# Techno # Syrtis Major - Hidden

Syrtis Major

It's All Music
Lid sinds
20 oktober 2020
Berichten
63
Locatie
Groningen
Beste leden,

Vandaag met dit project bezig geweest in FL Studio.
Voornamelijk gebruik gemaakt van samples.
Ben erg benieuwd naar jullie mening.
Maak het of kraak het zeg maar.
Fijne feestdagen!

Peace
 

Attachments

  • Syrtis Major - Hidden (Final).mp3
    8 MB · Bekeken: 150
Begint lekker, echter is de panning te overdreven, ik heb een koptelefoon op waardoor het constant van links naar rechts slingert, eigenlijk maakt dat de track bijna onhoorbaar. Ook de kick is nagenoeg afwezig, ik hoor hem een beetje op de achtergrond. Ik zou het panning effect verwijderen en de kick op de voorgrond zetten. Dan opnieuw posten en wil ik er best weer even comments op geven.
Jij ook fijne feestdagen!! :okdan:
 
Thanks voor je feedback Jason.

Ik ben met panning aan de slag gegaan. Heb tevens de eq aangepast en limiter anders afgesteld.

Ligt ie nu beter in het gehoor?
 

Attachments

  • Syrtis Major - Hidden Sec Verse.mp3
    8 MB · Bekeken: 130
Stukken beter. Mix kan nog een stuk beter nog, vooral bij de kick, als je die alleen hoort klinkt ie goed, maar als er andere geluiden bij komen is ie onder gesneeuwd, past wel een beetje bij kerst maar misschien werkt het als je bij andere geluiden onnodige lage frequenties weg haalt of daar sidechain gebruikt. Ik vind de track zelf wel een vet sfeertje hebben met die samples. Lekker duister allemaal. :okdan:
 
als je dat "klokkenspel" nou eens -6dB doet en de drumloop +6dB dan kan ik er wat mee, heb nu het gevoel als alsof ik onder de GHB op de bodem van een echoput lig.
 
Het lijkt wel of je op een setje speakers mixt met heeeeeeeeeel veel laag... Met als gevolg dat je er geen laag in draait. Als ik door de 'mix' heen luister snap ik je track en is ie volgens mij best vet. Maar... de mix is volledig uit balans. Kan dat kloppen? Want dan moet je er echt wat aan doen. Zo komt je fijne creatie niet tot zijn recht.
 
Beste leden,

Bedankt voor jullie feedback.
Ik produceer en mix met mijn koptelefoon.
Heb helaas nog geen monitor speakers. Gebruik een analyzer om het geheel in de gaten te houden. Toch blijkt wanneer ik mn track exporteer dat er toch nog het 1 en ander niet goed klinkt.
Heb mn track nog een keer of 7 opnieuw aangepast en dit is eruit gekomen.
Naar mijn mening klinkr deze versie beter dan de vorige twee.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
 

Attachments

  • Syrtis Major - Hidden Latest.mp3
    8 MB
Laatst gewijzigd:
als je dat "klokkenspel" nou eens -6dB doet en de drumloop +6dB dan kan ik er wat mee, heb nu het gevoel als alsof ik onder de GHB op de bodem van een echoput lig.
Ik dacht altijd dat je de grens van 0db moet aanhouden?
Sorry als het een domme vraag is. Ik ben nog een leerling om het zo maar te noemen ;)
 
Ik dacht altijd dat je de grens van 0db moet aanhouden? Sorry als het een domme vraag is. Ik ben nog een leerling om het zo maar te noemen ;)

Heeft iemand hier misschien een reactie op voor mij? Dit zal mijn leerproces met betrekking tot mixen ten goede komen.
 
Ik bedoel hoeveel DB je maximaal kan gebruiken om het maximale resultaat te halen. Aangezien je schrijft dat ik de drums moet verhogen met 6db. Ik probeer dus altijd 0db als grens aan te houden.
 
Nee, het gaat erom dat je drums véél harder mogen (of gelijk blijven) maar dan de rest véél zachter moet. En die galm mag wel een stuk minder.
 
Vind het klokkenspel ook nog te hard. Ik zou die nog verder naar beneden brengen. Probleem is dan dat je te weinig hoog hebt. Dan zou er iets bij moeten. Bv een drukke clap partij. Of bv die bongo achtige drums wat harder. Over het geheel vind ik het wel een ok track zeker als ik goed begrijp dat je nog niet zo lang met muziek bezig bent.
 
Vind het klokkenspel ook nog te hard. Ik zou die nog verder naar beneden brengen. Probleem is dan dat je te weinig hoog hebt. Dan zou er iets bij moeten. Bv een drukke clap partij. Of bv die bongo achtige drums wat harder. Over het geheel vind ik het wel een ok track zeker als ik goed begrijp dat je nog niet zo lang met muziek bezig bent.
Thanks Ytse!

Wat is de regel dan in principe mbt hoog,mid,laag? Moet dit in de geheletrack op hetzelfde level zitten of?
Ik mixte in principe meestal op gehoor. Onlangs ben ik begonnen een analyzer te gebruiken. Dit heb ik gedaan omdat ik produceer en mix met koptelefoon.
Wil graag mijn mixtechniek verbeteren om mn tracks naar een betere kwaliteit te brengen. Hoop dus dat je een antwoord op mn vraag hebt ;)
 
Thanks Ytse!

Wat is de regel dan in principe mbt hoog,mid,laag? Moet dit in de geheletrack op hetzelfde level zitten of?
Ik mixte in principe meestal op gehoor. Onlangs ben ik begonnen een analyzer te gebruiken. Dit heb ik gedaan omdat ik produceer en mix met koptelefoon.
Wil graag mijn mixtechniek verbeteren om mn tracks naar een betere kwaliteit te brengen. Hoop dus dat je een antwoord op mn vraag hebt ;)
Wat betreft de hele mix. Ik gebruik SPAN altijd op mijn master kanaal, om te monitoren of bepaalde frequenties te veel aanwezig zijn.

Deze post op Instagram geeft uitleg over hoe je SPAN hiervoor kan gebruiken:
 
Kan helaas mijn monitoren niet zo luid zetten momenteel, maar wat ik nu luister vind ik heel mooi, behalve dat ie een tikkeltje te lang is, dat kun je o.a. oplossen door meer automation clips te gebruiken.

veel succes,

Gloomy.
 
Back
Top