Sankt Pauli - So&So (feat. Hana)

Zo, bedankt voor alle reacties, ik moet nog luisteren naar de rest van de inzendingen, maar dat komt goed!

Vette track hoor. Heb je die sax ook zelf gedaan. Die zit er lekker in. De kick klinkt iets te plopperig op mijn headphones.

Nee, de saxofoon heb ik samengesteld uit wat saxofoonriffs van Splice. Dat is dan ook gelijk het enige dat als 'niet van mij' (ok, naast de zang) gezien kan worden. Het leek me wel leuk om er sax in te hebben en aangezien ik zelf niet kan spelen (en geen rompler wil gebruiken voor dit soort dingen) kwam ik op loops uit.

Super gave track. Vind alleen de mix een beetje soso... zit een hele nare galm over alles, ook veel te veel midhoog en het laag is geheel weg. hierdoor klinkt de hele mix een beetje alsof die in conserven blikje zit opgesloten.
Maar gaaf arrangement! te gekke vocals, zal nog moeilijk worden om iemand te vinden die ze beter doet. sfeertje klopt helemaal. Alleen de sax hoefde van mij dan weer niet.

Je hebt wel gelijk denk ik. Reverb blijft toch moeilijk. Het rare is dat als ik ermee bezig ben, ik het allemaal goed vind klinken en nu ik er weer eens naar luister, na een week of zo, vind ik het ook te veel galmen.

Doet mij een beetje denken aan de oostblok inzendingen op het euro song festival. Ik zie ze in mijn gedachten al met de vlaggetjes zwaaien, sorry niet mijn ding.

Haha, ja, nou dat is volgens mij toch meer 90s dan 80s, dus daar zit je mooi verkeerd. :D

ik heb echt aan hekel aan dit soort muziek. maar dees is vet..echt vet :)

Sorry dat ik je (bijna) van je geloof laat vallen! :halleluja

wat was er eerst is de vraag de stem of de muziek?,want de stem maakt alles natuurlijk,dan is het makkelijke om daar rond iets te producen.

Samplepacks met overvloed op de markt...

De stem was er eerst, maar waarom zou dat het makkelijker maken? De sax is inderdaad ook niet van mij. Gelukkig hou ik jou verder niet voor de gek met al m'n sample packs, ik zou het waarderen als je het niet door zou vertellen.
 
Zie boven, het zijn stukken saxriffs. Ik weet verder niet wat je bedoelt met 'erg uit de computer', het zijn gewoon opnames van een saxofoon. :engel:

zonder de informatie die je net na mijn commentaar gaf kreeg ik het gevoel van een sax sample gespeeld op een midi-keyboard, dus zonder alle nuance die een sax-speler wel in zijn/haar spel kan brengen.
 
zonder de informatie die je net na mijn commentaar gaf kreeg ik het gevoel van een sax sample gespeeld op een midi-keyboard, dus zonder alle nuance die een sax-speler wel in zijn/haar spel kan brengen.

Ah! Ja, dan begrijp ik 't :okdan: Alhoewel ik het wel heel knap zou vinden als iemand met een synth of een rompler een saxofoon zo goed na zou kunnen doen. ;)
 
Zoooow, ik vind deze wel lekker hoor, al vind ik het meer een 90's nummer dan een 80's. De break naar de sax toe vind ik niet zo, maar de sax zelf stoor ik me niet aan. Lekker hoor.
 
wat was er eerst is de vraag de stem of de muziek?,want de stem maakt alles natuurlijk,dan is het makkelijke om daar rond iets te producen.

Samplepacks met overvloed op de markt...

Tja, daar ben ik niet mee akkoord. Het bestaan en gebruik van samplepacks geeft je geen enkele garantie dat je een arrangement bouwt rond om het even welke stem en dat arrangement bovendien staat als een huis.
Kant-en-klare arrangementen in de vorm van samples bieden vaak eerder niet dan wel een uitkomst. En voor hetgeen ik van Sankt Pauli hoor (check zijn Soundcloud) vrees ik dat de brave man vooral veel zelf bedenkt. En dat hij mss samples gebruikt is niet uitgesloten (wie doet het niet ?), maar dan moet je nog steeds alles zodanig weten te compileren dat je zoals hij ook een behoorlijk knap resultaat neer zet. Ik denk dat hier vooral talent mee speelt. Ik zou zeggen Egres : Vocals zat op het net. Just give it a try...
 
synthwave, dat dat geheel terug is, of een term is van nu, beter, heb ik van dit forum. ach ik sta vrijwel voor alles open, welk genre dan ook (goed er zijn uitzonderingen...), gevoel, wat het effekt is, daar gaat het om.

goed gemaakt, maar voor mij werkt het helaas niet.
 
Achter mijn bureau zittend ging mijn hak repeterend als vanzelf naar boven en naar beneden. Dat is een goed teken! Lekker nummer!
 
Goede track, lekker opgewekt, mooie vocal!
Voor mij iets te "commercieel" qua sound en sfeer. Maar wel een stem!

Ben helemaal fan geworden van Synthwave in de afgelopen jaren.
Het is echt wel een heel breed en divers genre geworden. Er zit voor bijna iedere synth/electronische muziekliefhebber wel wat tussen, dat weet ik zeker. Heb ondertussen al zoveel geluisterd.
Deze track is niet per se representatief voor het genre. Heeft wel Synthwave invloeden maar vind 'm ook een beetje 90s achtig.
 
Laatst gewijzigd:
lekker, lekker. Genieten, met het voetje mee-tappen, koppie knikt mee en de hele poang stoel veert op de maat. genieten. Dat inderdaad de mix iets mid-heavy en canned klinkt viel me pas op toen ik het als comment las, maar kan me daar wel in vinden. Ik doe het echter zeker niet beter, integendeel! Ik ga je soundcloud eens opzoeken.
 
Back
Top