• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer en krijg je ook geen email als je je wachtwoord probeert te resetten?
    Neem dan even contact met ons op.

• De uitslag van de Synthforum Contest 2020 is bekend!

• Als lid van Synthforum kunnen we uren praten over synths en aanverwante zaken. Waar het uiteindelijk natuurlijk om gaat is het maken van muziek. Heb je iets gebrouwen, geproduceerd, gecomponeerd of ingespeeld wat je graag wilt delen met de rest van de community, dan is dit de juiste plek om dat te doen. Ben je trots op het resultaat of wil je suggesties voor verbetering, post dan hier je track. Wil je alleen luisteren en opbouwende kritiek geven? Dat kan ook.

Er zijn twee manieren om je track te plaatsen:

1. Via de uploadmogelijkheid die Synthforum biedt. Het mp3 bestand mag dan niet groter zijn dan 20 MB. Maak een nieuwe thread aan en klik links onder het bericht op "bestanden toevoegen". Kies na het uploaden voor "Insert". Alleen dan wordt de audio player in je post zichtbaar.

2. Via een externe site. Er bestaan verschillende sites die ruimte bieden om je muziek te hosten. Je kunt in je bericht een link naar je track plaatsen. Omdat Synthforum de soundcloud link automatisch omzet in een player, gaat hier de voorkeur naar uit. Je hoeft dus verder niets te doen, alleen de link naar je track in je post plakken.

Let op: Wanneer je track op SoundCloud op "private" staat, verschijnt er geen player, maar blijft alleen de link over.

Een veelgebruikt alternatief is YouTube. Heb je je muziek op je YouTube kanaal gezet, dat kun je je clip embedden door simpelweg een link te posten. Daarna wordt de YouTube player automatisch embed in je post. Dit geldt ook voor video's van bijvoorbeeld Facebook en Vimeo.

Heel veel succes en plezier gewenst!

Track in on-affe staat; ideeën zijn welkom

Dozart

Well-known member
Deze track is geschreven en gemaakt in (en als reactie op) de coronacrisis.

Hij komt echter nooit echt helemaal af merk ik. Terwijl ik 'm graag hoor als ie voorbij komt in m'n playlist op een willekeurige dag.
Ik heb 'm zojuist 'deelwaardig-met-anderen' gemaakt, zodat ik 'm hier kan posten. Wie heeft er nog wat geniale ingevingen in petto hierbij?

Ps. het kan gebeuren dat ik ineens de track weer verwijder. Maar voorlopig doe ik dat nog ff niet.

https://soundcloud.com/ron-dz%2Fdozart-the-cure-is-not-proven

aphex204

Well-known member
Vrouwen-gezang zonder effecten in de vorm van een hook. En mss een echt rustpuntje ergens.

Bambisk

jwt
De vocal vind ik heel erg kicken. Rond 0:42 of 0:52 verwachte ik een intens los ga moment passend bij DnB of breakcore. Volgens mij is dat niet je stijl, maar ik kan me voorstellen dat een of twee van die momenten in de track de track compleet kunnen maken. De geluiden op 2:54 zouden er volgens mij goed bij passen.

Staat een beetje haaks op de reactie van aphex204 zie ik nu, maar volgens mij zegt het beiden iets over de 'balans' van de track (?)

​​​​​​​Anyway, aan de geluiden ligt het niet. Alle sfeervolle geluiden die jij in je tracks verwerkt kan ik nog een boel van leren. De sfeer is dan ook overduidelijk al (goed) aanwezig vind ik

krautrock1958

Well-known member
Als je had gezegd dat dit een track was die af is dan had ik je geloofd hoor, vind dit nu al weer een hele goede track van je, duidelijk een Dozart track in ieder geval wat mij betreft.
Ik kan niet echt iets bedenken dat deze track nog een stuk beter maakt.
Je vertelt dat je 'm graag hoort als ie langskomt dus misschien is het wel goed, in welke richting denk je dan er dan als ie nog niet af is?

