bijlevel - Misty Days (ft. Ellen Van Day)

Ik vind het een erg mooi liedje, geeft een prettig nostalgisch gevoel. Zelf zou ik trots zijn op een mix als deze, al kan er nog aan geschaafd worden :). grootste minpunt vind ik het plotse einden, eigelijk dus ook een pluspunt, want het had van mij nog wel even door mogen gaan ;)
 
wat minder fx op de stem zou de verstaanbaarheid goed doen. Ik denk zelfs een low cut op de stem? en inderdaad die draaimolen is wat veel.
wat zachter die fluit, 't is tenslotte in de nabijheid van een dame ;)
toch n stem alweer
gewoon mooi nummer (en ja de mix.. sja.. 2maal luisteren om het gewoon as is in me op te nemen;)

en ja, simpel een mooi nummer.

(wellicht een mix-tip, als ik die durf te geven; neem 1 monitorsysteem als basis, wanneer daar echt ervaring mee hebt, ze simpel leert kennen, weet je wat je uiteindelik krijgt.
ik luister op 3 monitorsystemen, maar neem maar 1 als basis; ik gebruik ze 2 of 3 jaar en weet wat ik kan verwachten, het laag, ze gaan niet laag. maar toch kan ik vrij precies het laag sturen.
uiteindelik luister ik op mijn beste installatie. die hanteer ik nu als norm voor de eindmix, de balans, ik voel dat de balans het zelfde is als op mijn basis monitorsysteem. al zijn ze kwalitatief lichtjaren van elkaar verwijderd.. sja, ik ben geen ekspert. maar dit weet ik uit ervaring én het is niet iets wat zo bizonder is, het wordt vaker opgemerkt. zover mijn ekspert praatje, als noob)

voelt goed dit nummer!
Ik vind het een erg mooi liedje, geeft een prettig nostalgisch gevoel. Zelf zou ik trots zijn op een mix als deze, al kan er nog aan geschaafd worden :). grootste minpunt vind ik het plotse einden, eigelijk dus ook een pluspunt, want het had van mij nog wel even door mogen gaan ;)
Ook jullie zeer bedankt voor het luisteren en de positieve feedback! Ik gebruik zelf ook doorgaans 1 monitorsysteem (Tannoy nearfield) om mee te werken, het 2e voor de balanscontrole (de Yamaha's) en het derde systeem is mijn home audiosysteem. Op deze laatste klonken bijvoorbeeld de fluiten in balans, maar naderhand bleken die op de andere systemem weer te hard. Ondertussen heb ik een nieuwe mix gemaakt en het geheel is nu meer in balans, geen zeekziekte meer ;) en de zang (nu praktisch zonder nagalm) beter te verstaan.
 
Oh wauw, California 1971. Ik krijg spontaan zin om een dikke joint te gaan draaien (niet dat ik dat kan of wil, daar laat ik me niet over uit, maar dat gevoel roept het in elk geval op).
 
Oooh, wat een mooie stem. Doet me denken aan The Sound Of Music... Let it rain.. jaja, zit in mijn hoofd. Prachtig nummer, stem! :)
Oh wauw, California 1971. Ik krijg spontaan zin om een dikke joint te gaan draaien (niet dat ik dat kan of wil, daar laat ik me niet over uit, maar dat gevoel roept het in elk geval op).
Allebei bedankt voor het luisteren en de mooie associaties die het bij jullie geeft. Maar een combinatie van die twee lijkt mij onwaarschijnlijk, ik zie Mary Poppins nog niet een dikke joint roken...:D!
 
Mooie compositie en in de basis heel catchy qua zang en melodie! Wat voor mij echt het verschil zou maken is als de mix sprankelender zou klinken. Die hammond of string synth bijvoorbeeld waar die dikke phaser overheen zit die klinkt heel dof. Er zitten heel veel klanken in het midden van het frequentiespectrum elkaar te beconcurreren lijkt het.
 
hola,

Ik vind het mooi:okdan:

Temeer dat een eigen song ,en compositie bij mij voorop staan.
En er word erg naar mix gekeken hier,maar laat men ook eens naar de waarde van de song kijken!
en dat is nog niet zo gek.

Groeten van andreos
 
Mooie compositie en in de basis heel catchy qua zang en melodie! Wat voor mij echt het verschil zou maken is als de mix sprankelender zou klinken. Die hammond of string synth bijvoorbeeld waar die dikke phaser overheen zit die klinkt heel dof. Er zitten heel veel klanken in het midden van het frequentiespectrum elkaar te beconcurreren lijkt het.
hola,

Ik vind het mooi:okdan:

Temeer dat een eigen song ,en compositie bij mij voorop staan.
En er word erg naar mix gekeken hier,maar laat men ook eens naar de waarde van de song kijken!
en dat is nog niet zo gek.

Groeten van andreos
Soundtrack voor een Q Tarantino film zou zomaar gekund hebben :okdan:
Ook jullie zeer bedankt voor de positieve reactie en de opmerkingen over de mix. Wat dat laatste betreft heb ik bewust voor de klankkleur van de begeleiding gekozen. Die gaf mij namelijk een mistig gevoel wat uiteraard past bij de tekst. Maar ik zal voortaan wel even het frequentiespectrum bekijken op instrumenten die elkaar in de weg kunnen zitten.
 
Leuk nummer. Uitspraak van de vocals is niet helemaal ok (wat zegt ze nu in het begin?), fluitsolo wel.
Ik vind de sound eigenlijk ook wel ok; zet de sfeer goed weg.
 
Krijg het gevoel dat ik naar een progrock demo van veertig jaar geleden luister. Het gruizige bevalt me. Een abrupt begin en einde, gedragen zang, wat in dit nummer wel wat heeft.
Van de vijf stemmen die ik uitdeel is dit nr. 4 geworden. Er valt nog heel veel meer van te maken.
 
Leuk nummer. Uitspraak van de vocals is niet helemaal ok (wat zegt ze nu in het begin?), fluitsolo wel.
Ik vind de sound eigenlijk ook wel ok; zet de sfeer goed weg.
Krijg het gevoel dat ik naar een progrock demo van veertig jaar geleden luister. Het gruizige bevalt me. Een abrupt begin en einde, gedragen zang, wat in dit nummer wel wat heeft.
Van de vijf stemmen die ik uitdeel is dit nr. 4 geworden. Er valt nog heel veel meer van te maken.
Krijg het gevoel dat ik naar een progrock demo van veertig jaar geleden luister. Het gruizige bevalt me. Een abrupt begin en einde, gedragen zang, wat in dit nummer wel wat heeft.
Van de vijf stemmen die ik uitdeel is dit nr. 4 geworden. Er valt nog heel veel meer van te maken.
Bedankt voor de mooie opmerkingen en de moeite om die te posten! Ook ben ik blij om te lezen dat dit nummer kennelijk het gevoel van de beginperiode van de popmuziek oproept! Daar liggen ook mijn roots... En natuurlijk bedankt voor de stem(men).
 
Mooi 60's sound, mist wel wat balans in de mix, maar ook dat is wel 60's.
Doet me een beetje aan jefferson airplane denken. Jammer dat het 2e stukje (bijna?) identiek is als 1e.
Hou wel van de losse jam stijl
Bedankt voor de mooie opmerkingen en de moeite om die te posten! Ook ben ik blij om te lezen dat dit nummer kennelijk het gevoel van de beginperiode van de popmuziek oproept! Daar liggen ook mijn roots... En natuurlijk bedankt voor de stem(men).
 
Back
Top