Introductie - Quixotic Sound Design

QSD

Nieuwkomer
Lid sinds
3 december 2020
Berichten
19
Locatie
AMSTERDAM
Gegroet allen!

Het is een klein wonder dat ik nog nooit eerder op dit forum ben geweest, maar beter laat dan nooit dus hier gaat-ie:

Mijn naam is Paul van der Heijden, ik woon in Amsterdam en ik heb een bedrijfje genaamd "Quixotic Sound Design" waarmee ik tot op heden 4 commerciële "refills" heb uitgebracht voor software synthesizers in het Reason 'ecosysteem'.

Mijn insteek is altijd om te proberen het unieke geluid of de unieke kwaliteiten naar voren te brengen van de synths waarmee ik aan de slag ga. Mijn favoriete project tot op heden was mijn tweede refill, "Orkestrial Obersounds" voor de Oberon synthesizer. Dit is een bijzondere additive synthesizer met een interessante architectuur de je in staat stelt om harmonieuze en dissonante aspecten van een geluid aan te sturen. Daardoor kan je vrij realistische 'orkestrale' geluiden creëren, waarvan hieronder een paar voorbeelden:





Ik kom hier eigenlijk omdat ik op zoek ben naar een nieuwe (VST) synth om mijn tanden in te zetten. Het aanbod is alleen zo overweldigend dat ik graag wat ervaringen en tips wil inwinnen van andere gebruikers. Hoewel ik veel virtual analog synths mooi vindt klinken, gaan mijn voorkeur meer uit naar synths die met digitale synthese nieuwe wegen proberen in te slaan in plaats van het verleden te recreëren.

Oh ja en soms maak ik met een vriend van me ook muziek en maak ik remixes voor kennissen, dit is het meest recente product:



Quixotic Sound Design offers refills for the Propellerheads Reason platform
 
Welkom, klinkt niet verkeerd allemaal:okdan:
Ga maar eens kijken naar Oberon.

Dank voor het compliment! Oberon is wel alleen nog als Rack Extension binnen Reason beschikbaar. Ik probeer de programmeur al een paar jaar te overtuigen dat hij zijn synth ook als VST moet uitbrengen maar tot nu toe geen succes...


Resonans heb ik. Ik heb er nog niet heel veel tijd mee doorgebracht moet ik bekennen. Het scheen mij destijds toe dat hij heel specifiek voor bepaalde geluiden bedoeld was, ik vond althans de bijgesloten presets vrij beperkt. Maar het is echt heel lang geleden dat ik hem heb gebruikt dus misschien moet ik hem nog eens een kans geven. Gebruik jij hem wel regelmatig?
 
Presets zijn inderdaad beperkt.
Soms lijkt een knop weinig effect te hebben,
Soms maakt de kleinste beweging al veel uit.
Gewoon veel tijd in steken tot je een paar basispresets hebt die jou liggen.
 
Back
Top