Hazes op Gitaar !!

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
9.983
Locatie
-
Nog nooit eerder gedaan op synthforum.. iemand moet het doen dus :mega:

Naast synthesizers heb ik ook een gitaar (hehe). Paar weken terug had ik wat opnames gemaakt met de telefoon en gepost.. deze oa https://www.synthforum.nl/forum/muzi...rica-op-gitaar
Dat kreeg de nodige tips.. en geef ook toe dat het geluid beter kon.

Zonet heb ik geëxperimenteerd met een webcam Logitech C920 HD Pro voor het beeld en audio van mic en gitaar op 2 sporen opgenomen in Reason. Hieronder het resultaat:
Het liedje heet "Ik leef mijn eigen leven". Dit is origineel een lied van Riccardo Cocciante: 'Se Stiamo Insieme', waar Andre Hazes (sr) een Nederlandstalige tekst op heeft gemaakt.. zoals alleen hij dat kon :halleluja
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==


 
Laatst gewijzigd:
Wow ontzettend goed, geluid is mooi en helder, gitaarspel is top hoor, en je stem is weer top. Beeld is wel een beetje wazig maar who cares. Zelf speel ik wel eens "Zeg maar niets meer", dat is dan ook wel alles van Hazes wat ik een beetje kan. Ik ga dit nummer toch ook eens opzoeken en proberen. zeer mooie uitvoering. :halleluja
 
Mooi! :okdan: Zo véél beter wanneer opgenomen!

Hey thanx.. Ja, is echt wel een verschil met telefoongeluid :)

Jason31 Thanx!! :) Ja, het beeld is waziger alhoewel de resolutie hetzelfde is. Mijn telefoon maakt mooiere video opnames lijkt wel. Maar zit me net te bedenken dat ik die ook kan gebruiken de volgende keer. Hoofdtelefoon zou ik nog af kunnen doen als ik mezelf een beetje over de luidsprekers draai. De microfoon die ik gebruik feedbacked niet echt snel. Gitaar heeft een eigen output.. zit een soort mic modeling in en klinkt best acceptabel. Feedbacked totaal niet met hoge volumes.
Deze versie is voor zover mij bekend nergens eerder gedaan.. ik heb het een beetje op gehoor uitgezocht en er zelf hier en daar een slinger aan gegeven.. Er zit wel een soort gitaarsolo in, die probeer ik ook tijdens de begeleiding te doen maar moet ik nog ff op oefenen :D.. maar zeker een mooi lied dit. Hij heeft nog veel meer moois gemaakt!! En bijna alle liedjes zijn bestaande songs waar hij weer zijn eigen tekst op gemaakt heeft.

andreos Dank je! En voor je berichtje.. ik ga er nog ff aan werken.. en je hebt zeker een punt dat ik wat snel ga. Het was ook een beetje zoeken hoe dit liedje met alleen gitaar te doen en er dan ook nog bij te zingen. ;)
 
Gitaar heeft een eigen output.. zit een soort mic modeling in en klinkt best acceptabel.

Je bedoelt een elektro akoestische toch? Dat heb ik namelijk en geeft ook best acceptabel geluid, wel een beetje delay alleen, soms zet ik er een microfoon voor en plug ik hem ook in de audio interface, zodat je een soort stereo achtig effect krijgt, maar zingen gaat dan niet lukken, want mijn Mic is dan bezet. Maar wat voor gitaar is het die je hebt?
 
Hey, idd. Electro acoustic. Ik heb een Yamaha APX1200II. Ze noemen dat bij Yamaha SRT geloof ik. https://www.youtube.com/watch?v=mcdQQ-pEKDk&ab_channel=YamahaMusicLondon
Delay heb ik nog niet echt opgemerkt maar er zit wel iets slims in waardoor diverse mics gemodelled worden.
Ik heb ook nog een Jumbo Takemine, die klinkt versterkt minder maar zonder versterking (via mic) wel stukken voller. Via de output zit er in die Yamaha ook redelijk wat laag. Lekker compact gitaartje. Ik moest alleen wel behoorlijk vijlen aan de kam.. de snaren stonden fabrieks-af echt veels te hoog. Nu speelt ie ongeveer zoals die Takemine. Die heb ik al meer dan 10 jaar.. echt een heel fijne gitaar ook. :) Zat laatst nog te kijken om daar ook een mic systeempje in te bouwen.. deze dacht ik: https://www.thomann.de/nl/lrbaggs_anthem.htm
 
