MonoTron - Sexy Ladies

Haha 'achtergrondmuziekje als je de dokter belt' :D Ja, wel waar.
Maar goed, ook dat is kwalitatief gezien dan meestal geen verkeerde muziek. Zo ook dit niet.
:okdan:
 
Lekker disco/soul achtig nummer. Op een of andere manier komt bij mij de kick net iets te hard over (teveel aanwezig), kan aan mijn koptelefoon liggen...
 
Ik vind 'm echt gewoon goed. Een van de leukste inzendingen die ik tot nu toe heb gehoord. Lekkere groove, bassline en sax en alle andere dingetjes klinken ook prima.
Waarom dit muzak wordt genoemd begrijp ik ook niet, dit heeft meer muzikaliteit dan de meeste inzendingen. :okdan:
Klein puntje dan: de track gaat iets te lang door op dezelfde manier. Hij had nog ergens een verrassende wending en/of break kunnen gebruiken.
 
Grappige funky track. Voor mij iets te veel een jam, waardoor meer gewoon een beetje doorgaat, in plaats van een verhaal met kop en staart.
 
Vanaf 2:00 min zit de lekkere swing erin, soms word ik daar wel een beetje uitgehaald door korte breaks. Dessalnietemin mag dat de pret niet drukken, ik hou van Sax en dat klinkt enorm goed in deze track. Mooi swingend disco-achtig liedje dus.
 
Dit is nou en genre dat me normaal gesproken zeker wel aanspreekt. Het idee van je track vind ik dan ook prima. Ik heb alleen nogal moeite met de invulling. Het komt rommelig op me over. Er gebeurt naar mijn smaak echt teveel (en dan zeg ik :)) waardoor ik de samenhang een beetje mis. Op momenten had ik het gevoel dat ik naar een free jazz jammsessie zat te luisteren. In alle oprechtheid denk ik dat veel meer uit deze track kunt halen.
 
ja mooi ingespeeld. de kick overheerst wel heel erg (ter referentie op KEF reference series 104/2 die in het laag (sja het hele spectrum, maar het gaat over de kick) super strak en neutraal zijn, knalt het eruit, nog steeds immens zuiver maar dringt het hoog weg, terwijl ze ook ekstreem goed zijn in het midden en hoog, door hun bouw en scheidingsfilters.).

2e maal geluisterd om zelf de kick wat te onderdrukken, loepzuivere sax, erg mooi gespeeld, én klinkt er goed (opgenomen/verwerkt), dan valt je pas op wat er allemaal gebeurt, meer funky dan disco voor mij. en dat mag ik wel, zal nog eens luisteren, om door de mix heen, het dieper op te nemen.
 
Wow wat een super mooie reacties allemaal!
Dit is denk ik onze track die het miste een jam is, maar ik begrijp wel de reacties hierover, zo maken wij nu eenmaal muziek. basis programmeren en de rest eroverheen jammen en live opnemen en dat alleen nog mixen, maar verder niets. Hierdoor blijft het wat losser, komt minder geprogrammeerd over en we houden juist van die live feel.

Qua Kick bedankt voor de feedback. Hier hadden we het zelf ook al over gehad. We hebben een nieuwe mix gemaakt, hierbij heb ik de stuiterende kick veelal vervangen voor een standaard 4 to the floor en op slechts enkele stukken laten "stuiteren". Verder is de kick ook wat zachter in de mix gezet.

Ik zal de compimenten doorgeven aan onze saxofonist Mr Gomez ;)
 
Back
Top