Reincarnate (Progressive House/Techhouse)

Heb hem nu op speaker van m'n telefoon geluisterd, dus kan alleen wat over de vibe zeggen: Lekker. Een van m'n katten vond hem ook interessant, dus mocht dat je doelgroep zijn dan zit je volgens mij goed.

Ga hem straks in de trein ff met oortjes luisteren. Hoop dan wat meer inhoudelijk te kunnen reageren =)
 
Klinkt lekker, Ik ben een beetje een autist dus zeg de zaken die me opvallen, vat het niet te persoonlijk op, maar wanneer ik de moeite neem om feedback te geven ben ik vaak wel direct.
1- stem is te zacht en heeft een de-esser nodig, (of hoog flink terug) is erg schel, zit te veel hoog in t.o.v. van de rest van de mix.
2 - drums zijn net een tandje te dof, mag iets minder gelowpassed worden, snap het contrast, maar worden nu wel erg sompig
3- Het "progressive" tap tempo riedeltje en het bass stabje "tub tuub tub" is sinds Monolink 4 jaar geleden echt al overal tot uit den treure ge/misbruikt. Het is geworden tot de "snare roll" van de progressive, de track heeft dus nog wel een echte lead nodig.
4 - Verder hoor ik eigenlijk niks "eigens" wat het samen brengt en klinkt het een beetje als een progressive template zonder identiteit. Het heeft alle aankleding en een keer een akkoord wissel (akkoord en weer terug, ook uit de monolink / Artbat stal)

Dus het klink een beetje als showcase van progressive productie truukjes, maar ik mis identiteit / een verhaal. Het blijft een beetje in de opbouw fase hangen. heb de eerste 4min geluisterd, tot na de akkoord wissel en terug en had niet het gevoel dat er nog iets anders ging komen.

De vibe is absoluut goed! maar nu nog wat erop schrijven :)
 
Klinkt lekker, Ik ben een beetje een autist dus zeg de zaken die me opvallen, vat het niet te persoonlijk op, maar wanneer ik de moeite neem om feedback te geven ben ik vaak wel direct.
1- stem is te zacht en heeft een de-esser nodig, (of hoog flink terug) is erg schel, zit te veel hoog in t.o.v. van de rest van de mix.
2 - drums zijn net een tandje te dof, mag iets minder gelowpassed worden, snap het contrast, maar worden nu wel erg sompig
3- Het "progressive" tap tempo riedeltje en het bass stabje "tub tuub tub" is sinds Monolink 4 jaar geleden echt al overal tot uit den treure ge/misbruikt. Het is geworden tot de "snare roll" van de progressive, de track heeft dus nog wel een echte lead nodig.
4 - Verder hoor ik eigenlijk niks "eigens" wat het samen brengt en klinkt het een beetje als een progressive template zonder identiteit. Het heeft alle aankleding en een keer een akkoord wissel (akkoord en weer terug, ook uit de monolink / Artbat stal)

Dus het klink een beetje als showcase van progressive productie truukjes, maar ik mis identiteit / een verhaal. Het blijft een beetje in de opbouw fase hangen. heb de eerste 4min geluisterd, tot na de akkoord wissel en terug en had niet het gevoel dat er nog iets anders ging komen.

De vibe is absoluut goed! maar nu nog wat erop schrijven :)

Thanks, een de-esser ga ik zeker erop zetten. Ik vind hem idd ook wel een beetje schel. Monolink nooit van gehoord, net even naar geluisterd, is niet helemaal de richting die ik voor ogen heb. Dat er elementen van andere tracks in zitten en het een showcase is van productie trucjes zie ik juist als positief, het mag niet orthodox klinken imo. Het is ook altijd lastig beoordelen een track als dit, het is gemaakt voor in een mix of op de dansvloer, niet als luistertrack, dan zijn andere genres weer beter geschikt, een verhaal in de track zelf zie ik dan ook niet als nodig, dat moet de DJ vertellen. Luister eens naar Nick Devon, daar is deze track op geinspireerd, voortkabbelende monotome tracks, beetje duister en donker, een bassline die lekker doorsuddert, niet te veel afwisseling, maar wel veel korte geluiden en effectjes. Denk dat het verder ook een beetje een smaak dingetje is. Thanks voor de feedback :okdan:
 
Ik ken het genre heel goed :) luister eens naar deze set als voorbeeld, ook qua mix, die staan allemaal als een huis. daar komt wat jij doet in een hoop tracks voorbij, Maar meer de fladderende synth als earcandy, die tracks blijven boeien omdat de onderliggende groove complexer is maar deze hebben allemaal wel nog een thema er omheen, vaak met polyritmes (5/8e of 6/8e voor euclidean psychedelisch effect) wanneer je daar naar toe kan bruggen, dan wordt het een ander niveau. De basis (met wat tweakwerk) staat, nu (IMHO) doorpakken! succes!

