1V/oct - The Fake News (ft. Mieke Telkamp)

Op 1 of andere manier lukt het me nog niet goed om een mooie diepe bas uit mijn modular te patchen. Daar moet ik eens wat aandacht aan besteden...
Wat vaak werkt is om je bass sound 120-20 Hz (beetje zoeken maar niet raken aan je eigenlijke sound) uit te filteren. Dan neem je een (lage) sinus (maakt niet uit digitaal of analoog) die je layered met je originele bass sound en die eigenlijk de leegte van je bass sound opvult in het laag. Pas op voor freq overlappingen. Even balans maken en klaar. De kunst is dan om die sinus maar net hoorbaar te maken (zorgt dan voor je low-end) terwijl de bass sound dan je eigenlijke klank is. Werkt meestal. Op diezelfde manier krijg je trouwens de vetste bass drums, toms, snares. Succes.
 
Laatst gewijzigd:
Diepe bass met sinus is geweldig op systemen die dat aankunnen (speakers/sub die voldoende laag kan produceren). Het vertaalt alleen niet goed naar kleinere systemen. Als je daar ook het gevoel van bass wil houden dan werkt een gefilterde square vaak goed. Liefst een analoge die net geen perfecte 50/50 pulsewidth heeft. Of de sinus nabewerken met saturators/distortions
 
Wat vaak werkt is om je bass sound 120-20 Hz (beetje zoeken maar niet raken aan je eigenlijke sound) uit te filteren. Dan neem je een (lage) sinus (maakt niet uit digitaal of analoog) die je layered met je originele bass sound en die eigenlijk de leegte van je bass sound opvult in het laag. Pas op voor freq overlappingen. Even balans maken en klaar. De kunst is dan om die sinus maar net hoorbaar te maken (zorgt dan voor je low-end) terwijl de bass sound dan je eigenlijke klank is. Werkt meestal. Op diezelfde manier krijg je trouwens de vetste bass drums, toms, snares. Succes.
Diepe bass met sinus is geweldig op systemen die dat aankunnen (speakers/sub die voldoende laag kan produceren). Het vertaalt alleen niet goed naar kleinere systemen. Als je daar ook het gevoel van bass wil houden dan werkt een gefilterde square vaak goed. Liefst een analoge die net geen perfecte 50/50 pulsewidth heeft. Of de sinus nabewerken met saturators/distortions
Dank jullie wel voor deze tips. Die ga ik eens uitproberen.
 
Je kan nu elke dag een nieuwe versie maken. :)
Ik vind die samples van Trump en waarheen / waarvoor zeer vet gedaan. De rest van het nummer blijft wat achter. Ik zou hier graag een hele zware drukke drum and bass / jungle beat onder horen.
 
ik vond hem erg leuk. Alles wat in deze toch sombere tijd nog een glimlach teweeg brengt is toch te gek :). Verder vond ik het qua productie heel goed, alles lag op de juiste plek in de mix en superstrak. Ik vond de vele kleine synth effects sounds ook erg leuk en die Kraftwerkiaanse gefilterde 8-notes die er zo nu en dan in komen. Erg gaaf. Alleen de laatste minuut had er van mij af gemogen, na het geweldige 'order' had hij ook kunnen eindigen, wellicht nog met het geluid van het afhameren van de vergadering:D
Dank voor de lovende woorden! Over het eind: je hebt gelijk dat het te lang doorgaat, er wordt niet echt meer iets toegevoegd, maar meteen na de laatste "order" stoppen was me toch iets te abrupt. Ik moet me er nog even over buigen.
de kadans zang/muziek is goed, de samples zijn ook zeer goed gekozen dit wordt een tijdscapsule ;)
Dank voor het luisteren en de reactie!
Haha heel vet gevonden om zo'n draai aan die vocal te geven en dan combineren met donald, ik vind het geniaal :)
Dank! :okdan:
 
Whahaha moet even lachen om de reactie van Baha :D
Ik vind de track net iets te saai. De stemmen doen mij weinig en ik haak helemaal af als ik die oranje Amerikaanse persoon hoor praten waarvan ik hoop dat ik die na deze maand nooit meer hoef te zien en horen. Kan jij niks aan doen hoor haha (of eingelijk wel, gewoon eruit knippen, zou alle media moeten doen ;) )
 
Deze track toverde een big smile op mijn gelaat - waarheen, waarvoor... mooi gevonden! Ik vind het ritmisch erg sterk, maar ik heb geen zin om het uit te luisteren, omdat ik geen enkele behoefte heb om die stem + teksten nog te moeten horen.
Een stem krijg je niet want ik geef er maar vijf weg en je bent nr 7 op mijn lijstje, maar alle hulde voor de creativiteit!
 
Back
Top