SonoBus - High Quality Network Audio Streaming

Nog niks hier op het forum over kunnen vinden, maar wel interessant stuk software dat werkt op windows/mac/linux en zowel standalone en als plugin kan draaien.
Werkt met peer-2-peer connecties (alleen het vinden van de peers gaat via hun server). Ze zeggen zelf dat het bruikbaar is tot ~dozijn mensen die in een straal van ~500 mijl (~800 km?) van elkaar zitten.

Wellicht iets om met elkaar te kunnen jammen in deze sociaal afstandelijke tijden ;)

https://sonobus.net/

sonobus_screenshot.png
 
Transport wordt bij mij gesynced. Iig als ik de BPM in jack verander dan gaat de metronoom ook mee.
 
Ik gebruik hier Jamtaba voor? Al een keertje een live optreden mee gedaan waar ik op locatie was en mijn partner in HongKong. Werkte prima!
 
^ dat Jamtaba is in ieder geval niet triviaal om te bouwen. Ik heb nu al geen zin om met QtCreator en VST-SDK to gaan lopen hannessen. SonoBus was binnen paar minuten gebouwd en toen had ik een native binary + vst3 die het beiden goed doen.

Ook zit er nogal wat bloat in, met webcam streaming en chats enzo. En het ziet er minder gelikt uit :P
 
Alright, dan wordt het tijd om het eens uit te proberen denk ik!
 
Ik gebruik het op _dit_ moment om even makkelijk iemand audio in te laten sturen voor een OBS stream naar Leftover/IFM
Helaas zit hij op wifi en dat betekend elke ~20 minuten even wat dropped frames (en 2 seconden gehaper tot resultaat).

Dus wel de tip om een stabiele netwerk verbinding te hebben ;)
 
Bestaat er geen vst die audio kan sturen en zenden? Of iets waarbij je zelf de server op kan zetten. Kwa midi werkt rtmidi wel goed. werkt dacht ik onder lin/win/osx.
 
Ah ik zie dat dit sonobus vst's heeft. Lijkt me leuk om met de bovenbuurman een netwerk voor audio and midi te leggen. Volgens mij kun je dan ook ableton link doen.
Ben benieuwd wat voor latency je kunt halen. Of bestaan hier dedicated kaarten voor?
 
Back
Top