Vink - The Death Of The Futuristic Man

Er zijn altijd inzendingen waar ik naar uit kijk. En dat is helemaal zo bij vink.
En ik wordt niet teleurgesteld. Pure cream.

Ik word hier warm van, heeerlijk.
Ik wou dat ik kon wat jij kan.
Om wat mee te geven, zelfde sfeertje - een van mijn favo nummers van the klinik (heb m dan ook dubbel op vinyl, zelfs de dubbele, gesigneerd door Dirk zelf haha)

 
Eindelijk bij de inzending van Vink aanbeland. Je weet hoe ik over je muziek denk. Ik zou het nooit thuis opzetten, gezellig met een kopje thee en een biscuitje. Maar je muziek weet me altijd, echt altijd te raken. Ik voel het, die chaos en het duistere. Inderdaad de perfecte tegenhanger van mijn gladde mainstream stukjes.

ik buig. en glad, had ik net een mooie mini-essay, als reaktie geschreven op je nummer...
meer heerlik dat het je raakt! de chaos en het duistere... tenebrae.... (eerder de schaduw...)
dank! en juist wanneer een kopje thee drinkt, heb je dit nodig, denk ik dan altijd..


you opened the box, we came.. 8D

haha, yeah!!

thnx!


Ik kan niet zeggen dat ik er met plezier naar geluisterd heb :).
Maar het is zeker een boeiende track. Ook met oog voor detail gemaakt en gaaf gebruik van de stemmen (vooral het stuk vanaf 4:55).

plezier (van lust/onlust, immanual kant, en zelfs freud.. nou ja, ga hier geen essay maken..), ik ben niet op deze wereld geworpen, zoals quad al vermoedt..., om de mensheid te plezieren..

dank! en bedankt voor je opmerkingen over de stem, over 4:55 en verder ben ik zeer tevreden. kwam uit het nummer, terwijl ik de 2e take opnam... alles op gevoel, zoals Dr van Lansberg, de dokter, ook weet. stemmen, sja, ja klopt, een paar effekten gebruikt..

Voor mij iets te onsamenhangend voor een track. Ik hoor wel dat er redelijk wat werk in zit. Er zitten wel elementen in die als track terug zou willen zien.

dank! snap dat je het te onsamenhangend vindt of kan ik begrijpen, voor mij is de struktuur wel duidelik. goed, dat moet dan wel overkomen... dit was een van de meest komplekse projekten die ik ooit gemaakt heb, maar dat zegt nooit iets over het resultaat. veel 'dynamiek' ook tussen het gebruik van de synths en effekten (de effekten nemen het soms geheel over, of bouwen een nieuwe "layer" er boven op).


Wow wel zieke shit :) Ik zie dit wel voor me achter een even zieke toneelact waar ze met bloed gaan gooien enzo, haha of gaat nu m'n fantasie op hol?

ja zieke shit! da is het! je fantasie slaat geheel niet op hol, darmen worden eruit gerukt, transgressie! ekstase! (tranen van eros, georges bataille..).


Vet gedaan. Ik hoopte zo rond 3:30 dat er een dikke zompige industrial/noise beat door heen zou denderen maar die bleef uit. Misschien wel iets voor een remix :D

dank!! n.a.v. van je opmerking over het ontbreken van een beat (het laatste jaar gebruik ik amper drum geluiden, alleen ritmische loops, soms tegen percussie aan..), nu ik 9 noise engineering modules heb (ja ff opscheppen, gewoon ITB, heur), ben ik weer bezig met beats, al kunnen ze meer natuurlik.
ik ga een variant/remix proberen te maken met een uitgekiende beat, gelayerd wellicht, en op een maffe wijze geplaatst. leuk om te proberen. dank, nogmaals!

maar de basis van dit nummer lag al vrij lang vast, beats heb ik nooit over nagedacht om die toe te voegen.

of beter, daar denk je wél over na, maar ik probeerde het juist eens om het op een andere wijze te bereiken, een basis ritme, sja die is er niet... en dat mocht ik wel, en mag ik wel. jawel, er zijn basis ritmes... wat vreemde ritmes wellicht...

lekker sci-fi noir soundtrack hoor:okdan:

oef, met de woorden sfi-fi en noir heb je me. film noir en sci-fi, me like, me like. dus voor mij een heerlik, plezierig (...) kompliment!!!

Er zijn altijd inzendingen waar ik naar uit kijk. En dat is helemaal zo bij vink.
En ik wordt niet teleurgesteld. Pure cream.

