





Zelf heb ik met wat kunst en vliegwerk het bouwwerk hieronder gemaakt. Monitors hangen dan op de plank van de 2e drager. Was met deze statief en extensie..
https://www.thomann.de/nl/fun_generation_universal_stand.htm
https://www.thomann.de/nl/fun_generation_universal_stand_extension.htm
best stevig voor wat het kostte. :) Ik wilde eigenlijk af van de kruispoot.. aangezien je daar je benen toch niet lekker kwijt kan.

fetch
 
hemel wat duur... Om een 19 inch rackitem te plaatsen tik je kleine 90 euro...
Lijkt inderdaad heel erg op mijn k&m stand. Ben daar trouwens minder over te spreken, de bovenste houders hebben zoveel speling dat er tegen duwen gans de boel cm's doet schommelen.
 
K&M, die ken ik nog niet. Maar als die al wat speling hebben, dan haak ik al zowieso af. Als ik zo op die foto hierboven kijk, herken ik wel plekken waar dat kan gebeuren ja..

@MacGyverGear
Dat ziet er toch ook wel stevig uit.

Die black panther
 
K&M, die ken ik nog niet. Maar als die al wat speling hebben, dan haak ik al zowieso af. Als ik zo op die foto hierboven kijk, herken ik wel plekken waar dat kan gebeuren ja..

@MacGyverGear
Dat ziet er toch ook wel stevig uit.

Die black panther
Idd ja! Steviger dan die K&M! Vooral die bovenste drager daar lijkt me qua bevestiging daar niet heel solide.

Vandaag deze binnen gekregen:

Goed spul! Ze hebben meer soorten stellingen.

Slim bedacht! Ze gebruiken ISB profiel en op een paar onderdelen na de bijbehorende hardware. Met een beetje zoeken is dat ook in Nederland te koop (mocht je willen uitbreiden). ;)
barebones-3-scaled.jpg
 
Bij deze winkel hebben ze nog meer profielen en toebehoren en zijn die klemmen waar ze het RVS rond in klemmen (ronde stangen voor dragers) nog goedkoper.
En ook nogeens verkrijgbaar voor grotere diameters. Shaft supports SH12/SK12
Twijfel nog of op de foto hierboven 30 of 20mm profiel wordt gebruikt maar dat dubbele profiel wat als staanders gebruikt is hebben ze daar ook, inclusief die plaatjes om de hoek met de horizontale poot te verankeren.
Eigenlijk is dit wel super flexibel om iets creëren voor je spulletjes op een tafel. Vanaf de grond is het misschien wel wat prijziger omdat je dan weer met grotere maten profiel moet werken.
Maar in een tafel versie, kun kun je gemakkelijk dragers toevoegen aan een etage zonder dat je hele opstelling moet slopen. En dat is iets wat echt ontzettend ruk is aan zo'n Jaspers bv.. en daarbij kom je hier veel goedkoper uit volgens mij. En sowieso vind ik een Jaspers nou niet heel geschikt om een setje Elektrons op te stellen.. de kleinste drager is 300mm lang bv. En je kunt dan ook niet de drager lager in de sleuf laten hangen zoals bij dit profiel. :)

Ik weet nog niet wat ze hierboven gebruikt hebben om de apparaten te beschermen tegen de zwaartekracht..:D oftewel; het er niet af kunnen glijden wanneer een drager niet horizontaal staat. Maar een inbusboutje met wat krimpkous eromheen lijkt mij ook prima. Die sleuven kun je bijbehorende plaatjes met schroefdraad in stoppen en deze klem je dan weer met het inbusboutje vast zodat je apparaten tegen gehouden worden als je het in een 45 graden hoek oid zet.. ;)

De assen op lengte verkopen ze ook niet. Maar daarvoor kun je naar een metaalhandel gaan en kan je het op elke gewenste lengte laten zagen. bv: RVS Rond 12 mm - Goed Metaal
 

@MacGyverGear


Dat profielspul gebruik ik op mn werk vaak, maar dan van item: Aluminium construction profiles from item: Modular & flexible
Komt op hetzelfde neer, en er zijn allemaal opties en knietjes en weetikhetallemaal. Heel mooi, wel wat prijzig (item dan) en zeker niet altijd perfect.

Dat idee van die tafel is wel mooi ja, maar ik ga voor de free standing.

Ik weet nog niet wat ze hierboven gebruikt hebben om de apparaten te beschermen tegen de zwaartekracht..:D oftewel; het er niet af kunnen glijden wanneer een drager niet horizontaal staat. Maar een inbusboutje met wat krimpkous eromheen lijkt mij ook prima. Die sleuven kun je bijbehorende plaatjes met schroefdraad in stoppen en deze klem je dan weer met het inbusboutje vast zodat je apparaten tegen gehouden worden als je het in een 45 graden hoek oid zet.. ;)
Mja, ik weet niet. Het lijkt me nog steeds niet lekker stabiel. Zeker niet als je beetje gaat rammen op de toetsen: de synth "staat" immers op 1 staaf en dus torsie enzo maakt het wobbly..
Die black panter dingen hebben van die hoekstukken die alles in een keer opsluiten en dus lekker stabiel.
 
Opgelet indien je naar 2dehands Jaspers materiaal zou willen gaan. De houders die aan de dikke buizen verbonden zijn, kun je met het oude design niet omdraaien zonder eerst heel je frame uit elkaar te halen. Jaspers heeft dit probleem blijkbaar opgelost in de nieuwe producten (ik zit natuurlijk met de oude - het is enorm vervelend om je frame leeg te moeten maken om ergens in het frame die houders gewoon van lengte te wisselen door ze 180 graden te roteren).
 
Back
Top