Dozart

Well-known member
De vocal vind ik heel erg kicken. Rond 0:42 of 0:52 verwachte ik een intens los ga moment passend bij DnB of breakcore. Volgens mij is dat niet je stijl, maar ik kan me voorstellen dat een of twee van die momenten in de track de track compleet kunnen maken. De geluiden op 2:54 zouden er volgens mij goed bij passen.

Staat een beetje haaks op de reactie van aphex204 zie ik nu, maar volgens mij zegt het beiden iets over de 'balans' van de track (?)

​​​​​​​Anyway, aan de geluiden ligt het niet. Alle sfeervolle geluiden die jij in je tracks verwerkt kan ik nog een boel van leren. De sfeer is dan ook overduidelijk al (goed) aanwezig vind ik

Misschien is dat stukje DnB meer iets voor bij het einde. Ik vind het wel een grappig idee eigenlijk :D Ik ga er eens mee aan de slag. Ff kijken hoe dat past.

Dozart

Well-known member
Als je had gezegd dat dit een track was die af is dan had ik je geloofd hoor, vind dit nu al weer een hele goede track van je, duidelijk een Dozart track in ieder geval wat mij betreft.
Ik kan niet echt iets bedenken dat deze track nog een stuk beter maakt.
Je vertelt dat je 'm graag hoort als ie langskomt dus misschien is het wel goed, in welke richting denk je dan er dan als ie nog niet af is?

Ja ik weet niet. Hij voelde nog niet helemaal af. Met name in de afronding vooral niet.
Ik ga er weer ff mee klooien. :dj:

Danny

DAW-less creator °1967
Dit is wel iets totaal anders dan Hindabusa :). Wat je misschien kan overwegen: je maakt regelmatig gebruik van een koor sample die steeds aan dezelfde kant gepanned zit. Probeer eens iedere 2 of 4 maten deze naar de andere kant te brengen. Is een klein detail maar kan wel de luisterbeleving positief beïnvloeden (voor hetzelfde geld werkt het niet natuurlijk).

krautrock1958

Well-known member
Ik kan niet goed vertellen waarom ik de eerste uitvoering beter vond omdat ik die track maar 1 keer heb beluisterd dus kan ik de verschillen niet aangeven.
Maar als ie voor jou beter is dan is het okay toch?

Dozart

Well-known member
Ik kan niet goed vertellen waarom ik de eerste uitvoering beter vond omdat ik die track maar 1 keer heb beluisterd dus kan ik de verschillen niet aangeven.
Maar als ie voor jou beter is dan is het okay toch?

Nu ik terugluister denk ik dat ik met sommige dingen ook wel wat uitgeschoten ben haha. Ga ik vanavond weer ff mee aan de slag.

Dozart

Well-known member
Huh, waarom staat er nou 'oops we couldn't find that track'??

*edit* ff de link iets veranderd. Nu doet ie het wél!

Laatst gewijzigd:

Danny

DAW-less creator °1967
Productie is wel heel sterk, mix in perfecte balans. Leuke vocal effects. Ondanks de stijl me niet echt ligt , vind ik het knap gedaan. Ik doe het je zeker niet na :okdan:. De alternerende L/R gepannede koren klinken wel beter dan in de eerste versie, niet?

:doei:

Danny

Dozart

Well-known member
Productie is wel heel sterk, mix in perfecte balans. Leuke vocal effects. Ondanks de stijl me niet echt ligt , vind ik het knap gedaan. Ik doe het je zeker niet na :okdan:. De alternerende L/R gepannede koren klinken wel beter dan in de eerste versie, niet?

:doei:

Danny

Thnx man.Ja, heb idd die tip toegepast. :okdan:
Ja, is ff andere koek dan wat jij maakt, en onvergelijkbaar met hindabusa :D

Dozart

Well-known member
Toch nog ff wat essentiële puntjes op de ï gezet zojuist. Volgens mij rijp voor de master nu. :dj:
Versie in post #12 geüpdate.

AdDM

Tiroler Knie-schlempfer
Die 808-ish snare mag van mij wat overtuigender in de mix, harder, meer naar voren in de mix en meer in your face. Verder lekker NIN sfeertje en vocalen inderdaad beter dan eerst.