Ik word hier warm van, heeerlijk.
Ik wou dat ik kon wat jij kan.
Om wat mee te geven, zelfde sfeertje - een van mijn favo nummers van the klinik (heb m dan ook dubbel op vinyl, zelfs de dubbele, gesigneerd door Dirk zelf haha)



dank klinske!! erg fijn om te horen. ik denk dat het gevoel 'ik wou dat ik kon wat jij kan', wederzijds is.

je wordt er warm van! dat vind ik dan eveneens heerlik!

dank voor de link naar klinik voor mij onbekend, verrassend ja. dank, uitbreiding van mijn muzikale spektrum... je hebt me zeker wat gegeven, meer dan dat!
 
Bijzondere track, creatief, duister en tamelijk geflipt.
Wel een beetje random qua structuur voor mijn gevoel.
Ik hou zelf van dark ambient (dit heeft daar ook elementen van), ook al heb ik er lang niet naar geluisterd want de laatste tijd heb ik lichte en positieve muziek nodig. (tip: Blood Box - The Iron Dream)
 
Bijzondere track, creatief, duister en tamelijk geflipt.
Wel een beetje random qua structuur voor mijn gevoel.
Ik hou zelf van dark ambient (dit heeft daar ook elementen van), ook al heb ik er lang niet naar geluisterd want de laatste tijd heb ik lichte en positieve muziek nodig. (tip: Blood Box - The Iron Dream)

dank, random qua struktuur? zoals ik al in een eerdere reaktie zei, ik kan dat begrijpen. de struktuur is er zeker, zelfs vrij strak. wellicht in vreemde lagen. of het komt gewoon niet over, wat altijd kan, vanzelfsprekend, evident.

maar mooie woorden, dank. en bedankt voor de tip! (en ik herken dat, hoe muziek met stemming te maken heeft, wat je wil horen, ervaren. muziek haalt me zelfs uit donkere periodes weg (soms tijdelijk..). het is niet vreemd muziek - stemming. de woorden zeggen het zelf al.)
 
Cool dat je geïnspireerd bent om een remix te maken! Ken je Cacophoneuses's nummer Obsession? Ik zag er beetje zo'n soort lekker zompige beat bij.

nee dat ken ik het niet ga ik luisteren. ja dank voor de inspiratie. heb net een WIP gemaakt met de basimilus iteratas als irritante drums, hakkende kick, lekker te om drums mee te maken, ietwat eigenzinnige drums (al heeft ie wel een techno (?) karakter die BI, maar je kunt m toch redelik wat bij sturen, ik maak vrijwel alleen gebruik van eigen presets (zoals in het nummer van de contest, alles van scratch. uitzondering zijn drumkits, maar ook die ga ik nu zelf maken, en heb er al een paar). een WIP voor een nieuwe track. weer een drums, heel minimalistisch, gebruikt. hoe het nummer verder gaat.. V1 staat er.

nogmaals ga het luisteren, dank voor de inspiratie!

en volgende week ga ik eens kijken hoe zo minimalistisch mogelik een beat kan toevoegen, zodat ie heel hard aankomt, juist dat werkt ook goed. het WIP nummer dat ik al noemde, dat hakt alleen maar door... ook lekker..
 
Missie geslaagd denk ik, maar maak je ook weleens iets dat gezelliger klinkt?
 
Missie geslaagd denk ik, maar maak je ook weleens iets dat gezelliger klinkt?

dank! missie geslaagd! zeker!

of ik wel iets maak dat gezelliger klinkt? voor mijn gevoel wel, zeker 1 nummer, maar dat wil schijnbaar ook wat oproepen.

erg grappige vraag, bedoel ik niet negatief hee, ik snap m wel. ik heb een ambient track gemaakt, n.a.v. een vraag hier op SF. is die gezellig?

ik bang dat dat er niet van komt, alhoewel, samen met vriend wil ik een dansplaat maken, voor de fun, leer ik dat ook eens. maar, die ambient track, de eerste 2 tracks die ik maakte voldeden niet, dat was horror-ambient.. de 3e had lukte wel...


Heerlijke trip, hou hier wel van. Op slechte speakers geluisterd, lijkt wat weinig sub/laag in te zitten.
Nu 2e keer in de studio, mis nog steeds wel wat sublaag.

Lekker duister ;)

dank!

ja weinig laag, behalve in deel, ja ik heb delen, hoe ik ze tel dat kun je wel, horen, maar zeker in 2 delen zit er toch zeker wat sublaag.
dit is was opzettelik, geen of weinig laag. wat voor mij ook vrij nieuw is. maar goed, genoeg produkties, die dat ook niet hebben.
dus intentioneel, wellicht dat er nog een variant komt, met een keiharde kurieus-ritmische kick.. spaarzaam gebruikt.

maar dank! voor je kompliment.

en dan nu algemeen:

ik dank iedereen die de moeite heeft genomen om naar de track te luisteren, en in het bizonder iedereen die een kommentaar heeft achtergelaten, en zeker: degenen die op deze track hebben gestemd.
 
Back
Top