Flyweight - The Chase is ON

wauw. Wat een talent dat je dit allemaal zelf inspeelt en zingt. Goeie stem ook. Lekker liedje. Ik neem aan dat je niet ook nog die toeters zelf ingespeeld hebt:)? Her en der verliest je in de drums een beetje de groove, maar dat is logisch als je het net weer opgepakt hebt. Sowieso waanzinnig knap gedaan.
 
Idd geen electronica, maar wel :okdan:. Drums en gitaar klinken fantastisc, om maar te zwijgen van die trompetten.
wow wat 'n vibe.. :halleluja Echt heel vet!! :okdan: Lekkere breaks en drums, gitaren en toeters.. zang ook helemaal in de juiste sfeer.. superool!!
Dit is muziek. Lo-fi en zou een opname uit de 70's kunnen zijn, gemaakt in een of andere Soho of Bronx kelder. Goed hoor en reken alvast op mijn stem !
Yep, ik voel 'm. Hou hier wel van. Klinkt ook verdomt goed!! Lekker baslijntje. Volgend jaar ook maar eens iets insturen met meer analoge instrument.
Hier krijg ik echt een lekkere vibe van.
Vind het ook erg knap gedaan hoe je dit met al deze instrumenten zo hebt gedaan.
Zeer professionele en unieke track. Minpuntje: op die snare roffle mocht een delay op het einde, want nu eindigt ie wel erg abrupt. Alleszins : STEM !

:)

Succes!

Gloomy ;)
Op zich klinkt het inderdaad allemaal heel professioneel en zeker alle respect daar voor :halleluja. Het zou inderdaad op de radio gebracht kunnen worden. Alleen (en nu niet kwaad worden :D) ... wat heeft zang, drums, percussie met synths te maken (of mis ik nou iets :?).
# knap gemaakt maar niet geheel mijn style. Mis dan ook de synth in de track.
duimpje!
Hier iemand die uit de bandjes cultuur komt en ik voel hem wel. Lekker hoor. Fijne mix ook. Mijn stem heb je.
Anders, goed en lekker :okdan:

Vind je stem samples wel goed gebruikt.
Topproductie.
Hier is veel muziek aanwezig die voor mij niet te onderscheiden valt van professioneel materiaal = geen schande in het behalen van die laagste plaatsen!
Mooie track hoor. Bas vind ik erg lekker, drums klinken ook erg fijn.
Ik geef niet zoveel om de diverse voice samples en de zang, echter de rest vind ik dermate goed dat ik 'm toch op m'n lijstje heb genoteerd. :okdan:
Nou,wel,wel,dit is echt heel goede productie,met aangename sounds en uitstekende mix.

Echt heel erg goed hoor! :halleluja
Doet me een beetje denken aan mijn oefenruimte tijd, als amateur drummer / gitarist. Hoewel, dat klonk behoorlijk bagger allemaal.
Lekker stukje zeg. Alsof ik in een kroeg in Chicago zit en er speelt een toffe live band. Goud eerlijk: Stem van mij!
Wow dat is wel ff heel wat anders als al het elektronische geweld :) Heel tof en verassend, klinkt idd echt oud en de liefde voor muziek is duidelijk te proeven. Well done!
Lekker hoor, vooral met die blazers erbij rond de 2 minuten. De bas rond de 2.14 kan voor mijn gevoel harder grooven, hij is iets te strak. En ik had de zangpartij nog wel een keer verwacht, om het nog wat meer een geheel te maken. Maar dat zijn details. Dikke track en knap gedrumd! :okdan:
wauw. Wat een talent dat je dit allemaal zelf inspeelt en zingt. Goeie stem ook. Lekker liedje. Ik neem aan dat je niet ook nog die toeters zelf ingespeeld hebt:)? Her en der verliest je in de drums een beetje de groove, maar dat is logisch als je het net weer opgepakt hebt. Sowieso waanzinnig knap gedaan.

Dank jullie voor het luisteren. Word helemaal blij van jullie reakties.

