SmartBits - Thank you, phenethylamine

Fuck man, ik heb nog nooit zo depressieve muziek gehoord als hier de laatste dagen op de contest. Dit is wel allemaal mooi gemaakt en gezongen, maar ik word er letterlijk niet goed van. De depressiviteit druipt er van af, en dat kan ik momenteel echt niet gebruiken. Sorry maat!

Veel succes!

Gloomy :)
 
Ik vind dit de meest artistieke inzendingen. Op wat mieren neuken na vind ik het erg top.
 
Diep geraakt!
En dat zonder naar de tekst te luisteren. En ook gewoon helemaal vergeten op te letten op de punten waarop ik normaal 'beoordeel'. Dus ik denk dat die punten er dit keer niets toe doen.

Zal toch maar even opnieuw luisteren ;).
 
Mooie David-Sylviaanse stem, ik ben altijd jaloers op mensen die van nature een aangenaam stemgeluid produceren. Mooi werk!
Dank!
Ik vind dit de meest artistieke inzendingen. Op wat mieren neuken na vind ik het erg top.
Thanks! Wat zou je anders doen? (ik wil uiteraard ook graag leren ;-))
Diep geraakt!
En dat zonder naar de tekst te luisteren. En ook gewoon helemaal vergeten op te letten op de punten waarop ik normaal 'beoordeel'. Dus ik denk dat die punten er dit keer niets toe doen.

Zal toch maar even opnieuw luisteren ;).
Wow, mooie reactie!
Wow! Een mooi en serieus lied over de liefde. Ooit hoop ik ook nog eens zoiets te durven maken.
Over de liefde raak je nooit uitgezongen...
Mooie hoor.. is dit ook jouw stem? Knap gedaan lekker kaal ook daar hou ik wel van.
Bedankt! Ja, is inderdaad mijn stem. Ik hou inderdaad ook van minimalisme, maar is vaak best lastig om die grens op te zoeken tussen te weinig en teveel. Tof om te horen dat je deze poging kunt waarderen.
 
Zo, niet verwacht dit! Muzikaal gezien vind ik 'm sterk, de emotie komt goed over. Met jouw stem verwacht je dat dit een intro is voor een vet softrock nummer, maar dat is misschien te voor de hand liggend. Juist door het subtiel te houden wordt het mooi. Ik ga deze track nog wel een paar keer afspelen.
 
Jee wat mooi dit! Alweer een bewijs dat Minder vaak als Meer klinkt, Hoewel ik ook benieuwd ben hoe het met Meer zou klinken.
:luv: Ik ben normaliter erg goed in nummers te vol te duwen met allerlei (onnodige?) frutsels, dus het is voor mezelf eigenlijk ook wel een eye-opener. De positieve reacties zetten me in elk geval wel aan het denken...

Knap werk. Je stem is intrigerend.
Je had al veel eerder moeten meedoen ;)
Tja, ik nam het me elk jaar voor, maar tegen december kwam ik er dan altijd achter dat ik weer een jaar achter de rug had zonder maar 1 nummer gemaakt te hebben. Ben erg blij met de reacties nu ik wel mee doe. Motiveert i.i.g. om dit jaar eens mezelf aan het werk te zetten.

Zo, niet verwacht dit! Muzikaal gezien vind ik 'm sterk, de emotie komt goed over. Met jouw stem verwacht je dat dit een intro is voor een vet softrock nummer, maar dat is misschien te voor de hand liggend. Juist door het subtiel te houden wordt het mooi. Ik ga deze track nog wel een paar keer afspelen.
Ha, softrock? Sommige mensen die mijn (heel veel) oudere materiaal kennen zouden denk ik eerder een death/doommetal verwachten... }:|
Tof om te horen dat het niet is wat je verwacht had.

Vind hem erg mooi. Stem iets te veel op de voorgrond misschien? Maar dat is misschien ook wel weer goed, komt er mooi uit. Synths mooi. Top nummertje!

Dank! Ja, de balans tussen stem en muziek vind ik altijd lastig. Als ik iets zou willen releasen dan zou ik het ook nooit zelf mixen. Dat kunnen anderen veeeeeeeel beter. Als ik sommige producties in de contest hoor dan weet ik dat ik nog een lange weg te gaan heb om het zo professioneel te laten klinken. En ik vrees dat daar mijn interesse ook wat minder ligt.

Heel mooi gedaan, wel zware kost idd. Tekst ook zelf geschreven? Dat vind ik ook altijd knap, dat kan ik echt niet :)

Thanks! Ja, tekst is ook van mij. Soms gaat dat wat makkelijker, andere keer is het schrijven, weggooien, herschrijven. Wel leuk om ook creatief met taal bezig te zijn. Maar ook daarin kom je soms tegen een writers block aan te lopen. Zo heb ik nog wat liedjes die afgemaakt moeten worden... ;)
 
Heel mooi Bart. Vocal is soms net niet helemaal lekker ge-eq'ed (is dat een woord?). En wat ik niet mooi vind is als je twee tonen voor 1 lettergeep gebruikt. Ik las dat Sylvian al werd genoemd. Moest ik ook even aan denken.

Komt die vocal sample van je eigen antwoordapparaat? Ik vind dat ze wel een beetje zeurt.

Wat mij betreft ook top 3 materiaal.
 
Ik zou de telefoonstem eruit knippen en iets meer processing op de vocal doen (ik mis een beetje galm en in de climax komt hij net niet helemaal lekker door, misschien op te lossen met een beetje volume automation). Hoor ik nou wat clipping af en toe? Het einde is erg abrupt, zeker als je eerst zo'n lange intro hebt moeten uitzitten. Er is nog winst te behalen dus, maar toch is de track nu al een stem waardig vind ik.
 
mooi hoor, zeer knap gemaakt en voor mij 'David Sylvian meets Depeche mode'. Goed gezelschap om in te verkeren:okdan:
 
Back
Top