SmartBits - Thank you, phenethylamine

SmartBits

hodie mihi cras tibi
Staff member
Lid sinds
3 oktober 2010
Berichten
4.479
Locatie
Nijmegen
In het kader van meedoen is belangrijker dan winnen doe ik voor het eerst mee met de SF contest. Een dag voordat de deadline verstrijkt is meestal geen goed plan, maar het is niet anders. Dus geen hele afgewerkte track; mixen en masteren ben ik sowieso niet goed in en de opnames zijn eigenlijk guide tracks. Ik heb in ieder geval de drempel overwonnen van überhaupt iets in te sturen, yay! :engel:

De pianopartij was eigenlijk een gitaartrack die ik met Melodyne omgezet heb naar MIDI en wordt nu gespeeld door Waves Electric 88. Er zit ook nog een Mellotron (MTron) cello in en een verdwaalde Nord Modular.

Dit zijn de lyrics:

Thank you, phenethylamine

Don't trust your eyes
They will make love blind
Like they made mine
Don't trust your tongue
It'll make love sweet
The sweetest deceit

All of your senses are wrong
All your perceptions are wrong

Don't trust your ears
When love's put to words
Every syllable hurts
Don't trust your skin
This godgiven sin
Will always give in

All of your senses are wrong
All your perceptions are wrong

As you feel love slipping
You feel love slipping
Out of your hands
Out of your hands
Out of your hands
Out of your hands

 
Kippevel. Subliem! Geen fan van hoe die indrukwekkende vocals in de mix staan (had mss met meer reverb nóg sterker geklonken?) Einde is ook abrupt, maar anders super sterk. :halleluja:halleluja:okdan:
 
Wow.. mooi hoor!! En supergoeie stem idd. Super subtiel maar een toch een dijk van een song al!! :halleluja en liefde.. tja..
mix lijk iets schellig maar ik luister op 'n HD25 van Senheiser.. dus niet echt referentie ook. :)
 
Als ik zang hoor wordt ik dubbel aandachtig. De telefoonstem in het begin vind ik net iets te lang duren. Misschien ben ik erg kritisch en je leest het hierboven ook al en vind ik de vocal nog iets te proper gezongen. Het mist net wat emotie en dat komt omdat je erg geconcentreerd juist wil zingen. Misschien had een flinke teug Whisky kunnen helpen... Deze track verdient zeker een dikke pluim, maar is - en vergeef me - nog niet 'spot on' Maar je krijgt wel mijn stem.
 
Erg mooi gemaakt, hoewel niet mijn ding. Kan wel eens zijn met een ander dat in deze setting de stem wel iets "viezer" had mogen klinken, verder petje af.
 
Ja, wel mooi gemaakt. Maar de vocal had nog wel iets meer profi afwerking behoeven naar mijn mening. Met name een compressor en zeker naar het einde had ie wat subtieler in de mix gemogen. Ja, dat krijg je als het een dag voor de deadline hebt gemaakt ja :P
Maar goed, evengoed een mooi nummertje hoor. :okdan:
 
Tof gedaan. Kan her en der nog wat bijschaven gebruiken inderdaad, maar een mooie basis.
 
Kippevel. Subliem! Geen fan van hoe die indrukwekkende vocals in de mix staan (had mss met meer reverb nóg sterker geklonken?) Einde is ook abrupt, maar anders super sterk. :halleluja:halleluja:okdan:
Ik werd al meteen vrolijk toen ik dit als eerste comment zag. Direct blij dat ik op de valreep toch nog wat ingezonden had. Ik was bang iets te scheutig te zijn met reverb, dus heb 'm wat minder aanwezig gemaakt. Iets verdrinken in reverb ben ik normaal erg goed in. :D

Wow.. mooi hoor!! En supergoeie stem idd. Super subtiel maar een toch een dijk van een song al!! :halleluja en liefde.. tja..
Thanks! Ik miste een inzending van jou dit jaar? Jammer, vind het altijd erg tof om jouw vocalen te horen! :luv:

Erg mooi Bart, jij beheerst de kunst van het weglaten.
Ja, de deathmetal vocalen heb ik dit keer weggelaten, leek me een betere keuze. ;) Al doende leert men.

Als ik zang hoor wordt ik dubbel aandachtig. De telefoonstem in het begin vind ik net iets te lang duren. Misschien ben ik erg kritisch en je leest het hierboven ook al en vind ik de vocal nog iets te proper gezongen. Het mist net wat emotie en dat komt omdat je erg geconcentreerd juist wil zingen. Misschien had een flinke teug Whisky kunnen helpen... Deze track verdient zeker een dikke pluim, maar is - en vergeef me - nog niet 'spot on' Maar je krijgt wel mijn stem.
Ik kan je alleen maar volledig gelijk geven in alle punten. Ik vond het lastig om te snijden in het gesprek wat er aan vooraf ging. Enerzijds omdat als ik er wat tussen uithaalde het gevoel had dat het "gesprek" niet goed meer liep (er is overigens wel een een beetje uitgeknipt). Anderzijds omdat het nu qua lengte vanaf dat de piano invalt tot aan de vocalen precies goed uit kwam. Maar in het eerste stuk had ik waarschijnlijk meer "kill your darlings" toe moeten passen. Voor een losse track is het aan de lange kant, op een album zou het misschien beter kunnen.
De manier van zingen is bewust wel wat netter omdat het een guide track betreft, nog niet de opname zoals ik 'm wil. Maar ja, dan moet je wel op tijd in gaan zingen... Als ik 'm ooit af ga maken dan is dat zeker iets om op te letten.

Ja, wel mooi gemaakt. Maar de vocal had nog wel iets meer profi afwerking behoeven naar mijn mening. Met name een compressor en zeker naar het einde had ie wat subtieler in de mix gemogen. Ja, dat krijg je als het een dag voor de deadline hebt gemaakt ja :P
Maar goed, evengoed een mooi nummertje hoor. :okdan:
Tja, mixen laat ik graag over aan anderen. Ik plemp er gewoon wat plugins op en hoop dan dat het goed gaat. Er zit ook nul automation in omdat ik daar te lui voor ben... :engel: Ik heb voornamelijk geluisterd of het qua volume een beetje gebalanceerd was. Ik merk ook dat de Rhodes en de cello elkaar wat in de weg zitten. Hopelijk als ik 'm "voor het echie" op ga nemen dat ik de Mellotron cello nog door een echte kan vervangen.

vink metatron 3ddie anoniempje ohtar NicoNoise GentleG Mr_Synth Dank voor de complimenten, waardeer ik zeer!
 
wauw, just wauw. Er is idd wat op te merken hier en daar, maar voor mij blijft alleen bewondering over als het stil wordt, ik zet hem nog een keertje op
 
Back
Top