Track in on-affe staat; ideeën zijn welkom

Dozart

Super Сasual Dating Real-life Females
Lid sinds
27 juli 2011
Berichten
1.026
Locatie
GB
Deze track is geschreven en gemaakt in (en als reactie op) de coronacrisis.

Hij komt echter nooit echt helemaal af merk ik. Terwijl ik 'm graag hoor als ie voorbij komt in m'n playlist op een willekeurige dag.
Ik heb 'm zojuist 'deelwaardig-met-anderen' gemaakt, zodat ik 'm hier kan posten. Wie heeft er nog wat geniale ingevingen in petto hierbij?

Ps. het kan gebeuren dat ik ineens de track weer verwijder. Maar voorlopig doe ik dat nog ff niet.

 
Vrouwen-gezang zonder effecten in de vorm van een hook. En mss een echt rustpuntje ergens.
 
De vocal vind ik heel erg kicken. Rond 0:42 of 0:52 verwachte ik een intens los ga moment passend bij DnB of breakcore. Volgens mij is dat niet je stijl, maar ik kan me voorstellen dat een of twee van die momenten in de track de track compleet kunnen maken. De geluiden op 2:54 zouden er volgens mij goed bij passen.

Staat een beetje haaks op de reactie van aphex204 zie ik nu, maar volgens mij zegt het beiden iets over de 'balans' van de track (?)

​​​​​​​Anyway, aan de geluiden ligt het niet. Alle sfeervolle geluiden die jij in je tracks verwerkt kan ik nog een boel van leren. De sfeer is dan ook overduidelijk al (goed) aanwezig vind ik
 
Als je had gezegd dat dit een track was die af is dan had ik je geloofd hoor, vind dit nu al weer een hele goede track van je, duidelijk een Dozart track in ieder geval wat mij betreft.
Ik kan niet echt iets bedenken dat deze track nog een stuk beter maakt.
Je vertelt dat je 'm graag hoort als ie langskomt dus misschien is het wel goed, in welke richting denk je dan er dan als ie nog niet af is?
 
De vocal vind ik heel erg kicken. Rond 0:42 of 0:52 verwachte ik een intens los ga moment passend bij DnB of breakcore. Volgens mij is dat niet je stijl, maar ik kan me voorstellen dat een of twee van die momenten in de track de track compleet kunnen maken. De geluiden op 2:54 zouden er volgens mij goed bij passen.

Staat een beetje haaks op de reactie van aphex204 zie ik nu, maar volgens mij zegt het beiden iets over de 'balans' van de track (?)

​​​​​​​Anyway, aan de geluiden ligt het niet. Alle sfeervolle geluiden die jij in je tracks verwerkt kan ik nog een boel van leren. De sfeer is dan ook overduidelijk al (goed) aanwezig vind ik

Misschien is dat stukje DnB meer iets voor bij het einde. Ik vind het wel een grappig idee eigenlijk :D Ik ga er eens mee aan de slag. Ff kijken hoe dat past.
 
Als je had gezegd dat dit een track was die af is dan had ik je geloofd hoor, vind dit nu al weer een hele goede track van je, duidelijk een Dozart track in ieder geval wat mij betreft.
Ik kan niet echt iets bedenken dat deze track nog een stuk beter maakt.
Je vertelt dat je 'm graag hoort als ie langskomt dus misschien is het wel goed, in welke richting denk je dan er dan als ie nog niet af is?


Ja ik weet niet. Hij voelde nog niet helemaal af. Met name in de afronding vooral niet.
Ik ga er weer ff mee klooien. :dj:
 
Dit is wel iets totaal anders dan Hindabusa :). Wat je misschien kan overwegen: je maakt regelmatig gebruik van een koor sample die steeds aan dezelfde kant gepanned zit. Probeer eens iedere 2 of 4 maten deze naar de andere kant te brengen. Is een klein detail maar kan wel de luisterbeleving positief beïnvloeden (voor hetzelfde geld werkt het niet natuurlijk).
 
***Flinke update gedaan!***
een paar tips hier gegeven, zijn erin verwerkt 8)

+ een andere kick, en een dynamischere, levendigere bass + many more!

 
Laatst gewijzigd:
Ik kan niet goed vertellen waarom ik de eerste uitvoering beter vond omdat ik die track maar 1 keer heb beluisterd dus kan ik de verschillen niet aangeven.
Maar als ie voor jou beter is dan is het okay toch?
 
Ik kan niet goed vertellen waarom ik de eerste uitvoering beter vond omdat ik die track maar 1 keer heb beluisterd dus kan ik de verschillen niet aangeven.
Maar als ie voor jou beter is dan is het okay toch?

Nu ik terugluister denk ik dat ik met sommige dingen ook wel wat uitgeschoten ben haha. Ga ik vanavond weer ff mee aan de slag.
 



Zo, eindelijk is die nu dan AF! Behoorlijke high-energy track geworden. :)
Benieuwd hoe jullie 'm geworden vinden zo. Laat het weten!
 
Laatst gewijzigd:
Huh, waarom staat er nou 'oops we couldn't find that track'??

*edit* ff de link iets veranderd. Nu doet ie het wél!
 
Laatst gewijzigd:
Productie is wel heel sterk, mix in perfecte balans. Leuke vocal effects. Ondanks de stijl me niet echt ligt , vind ik het knap gedaan. Ik doe het je zeker niet na :okdan:. De alternerende L/R gepannede koren klinken wel beter dan in de eerste versie, niet?

:doei:

Danny
 
Productie is wel heel sterk, mix in perfecte balans. Leuke vocal effects. Ondanks de stijl me niet echt ligt , vind ik het knap gedaan. Ik doe het je zeker niet na :okdan:. De alternerende L/R gepannede koren klinken wel beter dan in de eerste versie, niet?

:doei:

Danny

Thnx man.Ja, heb idd die tip toegepast. :okdan:
Ja, is ff andere koek dan wat jij maakt, en onvergelijkbaar met hindabusa :D
 
Toch nog ff wat essentiële puntjes op de ï gezet zojuist. Volgens mij rijp voor de master nu. :dj:
Versie in post #12 geüpdate.
 
Die 808-ish snare mag van mij wat overtuigender in de mix, harder, meer naar voren in de mix en meer in your face. Verder lekker NIN sfeertje en vocalen inderdaad beter dan eerst.
 
Back
Top