Stereo Standalone Filter

Analogue Nubian

Ingeburgerd
Lid sinds
20 oktober 2008
Berichten
28
Locatie
Rotterdam
Hey, ik ben aant kijken voor een betaalbaar filter dat ik zou gebruiken of om mijn @Juno2 een skop onder de kont te geven. Of gewoon op de master aan het einde van mijn Analog Kitchen setup.

Die Erica Synths Acid Box ziet er goed uit maar zijn er meer opties?
 
Zelf geen ervaring mee, maar dit zouden opties zijn die ik zelf zou gaan bekijken:

Elektron analog heat.
Sherman filter bank

edit: vallen miss niet helemaal onder betaalbaar trouwens...
 
Beetje duur maar was behoorlijk onder de indruk van de elektron analog heat 2. Je kunt ook twee waldorf 2-pole filters kopen en die cascaden voor stereo. Ben je iets goedkoper uit en voor het geld best kickeh filter vond ik. Maar de analog heat is breder inzetbaar.
 
Die waldorf 2poles zijn maar moeilijk te vinden.
wellicht is eurorack iets.
levels booosten, filter door en weer line level.
Dat doe ik met mijn fm synths en dy22/tg33
 
Hey, ik ben aant kijken voor een betaalbaar filter dat ik zou gebruiken of om mijn @Juno2 een skop onder de kont te geven. Of gewoon op de master aan het einde van mijn Analog Kitchen setup.

Die Erica Synths Acid Box ziet er goed uit maar zijn er meer opties?

Zoek een synth met een external in, bijvoorbeeld de Pro-1 of Model D van Behringer en gebruik die daar voor. Dan heb je ook meteen filter tracking. De MS-20 is ook een goede optie met 12dB high- en lowpass filter.
 
Oh sorry dat ik je titel niet goed gelezen heb. Er is natuurlijk niks tegen twee keer een MS-20 in je studio! Maar volgens mij zou je ook eens naar een Rodec Sherman Restyler kunnen kijken voor stereo.
 
rodec restyler? - stereo... woops was al gezegd
coole aan de restyler is dat je bijvoorbeeld 2 keer apart signaal kan aansluiten links tov rechts. dan kan je instellen op welke freq ie moet ingrijpen, dat kan dus een kick zijn bijvoorbeeld en je gebruikt bijvoorbeeld enkel de andere kant die dus door de kick 'gemoduleert' wordt

Vermona Action Filter 4
ik denk dat de retroverb mono is
 
Laatst gewijzigd:
Tis al dat je de acidbox toegestuurd krijgt, anders had je de OTO Machines BOUM kunnen proberen.
 
Die waldorf 2poles zijn maar moeilijk te vinden.
De Rocket gebruikt nagenoeg hetzelfde filter en heeft een audio in zodat je het filter ook op andere audio kan gebruiken dan die van de Rocket zelf. De Rocket is maar net uit productie, dus twee stuks moeten nog te vinden zijn...
 
Ik zit te wachten op de OTO BOUM, die schreeuwt ook wel lekker, lijkt me ook wel tof op een 303, filter, compressor en distortion in één.
 
Back
Top