shiftr - We Know

o yes! me like! mantra's, zijn origineel ook "betekenisloos" (lees frits staal), er goeie mix, de vocal/mantra's werkt perfekt, mooie geluiden, perfekt gekozen, mooi afgestemd. er gebeurt veel, en toch een eenheid. vele lagen.. en toch minimalistisch, ingetogen.
like de drums. 3:40 tot 4.04, oe mooi gedaan (alsof het andere niet mooi gedaan is). inspirerend ook, deze track.

de produktie maakt dit nummer mede. daar hou ik van.

:okdan:
 
Normaal gesproken heb ik een fobie voor muziek met vocals, behalve als het op de manier is gedaan zoals in deze track. Dus met betekenisloze klanken waarbij de stem enkel dient als een extra formant-achtige patch/klankbron. In deze track werkt dat goed en voegt het ook iets toe qua sfeer. Het lijkt een soort futuristische Indiase ritmemuziek, die over een paar honderd jaar steevast in de Top 40 staat aldaar. Compleet met kekke dansvideo en gekleurd poeder dat in super-slowmotion door de lucht vliegt.

Deze track staat in mijn top 10 dit jaar en krijgt één van de tien stemmen die ik ga uitdelen.
 
creatief en uniek, maar ook nog eens heel fijn geproduceerd met de vele mooi gemaakte klanken netjes in de mix. Iets dat je vaker moet luisteren om echt ten volste te waarderen!
 
Back
Top