Roland XV5080

Status
Please reply by conversation.
Even een OT vraagje;
Waarom wil je dit? Zit zelf nl. te overwegen hier een 2080 naast de 5080 te zetten.

BVD, grtn
 
Even een OT vraagje;
Waarom wil je dit? Zit zelf nl. te overwegen hier een 2080 naast de 5080 te zetten.

BVD, grtn
Goeie vraag. Ik heb al 3X JD990 en een JV2080. Allen mooi voorzien van de Vintage Expansion. Een extra XV5080 is dus mss wat overkill, maar vooral de digitale output interesseert me. BTW, de pads die ik uit de JV2080 haal zijn zo mooi donker en honeylike dat de XV flink uit de hoek gaat moeten komen alvorens ik m'n 2080 te koop zet...
 
Voor wat het waard is, vond ik de digitale uitgang minder lekker klinken dan de analoge outs. Ik heb mijn 5080 een tijdje digitaal aangesloten gehad omdat mijn analoge inputs vol zaten, maar ik had het idee dat het allemaal wat digitaler en zachter/minder vol klonk. Zit nu weer analoog in elk geval.
 
Voor wat het waard is, vond ik de digitale uitgang minder lekker klinken dan de analoge outs. Ik heb mijn 5080 een tijdje digitaal aangesloten gehad omdat mijn analoge inputs vol zaten, maar ik had het idee dat het allemaal wat digitaler en zachter/minder vol klonk. Zit nu weer analoog in elk geval.

Dit is nuttige info, ook voor mij;
Ik zat te denken om een aparte DAC te kopen voor mijn 5080, 5050 & Fantom XR maar als ik je goed begrijp gaat dit niet tot een 'warmer' geluid leiden?

Toch maar een 2080 kopen dan?
Er staan hier ook een paar 1010's met ieder een extra SR board en daar ben ik enorm happy mee qua geluid, maar mis hands-on editting mogelijkheid.
 
Voor wat het waard is, vond ik de digitale uitgang minder lekker klinken dan de analoge outs. Ik heb mijn 5080 een tijdje digitaal aangesloten gehad omdat mijn analoge inputs vol zaten, maar ik had het idee dat het allemaal wat digitaler en zachter/minder vol klonk. Zit nu weer analoog in elk geval.
Ja, dus ik zit met hetzelfde gegeven. Enkel nog een Digitale I/O over... Uiteraad speelt de DAC een rol bij de klank, dus ik vind je uitleg niet onzinnig. Anderzijds, in mijn geval gebruik ik een Apogee Ensemble en ik kan me niet voorstellen dat die van minder kwaliteit zou zijn dan de DAC die in de XV5080 zit...?
 
Misschien is het juist de mindere DAC van de XV en de oudere JVs die het geluid maken. Of misschien de versterking etc. Geen idee. Voor zover er verschillen zijn is het allemaal nogal marginaal natuurlijk.
 
Mag ik even een beetje OT, nu ik toch in de JV-liefhebber draad zit?
Heeft/weet er iemand misschien nog een Orch. II JV-SR 16 rom TK/TR?
pm dan maar svp, BVD. Sorry voor de ruis.
 
Als je een 5080 hebt kun je ook kijken naar SRX Complete Orchestra, daar staan alle waves op van Orchestral I + II + Vocal.
 
Op ebay-kleinanzeigen.de staat een 5080 voor 529.
Met de verkoper heb ik meerdere goede ervaringen, maar is geen vriend van me of zo.
 
Als je een 5080 hebt kun je ook kijken naar SRX Complete Orchestra, daar staan alle waves op van Orchestral I + II + Vocal.
Ja dank je;
weet ik, maar wil 'm in een 1010 stoppen.
Vind de orch II voor bepaalde geluiden net even mooier dan de orch I
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top