Innisten - Naya rise up

Goeie reggae track! Mooie vocaal, lekkere vibe en een goeie bas. De mix vind ik wat dofjes, klein beetje mid/hoog zou wel fijn zijn, zeker op de lead vocaal (en op die hihat/shaker? op de achtergrond). Het hoge orgeltje vind ik niet zo mooi.
 
lekker chill! Doet het denk ik ook erg goed op een zomers festival met een grote weide, biertjes in plastic bekers, dat werk. Toch zou ik het ook wel tof hebben gevonden als in de laatste pakweg 2,5 minuut nog een simpele kick+snare erin was gekomen. Dan zou ik echt niet meer stil kunnen zitten!
 
Waar zijn de kick en de snare met tapedelays?
 
Dank voor de reacties.:halleluja Hier een paar re-reacties:
Ik vind het hartstikke leuk. Inderdaad niet zo veel synths gespot, maar wel een lekkere track hoor. Wie heeft die zang gedaan?
Zang is door de hele band gedaan, waarbij Kennyweed de leadzanger is. (-> Kennyweed & Free Mind Empire).

Goeie reggae track! Mooie vocaal, lekkere vibe en een goeie bas. De mix vind ik wat dofjes, klein beetje mid/hoog zou wel fijn zijn, zeker op de lead vocaal (en op die hihat/shaker? op de achtergrond). Het hoge orgeltje vind ik niet zo mooi.
Dat geluid van die organ is inderdaad niet zo fijn. Het jammere is dat die met de clav op één spoor zit: bij het weghalen van het vervelende midhoog van die organ, is gelijk heel de attack van de clav zoek :(. Opnieuw inspelen is ook geen optie; want opname heeft gigantische overspraak en nogmaals exact hetzelfde spelen is schier onmogelijk.
Eén van de backing vocals heeft ook een kraakje. Zodra die weer uit België mag, wil ik die wel opnieuw opnemen en dan ook opnieuw de mix maken; ik zal eens proberen een wat helderder (iets minder tape-saturation / iets moderner?) geluid te creëren.

lekker chill! Doet het denk ik ook erg goed op een zomers festival met een grote weide, biertjes in plastic bekers, dat werk. Toch zou ik het ook wel tof hebben gevonden als in de laatste pakweg 2,5 minuut nog een simpele kick+snare erin was gekomen. Dan zou ik echt niet meer stil kunnen zitten!
Ik heb redelijk conventioneel gemixt; gewoon met de ingespeelde tracks aan de slag gegaan.
Dit is handig als oriëntatie track voor de band; we kunnen het ongeveer zo spelen, dus laat die festivals maar komen.
Het leuke van dit soort nummers is wel dat het uiteindelijk toch elke keer anders gespeeld zal gaan worden.
Ik had voor de SF mix er dus best wel extra dingen aan toe kunnen voegen; meer synth (wij van synthforum adviseren meer synth?) of kick/snare en meer delay-lay-lay.
Een gemiste kans, misschien ga ik het alsnog doen :eureka:.
 
Lekker zeg, ff op repeat om weer helemaal zen te worden tijdens het werk. Klinkt goed en mooi clean en de instrumenten goed geplaatst. Hopelijk kan ik jullie snel een keer op een festivalletje tegenkomen, dan check ik van te voren ff hoe ik ipv een stickie en spliff maak :D
 
Back
Top