bijlevel - Misty Days (ft. Ellen Van Day)

bijlevel

SWB
Lid sinds
29 november 2007
Berichten
1.272
Locatie
Delfgauw
Dit nummer stond al geruime tijd als schets op mijn computer. De schets was ontstaan uit de samenwerking met de zangeres Ellen Van Day. De eerste uitwerking van de schets heb ik gepubliceerd in de tracksectie van het Synthforum. Voor de contest heb er nog eens kritisch naar gekeken en dan met name naar het instrument voor de solo en de mix. Deze inzending is het uiteindelijke resultaat.

 
Mooi melodieus liedje!
Ik heb een beetje moeite met de uitspraak, vooral "Let i rain" i.p.v. "Let it rain".
De instrumenten zijn misschien wat vet aangezet.
Een 7,5 van mij.
 
Lekker liedje. Mooi gezongen, maar wat Robi zegt, niet alles is mooi in balans, is heel jammer, komt de melodieen niet ten goede. Ik wordt ook een klein beetje zeeziek van de panning swirl van de EP. Maar ik luister met koptelefoon dus valt dan erg op.
 
Klinkt als een live jam. Veel keuzes in de sound die juist de essentie van het nummer aantasten. Jammer maar met een betere balans en andere sound kon dit een top track worden.
 
Muziek is prima in orde. De mix verdient nog wel wat extra aandacht. De fluiten staan nogal hard en de galm op de stem is wat te prominent aanwezig. Maar het zit wel prachtig in mekaar :okdan:.

:doei:

Danny
 
Mooi melodieus liedje!
Ik heb een beetje moeite met de uitspraak, vooral "Let i rain" i.p.v. "Let it rain".
De instrumenten zijn misschien wat vet aangezet.
Een 7,5 van mij.

Vind het erg knap zoals je dit heb gemaakt.
Mooie melodieën en geweldige zang.
Alles klinkt erg uitgebalanceerd.

Lekker liedje. Mooi gezongen, maar wat Robi zegt, niet alles is mooi in balans, is heel jammer, komt de melodieen niet ten goede. Ik wordt ook een klein beetje zeeziek van de panning swirl van de EP. Maar ik luister met koptelefoon dus valt dan erg op.

Mooie compositie :okdan:
Productie kan denk ik nog beter

Klinkt als een live jam. Veel keuzes in de sound die juist de essentie van het nummer aantasten. Jammer maar met een betere balans en andere sound kon dit een top track worden.

Net even iets uit balans de mix waardoor de track niet zijn potentie krijgt. Neemt niet weg dat de track zelf wel goed is.

Muzikaal prima nummer. Leuke zang en leuke riedeltjes met de EP. Geluidskeuze niet overal even geslaagd. Einde nogal plotseling.

Muziek is prima in orde. De mix verdient nog wel wat extra aandacht. De fluiten staan nogal hard en de galm op de stem is wat te prominent aanwezig. Maar het zit wel prachtig in mekaar :okdan:.

:doei:

Danny

Allemaal zeer bedankt voor dat jullie de moeite hebben genomen om naar het nummer te luisteren! Gelukkig overheerst de positieve reactie met name op de compositie en de zang en ja, terugkerende opmerkingen over "foutjes" in mix is mijn lot zo langzamerhand. Ik beluister de mix op 3 verschillende speakersystemen, waaronder 2 nearfield monitorsystemen o.a. de klassieke Yamaha NS-10M Studio (dus de originele!), en op mijn koptelefoon. Het geluidsbeeld is op elk systeem (helaas) anders. Met name met volume van de fluiten heb ik problemen gehad (en kennelijk gehouden), maar op een bepaald moment heb ik de knoop moeten doorhakken. Ik dank jullie nogmaals voor het luisteren!
 
# Bijzondere track. Niet echt mijn genre maar wel knap in elkaar gezet en blijft me wel boeien tot het einde
 
Ik vind dit dus een mooi nummer, niet te complex allemaal. Het blijft bij mij hangen. Leuke zang en krassende Hammond die het begeleid. Dat mix vehaal van je ken ik...hier hetzelfde.
 
