Erwinn - Forebode

Sequences met mooie (volle) geluiden, daar hou ik wel van.
Toffe sfeer en geeft een heerlijk gevoel. Lengte is ook prima hier. Heb hem gedownload en ga er een stem op uitbrengen.
 
heel mooi! fijne warme klanken en melancholische tonen, fijne opbouw. Doet me ergens ook denken aan de nummers die Gattobus maakt, ook zo'n heerlijke synthesizermuziek.

Een van mijn favorieten dit!
 
Dank voor al jullie toffe reacties! Het maken van een track blijft voor mij vaak iets van veel dilemma's. Wel of niet die beat, hoeveel galm nou op die lead synth, is 'ie niet te dof of schel. Kennen jullie dat ook? Dat eindeloze getweak? Ik merk vaak, vooral als ik lekker zit te experimenteren met mijn synths, dat een spontane take of opname de beste is. Maar hier bleef ik achteraf toch veel pielen aan het eindresultaat. Dan klinkt ie perfect op m'n monitors, maar op headphones mis ik dan weer diepte. Haha, jullie herkennen dit vast wel. Maar uiteindelijk zoals altijd veel plezier beleefd aan het maken ervan. :)

Ik wilde het wat de lead synth betreft puur houden en niet te veel met die lead synth (een Moog Minitaur @shiftr) doen. Maar begrijp je wel @e-Gloomy-nations over de variatie. @sinew1958 @ProtoHuman heb getwijfeld of de beat er überhaupt in moest :-D of 't niet een meer ambient stuk moest blijven.
 
Gaaf!!!
Heerlijk, ik wil er helemaal inkruipen in deze wonderlijke wereld.:okdan:
Goed gedaan Erwinn, mooi sfeertje!
 
Dank voor al jullie toffe reacties! Het maken van een track blijft voor mij vaak iets van veel dilemma's. Wel of niet die beat, hoeveel galm nou op die lead synth, is 'ie niet te dof of schel. Kennen jullie dat ook? Dat eindeloze getweak? Ik merk vaak, vooral als ik lekker zit te experimenteren met mijn synths, dat een spontane take of opname de beste is. Maar hier bleef ik achteraf toch veel pielen aan het eindresultaat. Dan klinkt ie perfect op m'n monitors, maar op headphones mis ik dan weer diepte. Haha, jullie herkennen dit vast wel. Maar uiteindelijk zoals altijd veel plezier beleefd aan het maken ervan. :)

Ik wilde het wat de lead synth betreft puur houden en niet te veel met die lead synth (een Moog Minitaur @shiftr) doen. Maar begrijp je wel @e-Gloomy-nations over de variatie. @sinew1958 @ProtoHuman heb getwijfeld of de beat er überhaupt in moest :-D of 't niet een meer ambient stuk moest blijven.

zeer herkenbaar dit proces, maar het plezier daar gaat het om :)
 
Ook weer een lekkere intro, hoewel wat langdradig kan ik de geluiden wel waarderen.
Klinkt lekker organisch, lekkere filters ook, en die pads waar komen die uit? Doet mij denken aan de korg wavestation.
Het laag in de mix komt ook lekker over, luistert lekker weg.
 
Ja nice, ik zag zoveel positieve reacties dat ik het ff moest luisteren, en ik moet zeggen, het luistert idd zeer goed weg.

Kan je wat meer vertellen over wat je wanneer heb gebruikt?
 
Heel erg mooi. Subtiel, mooi hemels 'draagvlak'. Enige dat ik niet helemaal jofel vind, is een geluid in de percussie. Degene boven mij heeft het over 'ezentanden klapperen' haha. Ik denk dat dat geluid op een andere plekje in het ritme had gemoeten, of iig minder repetitief. Dat is het enige puntje dat me wat stoort, al kan ik er prima doorheen luisteren verder hoor.
Verder aangenaam muziekje!
 
@RSB @Pojo_del_Klojo
De lead synth is de Moog Minitaur waar een LFO op de VCF zit, de pads op de achtergrond komen uit de V-collection van Arturia, de Prophet en Oberheim remakes. Alle beats en percussie en ook de bas komen uit de Elektron Analog 4 (de oude zwarte).
Wat betreft de ezelklappertanden :D Ja, nu jullie het zeggen hoor ik 'm ook steeds harder worden in de mix...

Bedankt voor jullie leuke commentaar en feedback, altijd leuk en nuttig om te lezen!
 
De "klapperende tanden" klinken voor mij als natte scheetjes. Alsof iemand constant zit te irriteren (en je daarna lachend wordt aangekeken, haha :D) door de (verder prima klinkende) muziek heen. Als dat er niet in had gezeten dan had deze track van mij ook een stem gekregen.
 
De synth bass arp stuitert voor mij soms wat te lelijk, als die zachter zou zijn wellicht geen issue.
De rest van de track is namelijk top.
 
Back
Top