Cheers Tim
 
Lekker funky. Fijne blazers ook. Waar heb je die vandaan gehaald? Ik heb persoonlijk wel wat moeite met de mix. Dat ie oud lijkt, prima. Maar die bass hakt er naar mijn smaak net iets teveel in.
 
heerlijke mix, klinkt echt super live, de samples hoeven van mij niet zo. Het moment dat je begint te zingen is echt heel erg goed, hoe je daar inzingt tegen de muziek echt cool. Het refrein murderer vind ik wat minder ;) Ben zelf gitarist/bassist van origine en kan dit behoorlijk waarderen. Ga hem nog eens luisteren!
 
wow bedankt allemaal voor de heads up.
Die blazers komen uit een reason refill.
Grappig de verschillende ervaringen betreft de mix.
vind wel dat @Dr van Lansberg een punt heeft.
Ik had een test opname gedaan van DAW naar tube pre en terug. Daarna van telefoon naar tape.
Toen ik daarna het ff goed wilde doen begon mijn ADl600 pre te ruisen... nu weer 250 euro aan buizen armer.

IIg allemaal bedankt voor het luisteren.

Cheers

Tim
 
Funky nummertje! Swingend gitaarspel en te gekke blazers! De opnamekwaliteit is afgestemd op de sfeer. De stemmen passen ook goed. Bijna alles klopt. Als opbouwende kritiek wil je aanraden om het drumwerk te verbeteren. Dat mag voor mij wel wat strakker en gevarieerder. Nu klinkt het alsof de drummer de slaggitarist volgt en dat moet andersom.
 
Lekkere plaat zeg! Ik zie het zo als soundtrack van een seventies politie-film met komische noot. Een Tarantino film waardig nummer!
 
Vind het wel leuke ideetjes, doet me beetje aan Will Sessions denken. Aardige drumsound, maar het klinkt qua mix allemaal wel heel erg eh.. krukkig. Je stem is ook wel heel erg middy lofi ingemixt, beetje een zwaktebod in mijn oren. Volgens mij had je er in de mix veel meer uit kunnen halen zonder aan het karakter van je sound af te doen. Misschien eens luisteren naar Will Sessions mixes voor inspiratie?
 
Hey bedankt allemaal. @AdDM idd goed punt. Heb de eq eens gebypassed en de stem klinkt een stuk beter zonder.
De mix is niet echt een mix. De track ben ik zo een 1.5 week voor de deadline begonnen.
Denk ook dat de tape drive ook een beetje veel is en dat maakt de mix ook wat rommelig.
Ga hem zeker nog eens goed mixen.
 
Lekker funky nummer. Ik vind de mix prima behalve idd de vocal. Die valt wat weg. Wat hoog er op en wat laag er af denk ik maar ik ben zeker geen mix expert. Vocal misschien later nog een keer terug laten komen.
Enige nadeel, waar zijn de synths?!
 
Onverwachtse muziek tussendoor. Het swingt lekker!
 
Wauw wat een dikke drums, bassline en drums werken ook erg lekker samen.
Gejengel op de gitaar geeft ook een lekker ritme mee, doe het je niet na.

Erg lekker trackje, kan het niet goed plaatsen eigenlijk, ik luister best veel 60/70ies muziek, dit heeft een beetje de vibe van alle jaren, erg bijzonder.
 
Idd geen synths maar wel samples.
Super bedankt voor alle positieve reakties.
Aantal stemmen zal me aan mij r**t roesten maar dit motiveerd me wel om van 2021 het muziekaalste jaar van mijn leven te maken.

Thanks ladies en gen !
 
Prima hoor! Had ook zo kunnen zijn dat ik nu een radiozender aan het afspelen was en dit nu daarop te horen was. :D Heeft wat ouds... jaren 70 of zo. Leuk!
 
Super bedankt voor het luisteren.
Ja ik maak normaal wel wat meer duistere muziek. Weet ook niet echt hoe dit eruit kwam. Ik doe maar wat :)

Tja live concerten idd...wanneer dat weer kan. Wij kunnen toch blij zijn dst we muziek hebben en we niet thuis hoeven te eisberen.
 
Back
Top