Kleine mixers voor gain distortion

DrGraftak

Nieuwkomer
Lid sinds
17 februari 2009
Berichten
17
Ik vroeg me af of men hier tips heeft voor kleine mixers die goed te gebruiken zijn voor gaindistortion... Ik gebruik nu een behringer 8 bus.. Maar die is wel heel groot.. Dus welke mixers lenen zich goed voor gain distortion?

Mvg, David Graftak
 
Ik ga over een weekje de Behringer Xenyx 1202FX proberen. Zo gauw ik hem heb laat ik het je weten. Maar geen goede midsweep EQ en doorlussen van kanalen is ook wat lastig dus echt 100% wat je zoekt is het niet.
 
Hier kan je horen hoe dat kan klinken (let wel niks ge eq-ed of gemixt hier, gewoon een opgenomen jam ;))

 
Ik gebruik oa een Boss BX-60 voor kleuring en overdrive. Erg fijn :okdan:
 
Ik werkte vroeger veel met Soundcraft, die heeft goede distortion en toffe mid-sweep EQ. De Spirit Folio's enzo. Voor een habbekrats te vinden op MP meestal.
 
Ik werkte vroeger veel met Soundcraft, die heeft goede distortion en toffe mid-sweep EQ. De Spirit Folio's enzo. Voor een habbekrats te vinden op MP meestal.

Moet ik tegenspreken,in verhouding tot vele andere merken ,een oude Studiomaster of Tascam dan.

Soundcrafts zijn vrij clean klinkende tafels.
 
Moet ik tegenspreken,in verhouding tot vele andere merken ,een oude Studiomaster of Tascam dan.

Soundcrafts zijn vrij clean klinkende tafels.

Ouwe spirit folio's hebben een fijne overdrive, prima bruikbaar.
 
Waarom nog hardware kopen voor oversturing? Daar zijn toch inmiddels prachtige VST's voor te vinden? Of zeg ik nu iets heel fouts?
Recent heb ik de Plugin Alliance Elysia karakter VST gekocht en die is top voor zeer milde tot extreme oversturing.
Mocht je er naar op zoek willen, het is natuurlijk Elysia Karacter met een c :D
 
Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik denk juist andersom, waarom een vst gebruiken van iets dat je ook als hardware kan gebruiken? Mits een beetje te betalen natuurlijk... 😁 Kan trouwens genoeg antwoorden bedenken op mijn eigen vraag, maar voor mij is het werken met hardware nog altijd het leukst.
 
Waarom nog hardware kopen voor oversturing? Daar zijn toch inmiddels prachtige VST's voor te vinden? Of zeg ik nu iets heel fouts?
Recent heb ik de Plugin Alliance Elysia karakter VST gekocht en die is top voor zeer milde tot extreme oversturing.
Denk dat het ook van je 'creatief' proces afhangt. Ben nav deze thread ook even aan het oversturen geslagen en ik denk dat als je bij de bron (de mixer) al werkt het, voor mij althans, veel meer bepalend is hoe de rest van de track er theoretisch uit komt te zien. VST is bij mij altijd meer, clean opnemen en dan opfucken.
 
Oude mackie vlz heb ik daar voor maar een boss mt2 metal zone pedaaltje kan dit ook prima!
Maar ik heb zeker ook nog goede herinneringen aan die spirit folio. Wel erg groot aparaat voor een beetje distortion.
 
Oude mackie vlz heb ik daar voor maar een boss mt2 metal zone pedaaltje kan dit ook prima!
Maar ik heb zeker ook nog goede herinneringen aan die spirit folio. Wel erg groot aparaat voor een beetje distortion.

De Folio SX? Mijn vage herinnering is dat deze juist niet zo goed overstuurde.

Tip nog: Heb recent een EHX platform gekocht. Hier zit ook een 'boost' knop op, zie youtube voor voorbeelden.
 
De Folio SX? Mijn vage herinnering is dat deze juist niet zo goed overstuurde.

Tip nog: Heb recent een EHX platform gekocht. Hier zit ook een 'boost' knop op, zie youtube voor voorbeelden.
Misschien moeten we "goed" even definiëren. Ik heb er toen der tijd wat electribe A die oude blauwe door heen gejast en ik geloof een mpc1000 ook die oude blauwe. met die mid sweep heb ik er lig toen veel plezier van gehad. Maar goed, dat is ook wel jaaaaaaaaren geleden voor het zelfde geld klonk het bagger.
 
Misschien moeten we "goed" even definiëren. Ik heb er toen der tijd wat electribe A die oude blauwe door heen gejast en ik geloof een mpc1000 ook die oude blauwe. met die mid sweep heb ik er lig toen veel plezier van gehad. Maar goed, dat is ook wel jaaaaaaaaren geleden voor het zelfde geld klonk het bagger.
Er zijn andere mixers (Behringer, mackie) die wat minder wollig en wat meer middy klinken bij het oversturen. Bijvoorbeeld van die midsweep kicks rond 1997 of harde Jeff Mills platen gaan daar beter mee. De Folio was wat warmer, die "scheurde" wat minder maar klonk vaak wel wat muzikaler op andere geluiden.
 
Back
Top