Kobuz - What's Happening

kobuz

Ouwe rot
Lid sinds
11 oktober 2012
Berichten
3.269
Locatie
Eindhoven
Hier mijn inzending: Paul Hellings - What's Happening

Een track waar een hoop invloeden in samen komen, die mij als 'producer' gevormd hebben, voornamelijk trance, hardcore, techno en electro. De titel slaat op mijn verbazing als ik op een willekeurige dag het nieuws lees...

De track is behoorlijk lang geworden (10 minuten), maar als ik er zelf naar luister zitten er niet echt stukken in die ik overbodig vind, dus ik heb het gelaten voor wat het is :). Voor de gearheads: Beat is een combinatie van de Elektron Analog Rytm en Behringer RD-8 (die laatste door een Boss BX800 mixer voor de distortion). Pads komen uit de Prophet Rev2 (door de hele track) en de Roland JX-8P (komt er in de break in). Sequence die lekker door het stereo heen beweegt is de Elektron Analog Keys. De MAM MB33 en de Waldorff Streichfett voor wat extra sounds sounds en de 'vocal' is knip en plakwerk uit een take waarin ik 'What's happening' heb ingesproken in de Mutable Clouds, waarin het eea gemoduleerd wordt. Gesequenced en opgenomen in Ableton. Send fx: Valhalla Vintageverb en Supermassive en Ableton's eigen echo.

Veel luisterplezier en succes iedereen!

 
Die bass... die is inderdaad wel echt lekker. Kick ben ik zelf niet kapot van in combinatie met de mooie synthgeluiden, maar dat is een smaak dingetje. Wel echt een goede productie! Je hebt me 10 minuten boeiend laten luisteren.
 
Hij klinkt wel mooi, maar hij is me simpelweg te lang. Ook geen fan van de harde kick en de repetitieve basslijn. Je had'm beter korter gemaakt en beter gezorgd voor meer afwisseling.
Op naar de volgende. ;)

Gloomy.
 
Dit is echt knap werk van jou.
En ik vind de bovengenoemde invloeden ook erg tof.

Goede productie :okdan:

Thanks allebei :)

Die bass... die is inderdaad wel echt lekker. Kick ben ik zelf niet kapot van in combinatie met de mooie synthgeluiden, maar dat is een smaak dingetje. Wel echt een goede productie! Je hebt me 10 minuten boeiend laten luisteren.

De kick is wel vaker een puntje van kritiek bij mijn tracks. Zelf hou ik nogal van die distorted dreunen, dus ben er nogal hardleers in ;). Tof om te lezen dat de 10 minuten boeiend bleven!

Hij klinkt wel mooi, maar hij is me simpelweg te lang. Ook geen fan van de harde kick en de repetitieve basslijn. Je had'm beter korter gemaakt en beter gezorgd voor meer afwisseling.
Op naar de volgende. ;)

Gloomy.

Yes 10 minuten is inderdaad wel lang, het was zo gegroeid en dan is het moeilijk om erin te knippen. Maar daar leren we weer van voor de volgende, thanks!
 
# Ik begrijp nu idd welke invloeden je gevormd hebben.. :)
Ik dacht dat ie bij 6.00 klaar was.. ik kom gewoon even tot ZEN vanaf dit punt :okdan:.. O'nee, hij gaat uiteindelijk weer verder met de beukende kick :D.
Compositie vind ik :okdan:
 
# Ik begrijp nu idd welke invloeden je gevormd hebben.. :)
Ik dacht dat ie bij 6.00 klaar was.. ik kom gewoon even tot ZEN vanaf dit punt :okdan:.. O'nee, hij gaat uiteindelijk weer verder met de beukende kick :D.
Compositie vind ik :okdan:

Thanks man! Dat is ook wel echt het gevoel dat ik erbij wil geven. In mijn ideale wereld zie ik mezelf al staan ergens in een groot industrieel donker pand. Goeie speakers, lasers, strobo's en dan even he-le-maal wegspacen en daarna weer doorknallen ;)

Lekkere sound en goede track.

Goeie track,niks op aan te zeggen.

Lekkere zware track. Vind vooral dat bijna dissonante geluidje met reso heel vet. Contrast met lieve geluidjes en de zware bass/kick is origineel gekozen, en leuke break!

thanks allemaal!
 
Oke die bassline, smerige vocal en bitcrusher heeft mij al meteen te pakken. 909 kick zonder decay komt er ook mooi in haha, ohw die synth die nu komt is me dan net iets te lief. Als je die nou eens in wisselt voor een rozzbox met de bitrate terug gedraait naar 2 bit, filter op chaos en het cutoff omlaag, reso op half ;) Dan gaat ie random octaven kiezen, zou perfect hierbij passen. Helaas lijkt iedereen de rozzbox vergeten te zijn.

Ja die 909 kick doet het hem voor mij, ik mis wel het pompen van een andere sound met de 909 kick door middel van sidechain.

3:15, wat de kick hier doet, met de bassline, mag wel meer gebruikt worden, side chain erop, en daar waar nodig bassline hoog weg filteren zodat de bassline de foundation van de track wordt in andere stukken, en de basis blijft dan staan. Ik vind dit erg leuk, samples filters en delay, ook past, triangeltje maakt het wat vaag, pads passen er goed bij, zit nu op de helft en verveelt mij nog totaal niet, gebeurt heel tijd wat nieuws, en nergens het idee dit hoort niet.

Ogh, 5:57, kick word vies, misschien hadden wat meer sounds mee mogen spelen en wat harmonische ondertonen erbij krijgen zodat de kick lekker samen smelt.

Ja verder niks op aan te merken, kan hier lekker lang op mee zwengelen, verveelt mij niet, dankje!
 
Ik vind het jammer van die kick, maar er zitten best leuke momenten in (zonder kick) *D
 
Lekkere track. Zitten toffe en subtiele elementen in. Mooie break ook!
De kick heb ik zo m'n twijfels over.
En wat de opbouw betreft mocht het van mij wel iets sneller, in 7-8 minuten had dit ook gekund.
 
Ik vind het jammer van die kick, maar er zitten best leuke momenten in (zonder kick) *D
Lekkere track. Zitten toffe en subtiele elementen in. Mooie break ook!
De kick heb ik zo m'n twijfels over.
En wat de opbouw betreft mocht het van mij wel iets sneller, in 7-8 minuten had dit ook gekund.

Thanks beide, de kick verander ik niks maar aan denk ik, maar voor ik hem release wil ik er wel max 7-8 min van maken inderdaad, das lang zat.
 
mooie productie. Voor mij is die kick ook wat te heftig. Vind die break erg mooi.
 
Back
Top