egres - Opium Break

Zou ook heel dom zijn om iets degelijks muzikaal in te zenden voor deze contest gezien men verplicht in moet stemmen bij account registratie dat voor alles wat men post op het forum plots er een licentie voor distributie aan jullie vrijgegeven wordt.

Ik betwijfel of dit wel legaal is trouwens.
Dat publicatierecht is altijd al aanwezig geweest. Wanneer je op een forum iets post, geef je automaisch het publicatierecht aan de site. Het zou een beetje raar zijn dat Synthforum bij elke post contact met de poster moet opnemen om expliciet te vragen of het in orde is als die post op Synthforum verschijnt :).

Uit de CBP Richtsnoeren, paragraaf 4.1, pagina 22:

Als het gaat om een openbaar toegankelijk discussieforum of gastenboek op internet, hoeft de verantwoordelijke echter niet expliciet toestemming te vragen voor publicatie van een reactie; hij mag er redelijkerwijs van uitgaan dat de betrokkene begrijpt dat de reactie op internet verschijnt.


Het gaat dus niet zoals je suggereert om een licentie voor distributie maar voor publicatie. In de forumrichtlijnen wordt ook gerefereerd aan publicatie en niet aan distributie:

Bij het plaatsen van een bericht geef je Synthforum het recht dit bericht te publiceren.

 
Neurotisch muziekje waar ik geen plezier aan beleef en dat niet blijft hangen. Wel degelijk gemaakt. Opvallend dat je als hardwarepolitie software gebruikt. Ook goed dat je een keer wat muziek laat horen (in plaats van alleen maar commentaar te geven).
 
Leuk, brings back gaming memories - en een beetje computer world :). Heel gaaf gemaakt!
 
Ja idd erg gamemuziek achtig van eind 80, begin 90. Verder voor mij ook een beetje te.
Lekker synthje op 2:50, drums wel wat statisch en het geheel mag van mij wel wat meer leven.
 
Dat publicatierecht is altijd al aanwezig geweest. Wanneer je op een forum iets post, geef je automaisch het publicatierecht aan de site. Het zou een beetje raar zijn dat Synthforum bij elke post contact met de poster moet opnemen om expliciet te vragen of het in orde is als die post op Synthforum verschijnt :).

Uit de CBP Richtsnoeren, paragraaf 4.1, pagina 22:




Het gaat dus niet zoals je suggereert om een licentie voor distributie maar voor publicatie. In de forumrichtlijnen wordt ook gerefereerd aan publicatie en niet aan distributie:



Mee eens dat het publicatierecht altijd aanwezig is (heb er geen probleem mee),echter ik kan me niet herhinneren dat er limieten aangestippelt zijn in het reglement wat zou kunnen leiden tot mogelijke distributie van de publicatie.

Als berichten geplaatst op synthforum op meer dan 1 plaatst dat valt onder julie beheer (anders dan dit URL) gelezen kunnen worden zit je met een distributie en dat is niet legaal.
 
Eerste keer luisteren was het idd te druk. Nu bij tweede keer vind ik het juist weer iets te rustig. :)
Ik mis denk in het tweede deel nog iets van een lead. Over geheel wel puike track.
 
Back
Top