Zat laatst nog te kijken om daar ook een mic systeempje in te bouwen.. deze dacht ik: https://www.thomann.de/nl/lrbaggs_anthem.htm

Keek ff naar een paar clips op yt maar die klinkt echt mooi zeg, kost wat maar daar ga je een hoop plezier aan beleven verwacht ik.
Handig ook weer tegenwoordig met yt, kan je precies zien hoe je het moet doen, toen ik vroeger (35 jr terug)een keer een mic in m'n Yamaha wilde hebben liet ik dat maar doen door dat zaakje op het spui in A'dam (geen idee of ie er tegenwoordig nog zit) want toen had je nog geen internet in die tijd dus kon je ook niet ff de kunst afkijken.
 
Keek ff naar een paar clips op yt maar die klinkt echt mooi zeg, kost wat maar daar ga je een hoop plezier aan beleven verwacht ik.
Handig ook weer tegenwoordig met yt, kan je precies zien hoe je het moet doen, toen ik vroeger (35 jr terug)een keer een mic in m'n Yamaha wilde hebben liet ik dat maar doen door dat zaakje op het spui in A'dam (geen idee of ie er tegenwoordig nog zit) want toen had je nog geen internet in die tijd dus kon je ook niet ff de kunst afkijken.

Ja. We leven echt in een mooie tijd tegenwoordig. Wie had dat gedacht toen je 20 jaar geleden begon en nog moest inbellen en tijden wachten voor een MP3 bestand te downloaden..nu kijk je tv op je PC :D
En idd alle kennis, kunstjes; zelfs het leren bespelen van, leer je op het www.

Ben wel tevreden met het geluid in die Yamaha maar kende tot voor kort die inbouwmics nog niet echt. Wat ik wel begrepen heb is dat die dingen meer omgevinggeluid oppikken en dus op een podium waar ie flink versterkt wordt kan het gaan feedbacken, dat Yamaha systeem heeft daar minder last van. En het is allemaal iets mooier verwerkt in de bediening. Ik zou bv niet weten of de tuner van de Takemine het nog gaat doen en of je de interne Piëzo er ook bij kan mixen als die mic erin zit.
 
Jaaa!!! Dat bedoelde ik... geluid niet via camera opnemen maar gewoon in je DAW en dan eronder monteren. Prachtig gedaan en klinkt als een klok!!
 
Ben wel tevreden met het geluid in die Yamaha maar kende tot voor kort die inbouwmics nog niet echt. Wat ik wel begrepen heb is dat die dingen meer omgevinggeluid oppikken en dus op een podium waar ie flink versterkt wordt kan het gaan feedbacken, dat Yamaha systeem heeft daar minder last van.

Ja daar zeg je wat, daar zat ik ook al aan te denken maar je mag toch verwachten dat de karakteristiek van de microfoon zodanig is dat ie niet teveel omgevingsgeluiden oppikt anders zou ie niet geschikt zijn voor zoiets toch?
Ik vroeg me nog af; zet je wel 'ns een flanger of een reverb ertussen voor het geluid je daw ingaat?
Ik weet nog wel indertijd toen ik (in de eighties) voor het eerst een Boss flanger pedaaltje aansloot, kreeg meteen het idee dat ik op een gitaar van 5000 ipv 500 gulden zat te spelen. 8)
 
Dit is niet echt mijn stijl (wel die van m'n vrouw dus zal die straks ook eens laten luisteren). Maar ik moet wel toegeven dat dit ontzettend mooi gemixed én gezongen is :okdan:. En je vocal is minder "overdreven" dan die van meneer Hazes zaliger. Dus wat mij betreft een dikke pluim waard :halleluja .

Ik zou eventueel overwegen om ergens halverwege een zacht stringtapijtje of zoiets eronder te spelen (niks opvallend). Zou erg goed kunnen werken.

:doei:

Danny
 
Hey, echt goed gespeeld en gezongen.
Altijd fijn om iemand live te zien spelen en zingen :okdan:
Mag je trots op zijn.
 
Back
Top