ARTBAT at Bondinho Pão de Açúcar in Rio de Janeiro, Brazil for Cercle - YouTube
 
Ik ken het genre heel goed :) luister eens naar deze set als voorbeeld, ook qua mix, die staan allemaal als een huis. daar komt wat jij doet in een hoop tracks voorbij, Maar meer de fladderende synth als earcandy, die tracks blijven boeien omdat de onderliggende groove complexer is maar deze hebben allemaal wel nog een thema er omheen, vaak met polyritmes (5/8e of 6/8e voor euclidean psychedelisch effect) wanneer je daar naar toe kan bruggen, dan wordt het een ander niveau. De basis (met wat tweakwerk) staat, nu (IMHO) doorpakken! succes!

ARTBAT at Bondinho Pão de Açúcar in Rio de Janeiro, Brazil for Cercle - YouTube

Dat is eigenlijk wat ik wil zeggen, dat een losstaande track niet als een set klinkt. De DJ is de maestro die je track beter maakt, download ze maar eens los en je hoort het verschil. Daarmee wil ik niet zeggen dat mijn track dit benaderd, verre van dat, ik heb nog veel te leren en hoop nog veel beter te worden. Ik heb voor deze track een Nick Devon track als referentie gebruikt, dat is toch net een iets andere stijl dan de mix die je stuurt. Ik heb meerdere versies gemaakt waarvan deze de beste uit de bus kwam. Ik begrijp dat er met Feedback vaak naar een richting wordt gestuurd, ik doe dit zelf namelijk ook altijd bij tracks van anderen. Ik probeer daar altijd een beetje neutraal in te blijven, want mijn ervaring is dat ik hem hierdoor eerder slechter maak dan beter, en het 9 van de 10x toch ook een smaak kwestie is. Wel neem ik dit soort Feedback vaak mee naar de volgende track, zoals je tips over Polyritmes, ik word vooral beter door Tracks blijven bouwen. Mix Feedback vind ik vooral altijd wel belangrijk en ga ik ook mee aan de slag. Ik apprecieer het ten harte. Thanks. :okdan:
 
Ben totaal niet bekend met dit genre maar het basje vind ik wel erg lekker en pakkend. Mix klinkt ook heel goed in mijn oren.. tip op de de-esser is idd wel een goeie. Zijn de Leads (pingeltjes) niet wat hard?
Het is idd wel een compliment als je dit genre probeert en zoals Eclectic zegt de sound van een producer te pakken hebt. :okdan:
 
Is ook zo. Je bent lekker op weg.

Dat is eigenlijk wat ik wil zeggen, dat een losstaande track niet als een set klinkt. De DJ is de maestro die je track beter maakt, download ze maar eens los en je hoort het verschil. Daarmee wil ik niet zeggen dat mijn track dit benaderd, verre van dat, ik heb nog veel te leren en hoop nog veel beter te worden. Ik heb voor deze track een Nick Devon track als referentie gebruikt, dat is toch net een iets andere stijl dan de mix die je stuurt. Ik heb meerdere versies gemaakt waarvan deze de beste uit de bus kwam. Ik begrijp dat er met Feedback vaak naar een richting wordt gestuurd, ik doe dit zelf namelijk ook altijd bij tracks van anderen. Ik probeer daar altijd een beetje neutraal in te blijven, want mijn ervaring is dat ik hem hierdoor eerder slechter maak dan beter, en het 9 van de 10x toch ook een smaak kwestie is. Wel neem ik dit soort Feedback vaak mee naar de volgende track, zoals je tips over Polyritmes, ik word vooral beter door Tracks blijven bouwen. Mix Feedback vind ik vooral altijd wel belangrijk en ga ik ook mee aan de slag. Ik apprecieer het ten harte. Thanks. :okdan:
 
Ben totaal niet bekend met dit genre maar het basje vind ik wel erg lekker en pakkend. Mix klinkt ook heel goed in mijn oren.. tip op de de-esser is idd wel een goeie. Zijn de Leads (pingeltjes) niet wat hard?
Het is idd wel een compliment als je dit genre probeert en zoals Eclectic zegt de sound van een producer te pakken hebt. :okdan:

Thanks, de leads zijn inderdaad ook iets te hard, goed opgemerkt. Nog even een beetje finetunen dus inderdaad maar verder ben ik aardig tevreden voor als afsluiter van het jaar.
 
Hey Jason, sorry makker, maar ik kon niet eerder reageren. Lekkere groove, mooie pads en vocals, mooie effecten... chill, die strings. Ik hoor wel degelijk een verhaal hier, en de opbouw en structuur vind ik prima. Zeer speciaal. Doe zo verder! Vele groeten, Gloomy. :)
 
Back
Top