shiftr - We Know

Klinkt best lekker zweverig, prima voor op de brakke zondag na een weekend stappen alleen doen we dat niet meer :D
 
Is wat begint bij 1:29 nou een vocal? Klinkt gaaf iig. :D Nice, weird sound!
Sowieso chille vibe wel in de track. Mooie geluidjes ook. Afmix mooi gedaan. Bell-achtige sounds geven het een fijne klank en sfeer.
Na 5 minuten en 20 seconden, komt het gevoel op: het duurt wel een beetje lang.
Maar niet lang daarna gaat ie ook naar het einde.

Goed gedaan wel.
 
Thanks voor de commentaren..
beetje toelichting bij de track:
Gemaakt in de lockdown periode in de lente.
De basis is een jam op eurorack modular. Muktitrack opgenomen in cubase en daarna verder geknipt en geplakt tot een kortere track. Nog steeds een beetje lang idd. origineel was 25 minuten.
Daarna vocals en percussie tracks opgenomen verdronken in effecten.
 
Leuk voor op de achtergrond.... Het klopt allemaal, prima productie!
 
Superknappe mix. Er gebeurd ongelooflijk veel in zonder te druk te worden, lekker laag erin, een genot om naar te luisteren :okdan:
 
Ik mag dit wel! Originele track! Gebeurt veel qua sounds. Misschien ergens een twist of iets onverwachts qua harmonie... of dynamiek?
 
Nou ja, hij is niet slecht en goed geproduceerd en al, maar het lied op zich spreekt me eigenlijk niet aan. Niet mijn favoriete genre dus.

Succes,

Gloomy :)
 
Origineel leuke track met ethnic mantra mood,mag er zeker zijn,hou erg veel van zulke muziek

:okdan:
 
Goede electronica, houd erg van dit genre.
monotoon op een heel aangename manier.
Mooie sounds ook. Fm synths gebruikt?

Yum yum
 
Heel boeiend.. ondanks dat het thema in één toonsoort blijft gebeurt er zoveel dat het niet eens opvalt. Echt heel knap gemaakt al die details en super sferisch..:halleluja:okdan:

Sounds klinken ook heel gaaf. Lekker subbasje ook. Wil je iets uit de doeken doen qua gebruikte tools? :)
 
Thanks!
Even het cubase project opgezocht om te kijken of ik nog kan achterhalen wat er in zit:
Veel DIY eurorack vooral aangezien dat het meeste is dat ik gebruik.

3x Living VCO (sine of triangle?) op de soort arpeggio die de hele tijd loopt. sequencer?. iig door een Ornaments and Crime setting. Ik denk door 3 verschillende filters.
Deze melodie wordt op een gegeven moment gedubbeld in met een Afrikaanse marimba van marktplaats. Live ingespeeld en daar loopjes van geknipt
Lange hoge strings achtige dingen met veel tremolo is JUNO 60
BASS - Tides?
Mellow hoge toontjes zijn TTSH
Snelle melodie arpeggios zijn Braids. Vermoedelijk KLEE sequencer.
Drums KICK en SNARE uit DIY Syncussion.
Noise percussion geluidje ook uit de Syncussion?
Daarnaast zit er een hoop rammelende percussie in. Dat is darbuka opgenomen op een klein jaren 60 AIWA bandrecordertje en slordig weer op het ritme geknipt in cubase.
Achtergrond 'oooh' en 'aaah' zang ook opgenomen op het bandrecordertje
Andere zang met onverstaanbare tekst is rechtstreeks opgenomen in cubase. Daarna autotuning functie van cubase. Daarna Melda Productions Free bundle Vibrato . Veel EQ in cubase
Nog wat crashes en tamboerijn los opgenomen.
Effecten VST's:
Melda productions Free bundle (Heel veel Tremolo op bijna alles)
Valhalla Room en Delay
Cubase interne VST's
 
Bijzonder! Die vage drums zijn mooi man. Sfeertje trekt me ook wel. De vocaal vind ik dan weer wat minder; het geheel is een beetje droog misschien. Wel leuk gedan hoor!
 
Ha grappig dat je dat er ook in terug hoort. De (onverstaanbare) tekst is ook geïnspireerd op een mantra.
Er zijn best wat nummers in exact deze stijl,als je er zo enkele maakt en opstuurd naar new-age/ambient labels die compilatie albums uitbrengen komt dit vast en zeker in aanmerking voor release.
 
Back
Top