Merry Christmas [psytrance]

Eddy Reddy

Ouwe rot
Lid sinds
23 november 2009
Berichten
696
Locatie
BE
Deze dagen hoor je zo weinig kerstliedjes, dus ik hoop met deze track die leemte een stuk op te kunnen vullen.

Er is nog veel werk aan, maar gezien het vanavond al Kerstavond is en mijn werkijver even vakantie heeft genomen, zet ik hem toch al even hier.

Tips en opmerkingen zijn zeker welkom!
 
Waarschijnlijker handiger als ik er een mp3'tje bij doe...
 

Attachments

  • Merry Christmas.mp3
    7,2 MB · Bekeken: 85
Tof gedaan. Op de leads in psy trance mag je best wel wat meer uitschieten met reverbs en delays denk ik, het klinkt nu een beetje droog vind ik. er komt ook een stukkie hardcore in voor. Is wel tof gedaan maar denk dat de track dan niet heel serieus is, wellicht je bedoeling? Mijn inzending voor de contest is ook een kerstnummer. Weliswaar een beetje mislukt maar ja als niemand het doet doen wij het wel toch?
Merry Christmas.
 
Bedankt :) Het is inderdaad niet echt een serieus nummer. Ik wou eens kijken of ik een echte old school goa track kon maken, maar ik werd al snel afgeleid en uiteindelijk is het net iets anders uitgedraaid...

Ik wou inderdaad nog wat delays en reverb toevoegen, samen met betere dynamische panning. Ook de drums zijn nog veel te statisch en de risers zijn voorlopig ook maar placeholders. De limiter en compressor die ik over de masterbus heb gegooid hebben de levels ook weer om zeep geholpen heb ik gemerkt na een nieuwe luisterbeurt. Mixen en masteren moet zeker nog beter, maar alles moest snel gaan om toch nog een basisversie te hebben voor kerstavond.

Komende week ga ik eens door de inzendingen van de contest gaan. Ik heb jouw inzending al snel even opstaan en tot hiertoe klinkt die alvast goed :)
 
hij distort als een malle, de lead die op 0.46 binnenkomt is doet gewoon pijn aan je oren, limiter eraf, levels 12dB naar beneden en dan nog eens uitbalanceren.
 
Leuke idee, maar de mix is uit balans inderdaad. De lead eet m'n oortjes op en ik mis een focus op het laag die wel een beetje bij psy hoort...!
 
Leuk deuntje die lead. Helaas word ik haast "razend" als ik het woord Kerstmis hoor. Hohoho, sleighbells and merry x-mas had voor mijn niet gehoeven, maar 't is in orde, je hebt je best gedaan.

Eurgh, waarom stopt ie zo abrupt?

Happy '21 ondertussen.

Gloomy :)
 
Back
Top