Nuccer - Fragmented

Nuccer

Ingeburgerd
Lid sinds
20 juni 2017
Berichten
80
Locatie
Tilburg
Ik heb voor de inzending van dit jaar gekozen voor een deeltje uit een improvisatie, een soort Single Edit dus ;-). Zeker geen traditioneel liedje, maar een sferisch stuk.

Ik vind het vooral leuk om muziek te maken in het moment en niet te veel over structuren na te denken. Het daadwerkelijk spelen met synthesizers en geluiden is waar ik het meeste plezier uit haal. Vaak doe ik dat alleen, maar soms ook met mijn goede Andre, zoals bij dit stuk. Af en toe vind ik in die improvisaties mooie stukjes die ik dan wat verder uitwerk. Zoals in dit geval dus. Veel luisterplezier!

 
Niet alleen het creatieve is in dit soort genre van belang.Samen met een goede eindmix zorgt en kan dat één geheel vormen en het op een hoger peil laten klimmen.
 
Man man, wat maken sommigen van jullie toch depressieve muziek. Ik kan er nog moeilijk tegen. Ook deze plaat geeft me het gevoel dat ik me door het hoofd moet schieten, en ik krijg hier wel degelijk geen goed gevoel van. De soundscapes zijn thans prima gemaakt, maar eerlijk gezegd: hier heb ik geen zin in. Sorry.

Toch veel succes!

Gloomy :erm:
 
Dank jullie voor de reacties! sinew1958 tja, de eindmix is iets wat ik nog niet goed in de vingers heb, ga ik zeker in 2021 meer werk van maken. e-Gloomy-nations als zelfs iemand die zichzelf Gloomy het te depressief vindt, dan moet het wel heel erg zijn =(. Wel jammer dat het zo voor je overkomt. Ik ben verre van depressief en heb absoluut geen intentie depressie muziek te maken.
 
Nuccer, kijk mijn beste jongen. Ik ben zeer zwaar ziek. Het gaat helemaal niet goed met me. En ik voel me inderdaad neerslachtig. Ik heb nood aan positiviteit momenteel, en alles wat enigzins verdrietig of depressief klinkt, dan versterkt dat het gevoel bij mij en heb ik meer last van vanalles en nog wat. Precies of depressieve muziek me nog slechter maakt, en dat zie je idd vaak aan mijn reacties. Buiten dat heb ik me voorgenomen om heel erg streng te zijn, dat zullen jullie ook wel merken. Het gaat tenslotte om de BESTE plaat van het jaar te kiezen, en daar gaat men niet zacht overeen. Maar ik zie wel dat 99% van de reageerders de producent paaien dat het mooi is om te zien. Willen jullie extra stemmen door niet eerlijk te zijn, of zijn jullie bang? Jullie reageren vaak alsof het de beste plaat is die je tot nu toe gehoord hebt, terwijl het vol met fouten zit. Ik heb het nu niet over dit nummer, maar over't algemeen. En het interesseert me ECHT niet of ik door dit gedrag stemmen ga verliezen of niet. Ik ben ten minste eerlijk geweest in mijn uitspraken. Ach, whatever. :stupid
 
Mooie sounds bij elkaar, dit kan zo onder een scene van een spannende zoektocht ergens ver in de ruimte, waar van alles en nog wat te voorschijn kan komen, zit een goeie suspense in :)
 
Ohja kwa geluiden helemaal top! Ook dit zou ik zo kunnen samplen en gebruiken als basis/inspiratie voor een industrial track :D Lekker duister en vaag in de verte opzwellend vanuit de achtergrond, houd ik van!

Jammer dat het bij een soundscape blijft, ik kan er zo een hele track bij dromen!
 
Gewoon lekker jammen met geluid; ik hou van deze manier van muziek maken (zowel om zelf te doen als om naar te luisteren).
Het blijft echter altijd lastig om een te gek jam stuk real time goed af te sluiten. (Dit weer zowel bij me zelf als ook bij jouw stuk:) De fade out is toch iets van een zwaktebod.
Wel een mooie soundscape. :okdan:
 
eigenaardig, en dat moet ik zeggen... maar bedoel dit zéer, zéer positief, wat je hier doet, vind ik erg goed, intrigrerend, gevoelsmatig intrigrerend. een track een meerdere keren te willen luisteren. jammer dat ie zo kort is.

mooie sounds, die een scherpte hebben, meer ingetoomd genoeg om niet schuren. werkt sterk.

maakt indrukt dus.
 
Back
Top