Ik vind het een prettige plaat om naar te luisteren. Balans is niet helemaal 100% idd. Maar het luistert alsnog prima weg m.i.
 
Super mooi liedje! Knap gedaan. Het klinkt alsof het inderdaad live en op tape is opgenomen. Ik vind het begin iets te plotseling en de mix mankeert nog e.e.a. aan, maar wel mooie muziek!
 
# Bijzondere track. Niet echt mijn genre maar wel knap in elkaar gezet en blijft me wel boeien tot het einde

Ik vind dit dus een mooi nummer, niet te complex allemaal. Het blijft bij mij hangen. Leuke zang en krassende Hammond die het begeleid. Dat mix vehaal van je ken ik...hier hetzelfde.

De mix kan iets beter maar het is wel een mooi liedje. :okdan:

Ik vind het een prettige plaat om naar te luisteren. Balans is niet helemaal 100% idd. Maar het luistert alsnog prima weg m.i.

Super mooi liedje! Knap gedaan. Het klinkt alsof het inderdaad live en op tape is opgenomen. Ik vind het begin iets te plotseling en de mix mankeert nog e.e.a. aan, maar wel mooie muziek!

Ook jullie zéér bedankt voor het luisteren en de iig positieve reactie op het nummer qua muziekkwaliteit. Twee dingen kunnen beter, het volume van de fluiten en de nagalm op de zang. De rest is toch een persoonlijke keuze. Het "tape" gevoel komt wrsch door de overdrive van de Hammond.
 
Heel apart, zou goed passen in een oude filmhuis film. Heel koel gedaan. Misschien werkt het om met een imager de balans wat te temperen (de gratis ozone imager bijvoorbeeld), zou kunnen dat dat de zeeziekte verzacht.

Ik was idd erg "koel" toen ik dit nummer maakte ;). Ik heb die Ozone plugin voor de eindmix gebruikt (de "folk" preset beviel mij voor dit nummer het meest). Vandaag heb ik de boel opnieuw gemixed en voor de twee tracks die voor het zeezieke gevoel zorgen de imager op -80 gezet en dat helpt goed tegen zeeziekte. Dus bedankt voor deze tip! (Jouw nummer bevalt mij prima en krijgt mijn stem. Ik heb alle nummers beluisterd, maar besloten om geen commentaar te geven, omdat ik het gevoel heb dat het Eurosongfestival-syndroom een vrij grote rol speelt bij deze contest...)
 
wat minder fx op de stem zou de verstaanbaarheid goed doen. Ik denk zelfs een low cut op de stem? en inderdaad die draaimolen is wat veel.
wat zachter die fluit, 't is tenslotte in de nabijheid van een dame ;)
toch n stem alweer
 
gewoon mooi nummer (en ja de mix.. sja.. 2maal luisteren om het gewoon as is in me op te nemen;)

en ja, simpel een mooi nummer.

(wellicht een mix-tip, als ik die durf te geven; neem 1 monitorsysteem als basis, wanneer daar echt ervaring mee hebt, ze simpel leert kennen, weet je wat je uiteindelik krijgt.
ik luister op 3 monitorsystemen, maar neem maar 1 als basis; ik gebruik ze 2 of 3 jaar en weet wat ik kan verwachten, het laag, ze gaan niet laag. maar toch kan ik vrij precies het laag sturen.
uiteindelik luister ik op mijn beste installatie. die hanteer ik nu als norm voor de eindmix, de balans, ik voel dat de balans het zelfde is als op mijn basis monitorsysteem. al zijn ze kwalitatief lichtjaren van elkaar verwijderd.. sja, ik ben geen ekspert. maar dit weet ik uit ervaring én het is niet iets wat zo bizonder is, het wordt vaker opgemerkt. zover mijn ekspert praatje, als noob)

voelt goed dit nummer!
 
Back
Top