maurice201 - Hokuto shinken klang

Fijne sfeer, maar er zit denk ik meer in. Die 303 is wel erg lekker erin... mooi off-key.
 
Hij komt mij echt wat te traag op gang maar er zitten eenmaal op stoom wel erg lekkere sounds in, van die gefilterde stabs die door het stereobeeld vliegen tot die 303 sounds. Een korte radio edit zou niet misstaan.
 
Namens Maurice en mij bedankt voor het luisteren van de track, het geven van feedback en :okdan: voor de stemmers.
Zoals jullie zien komt Maurice niet zo vaak op het forum, maar deze track die we samen in mijn studio hebben gemaakt wilde we toch laten horen.
Aangezien ik al een andere track in de contest had, heb ik me even op de achtergrond gehouden.

Qua mix moet er inderdaad nog wel wat gebeuren in de track. Hij staat op een harde schijf die nu even niet in mijn AW4416 multitracker zit vanwege het andere project, waarvan ik 1 track in de contest heb gepost.

Je hebt de dubtechno vibe echt lekker te pakken! Wat mij betreft mag ie een een tikkeltje smeriger: iets meer sub, krakende tape delay, ruis... dat past lekker bij deze style. Het hoge orgeltje vind ik niet zo mooi.
Thanks proto. Qua smerigheid is dit de sound waar we naar op zoek waren. De sub (en ook de kick) zit idd nog niet lekker in de mix.

Qua krakende tape delays kan ik je niet volgen, de hele track leunt met beide armen op tape delay. Als we die weg halen is er weinig over.
De Roland RE-201 staat links en de Korg SE-500 staat rechts gepand (of v.v. ik weet het niet zeker), beiden staat qua hoge freq helemaal open en ook op de mixer EQ dikke boost op het hoog, waardoor het eruit knalt met een extra dikke laag ruis (had ik al gezegd dat ik hou van ruis ;)). Hierdoor is er tussen hoog en laag wat onbalans.

oe mooie grein geluiden, me like.
ik heb een zwak voor minimalistische nummers, blijkbaar.
werkt voor mij dit nummer. mooi gemaakt, mix erg goed. klinkt goed.
Thanks Vink!! We hebben deze idd minimaal gehouden, zodat je lekker kan meedrijven op de delays.

Zo dat klinkt lekker smerig, houd ik van, sound pakt mij, track is 9:09 lang altijd goed ;) en houd lang mij aandacht vast ondanks dat er weinig gebeurt. Maar in een minimale track waar weinig gebeurt maar alles wel erg lekker klinkt mag het.

Gebruik je hier een dx7 met flinke delay of is het wat anders? klinkt erg lekker in elk geval!
Thanks!! Ja, de kick is een 909, dus dan mag de track 9:09 duren ;)

De stabs is de volca keys, verder 909, x0xi0 voor de acid, SH-101 voor de bassline, MC-202 voor het dissonante toontje dat in het midden een paar keer mag klagen en de nord electro voor die paar reggae chords. En natuurlijk de hoofdrol voor de tapedelays Re-201 en SE-500.

As the Fist of the North Star listens to the Shaolin Shinken Warrior, he says: Me like! While galaxies fade and stars reproduce into cosmic infinity, we kneel in humble admiration, only to discover that we are playing this track yet another time.
Hahaha jij snapt 'm :D

Ons RobotAnlage project is gebaseerd op het gevoel uit de desolate wereld van Fist op the North star, een verwoeste planeet, ruisende wind, ingestorte steden en heel veel echo ;)
 
Back
Top