Wat is je grootste 'producing' ontdekking van 2020?

Ik heb er ook wel weer een paar (opniew) ontdekt:
- Sporen niet allemaal ongeveer even hard zetten. Veel meer spelen met nauwelijks hoorbare laagjes geeft een ruimtelijker effect
- M/S opnieuw uitgevonden (bx_digital v3) (daarmee bvb reverb beter in de mix te krijgen, muddyness in de sides weghalen, dat soort dingen)
- Pultec eq's voor strakkere bass (attenuate en boost tegelijk)
- Kicks hoeven niet altijd tegen je limiter aan te zitten
- Als je reference tracks pakt op spotify of andere streamingsdienst, houd er rekening mee dat spotify ze misschien wel 4db zachter heeft gezet. Match dus eerst heel nauwkeurig het volume
 
Ik heb er ook wel weer een paar (opniew) ontdekt:
- Sporen niet allemaal ongeveer even hard zetten. Veel meer spelen met nauwelijks hoorbare laagjes geeft een ruimtelijker effect
- M/S opnieuw uitgevonden (bx_digital v3) (daarmee bvb reverb beter in de mix te krijgen, muddyness in de sides weghalen, dat soort dingen)
- Pultec eq's voor strakkere bass (attenuate en boost tegelijk)
- Kicks hoeven niet altijd tegen je limiter aan te zitten
- Als je reference tracks pakt op spotify of andere streamingsdienst, houd er rekening mee dat spotify ze misschien wel 4db zachter heeft gezet. Match dus eerst heel nauwkeurig het volume
Mooie tips, die bx digital is nu +- 20 euro met voordeel code, misschien toch ook eens proberen. Reference tracks koop ik altijd op beatport.
 
Back
Top