• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer en krijg je ook geen email als je je wachtwoord probeert te resetten?
    Neem dan even contact met ons op.

• De uitslag van de Synthforum Contest 2020 is bekend!

egres - Opium Break

egres

Hardwarepolitie
Video-Game style track (niet nieuw) waarvan een deel is gebruikt in een Japans game edition.

Drums: Custom Samples in NI Battery/Akai MPC-60
Synths: Buchla Modular (Sequences,Bass),Schmidt 8-Voice (al die 8 bit achtige,Lo-Fi sounds in begin),Al de rest Rob Papen Blue.

DungBeatle

Well-known member
Als ex-game developer kan ik dit waarderen.. zou er knetter van geworden zijn indien dit in één van mijn spellen had moeten zitten (da's geen kritiek). Vind de Japanse stem zalig. :okdan:

metatron

Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
Zal het zelf niet snel opzetten je track, maar in een video game snap ik dat dit zeker werkt. De cheesy lead vind ik wel lekker!

Dozart

Well-known member
Ja echt een gamemuziekje idd. Een beetje zenuwachtige vibe wel vind ik :P
Ik hou er verder niet echt van. Maar het zou wel leuk kunnen klinken onder een computerspel :)

ohtar

Well-known member
Zeker knap gemaakt en de sounds werken goed als video game muziek. Niet iets wat ik snel op zal zetten. Ik vind ook het stereo beeld wat te nauw.

seyor

Jeroen van Dijk
Ben me aan het bedenken welke game hier bij past. Prima voor gamemuziek, voor mij niet om lekker achterover te hangen en relaxed naar te luisteren.

klinkske

Custom title
ben wel fan van die noisy "snare" - doet me beetje elektro aan - een 808 de snelheid wat omlaag en breakdance time met stokjes
na die kale vocal moet ik even denken aan mijn playstation tijd met 'die hard trilogy'

Mr. Muzak

Well-known member
Goeie opbouw en een hele professionele klank. Zeker te begrijpen dat men dit in een game heeft gebruikt. Maar jammer dat er zo weinig emotie in zit. Dit lijkt me iets dat je tussendoor 'snel' even in elkaar draait. :beard:

egres

Hardwarepolitie
Zit knap in elkaar maar muzikaal kan ik er weinig mee.

Zou ook heel dom zijn om iets degelijks muzikaal in te zenden voor deze contest gezien men verplicht in moet stemmen bij account registratie dat voor alles wat men post op het forum plots er een licentie voor distributie aan jullie vrijgegeven wordt.

Ik betwijfel of dit wel legaal is trouwens.