Ytse - Mimetic

Ytse

༼ つ ◕_◕ ༽つ
Lid sinds
16 december 2003
Berichten
3.085
Locatie
Rotterdam
Ik had geen nummer die echt af was behalve een techno track die ik niet wilde insturen. Deze track heb ik begin van het jaar opgezet en de laatste weken afgemaakt in Ableton Live 11 Beta.
Zet het nummer lekker hard maar niet te hard is redelijk dynamisch. Veel luister plezier.

Track begonnen op te zetten met de drums, samples, wat eigenlijk gewoon 4/4 maat is maar wel wat andere groove dan ik normaal doe. De bas partij, granular synthese, kwam daar bij die in 17/4 maat lijkt te zijn. Key scale ben ik nog niet echt achter wat het is. Er zitten wat rare noten in bas partij zoals D# en A#.
De meeste andere partijen komen uit een Elektron Digitone behalve de lead die komt uit de gratis plugin TAL Noisemaker met de nodige effecten er over.

 
Last edited by a moderator:
Van begin tot het einde beluisterd, terwijl dit eigenlijk niet mijn soort muziek is. Lekkere zware basis waar dit nummer op leunt. Mooie productie!
 
mooi dat breekbare begin, en dan.... het slaat in! bliksem bij heldere hemel! (horatius..)
oef mooie diepe geluiden.. en de breekbaarheid blijft er doorheen geweven, erg mooi.

zware basis, wordt genoemd, klopt. zeer goed gedaan, die zware basis, zitten wat mooie scherpe randjes aan (harmonics?).

nummer komt goed op gang, blijft je meeslepen. op een bepaald moment, een kleine stuk, krijg ik een japan gevoel. in de verte, wat voor mij zéer positief is!

bombastisch? het blijft een ingetogen karakter hebben, die het spannend, "dreigend" maakt, tension, is de betere term.

mooie sounds. genoten! :halleluja:okdan:
 
Duurt ff voor die opkomt inderdaad. Maar dan een mooie, dromerige sfeerrijke track.
 
Ik begin vanaf onderaan te feedbacken :)

En ik zal streng zijn in mijn oordeel.

Dit is een zeer zeer mooie track. Heb er werkelijk van genoten, ook al duurde ie zo lang.

Maar de eerste 30 seconden dacht ik dat er iets aan mijn geluidsinstellingen verkeerd was, ik raakte lichtelijk in paniek.

Dat is onprofessioneel, en dat had je kunnen weten.

Minpuntje dus, ook al is de track heel erg goed.

Succes Ytse!

Gloomy :)
 
Elk oordeel welkom. Eerste 30 seconden is er wel geluid alleen heel zacht. Was creatieve keuze. Misschien de verkeerde. Misschien te zacht en te lang. De track is ook te zacht gemastered wat niet helpt.

Ik wil niemand in paniek maken. :) Blij dat je de rest wel hebt kunnen waarderen.
 
Gaaf gedaan hoor. Ik hou hier wel van. Dikke bassen. Beetje jaren 80 SF film. Tof!


Key scale ben ik nog niet echt achter wat het is. Er zitten wat rare noten in bas partij zoals D# en A#.

Ik hoor het als gewoon Dm met af een toe een uitstapje naar Es. Wellicht zou je het ook D frygisch kunnen noemen, maar ik denk af en toe her en der ook een E te horen.
 
Mooie opbouw en een spannend verloop en een licht melancholische ondertoon waar ik wel van houd.
Lekker luisteren! :okdan:
 
mooie sfeer,iets te langdradig en de mix is ook niet al te best,maar dit is niet makkelijk met al deze frequenties,dus goed uitbalanceren,eq/reverb doseren op de gepaste sounds.
 
Back
Top