Heavenly Sound Label

JimmyEyckmans

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.104
Locatie
Belgie
Ik heb besloten al men werk waar ik nog de audiofiles van heb onder te brengen onder 1 label: Heavenly Sounds.

Dit label bestaat uit verscheidene projecten: Jimmy Eyckmans voor het Soundtrack achtige werk, The Mad Scientist voor het Dance achtig werk en Mozex voor het EDM werk (mijn zeer oude tracks)
Mozex heeft enige uitleg nodig: Het zijn de zeer oude werken. Ik weet nog dat ik toen zelfs mijn werk niet EQ-de. Ik deed er helemaal niks aan, verwacht dus ook geen hoogstandjes op effecten en technisch vlak (dat moet je ook niet van de andere verwachten maar al zeker niet van Mozex) Het is mogelijk dat Mozex ooit weer opstaat, maar sinds ik VEEL tracks heb onder zijn naam kan dat nog wel lang duren vooraleer hij echt iets nieuws maakt.

Ik ga al de tracks onder deze ene topic onderbrengen. Het spijt me dat ik nu deze topic gebruik omdat te doen terwijl ik in het verleden al topics aan heb gemaakt voor sommige van de liedjes. Ik hoop dat ik niemand daarmee op de zenuwen werk...
 
Jimmy Eyckmans - His Arrival on Earth

https://soundcloud.com/heavenlysounds1985/his-arrival-on-earth


The Mad Scientist - Into The Mad Cave

https://soundcloud.com/heavenlysounds1985/into-the-mad-cave


Mozex - Hold On

https://soundcloud.com/heavenlysounds1985/hold-on
 
Potverdomme, ben nu naar een paar oude tracks aant luisteren toen ik nog niet naar al die mannen luisterde die het zo goed weten altijd. Gene ozone en neutron om alles een bekke te masteren, neenee, ruwe sounds en gewoon knalle. Goe dak da weet. Denk dak ga stoppen met ozone en neutron. Want das zever. Ja u liedje kan beter klinken dant mijn maar uwe focus en tijd steekt daar ook in en ge bent niet meer aan het muziek maken, maar enkel nog aan het muziek bewerken. Goe als ge da graag doe, ik maak liever muziek. Is goe nadenken se wa ik in de toekomst ga doen.
 
Ah hierse, wat oude rap instrumentals die ik ooit gemaakt heb. Awel dan doop ik dit project het C-Rap project! :biertje:

 
Laatst gewijzigd:
Hola jimmy.

focus je op muziek maken:okdan:
en als jij denkt dat het goed klinkt en niet te luid
gewoon onder 0 decibel blijven
je moet niet verzuipen in alle
regels dan gaat je artistieke
kant niet werken:?

groeten van André :)
 
de tracks van Mozex en C-Rap kunnen zeker distortion hebben maar sinds ik enkel de audiofragmenten van dan project heb, en geen werkende arrangementen (plugins abonnementen enzo) kan ik daar niks aan veranderen. Maar de stijl vind ik beter.

Inderdaad, in feite is het enige dat ik aan die Mozex tracks moet veranderen het volume. Dat doet Soundcloud Master Tool zoiezo, maar uiteindelijk is het wel waarschijnlijk met distortion opgenomen.
Kan er niks aan veranderen, sorry.

Om eerlijk te zijn hoor ik dat allemaal niet. Ik denk dat vele mensen dat niet horen, enkel als je er echt iets van kent. Sommige gebruiken zelfs metertjes omdat ze het blijkbaar niet horen. Ja wat speelt het dan nog een rol.

Maar ik zal mij zeker, zoals ik alreeds doe, onder de 0 db blijven met de liedjes die ik maak :okdan:
 
Ik had het vooral, om duidelijk te zijn, over die mensen op dat ander forum die mij altijd afbreken en uitlachen. Die het altijd beter wisten. Ik had duidelijker moeten zijn, sorry.
 
Hola jimmy.

het zijn domme keyboarders en niet geschikt .
ik kreeg ook de wind van voren
dat ik zei dat ze alleen maar een accoord indrukken.
maar ik ben er dus ook weg.

en hier alleen eerlijke mensen

groeten van andreos :)
 
Ja dankzij iedereen hier heb ik toch wat meer zelfvertrouwen gekregen en daar ben ik zeer dankbaar voor. Als het goed is, is het leuk om dat te horen.
 
"Officiële" video van de song Hold On (Mozex Project)

Het Mozex Project is een oud project. Het was mijn eerste naam. Ik had die naam allang, al van in het middelbaar.
Mozex is dan ook een verzamelgroep van mijn vroegere, oude liedjes al begint Heavenly Sounds by het horen van zijn werk wel enige aanstalten te maken om ook nieuwe nummers te maken.
Het Mozex Project gaat daar over nadenken maar zal eerst al de liedjes die enige goedkeuring krijgen uploaden die alreeds in het verleden gemaakt zijn.

Dit is er eentje van. Het is uit een album dat gemaakt is en uit een soort van mixen bestaat. Het idee was om eens langere liedjes te maken, een soort van een mix, waar verscheidene melodieën elkaar afwisselen.
Ik geef toe dat het liedje op zichzelf veel te lang duurt maar nu kwam Mozex opeens met een video op de proppen.
En ik moet eerlijk zeggen dat Heavenly Sounds de video wel weet te smaken.

 
Sylenth1 :)

Retro sound en zeker niet slecht, maar hij duurt me echt wel veel te lang. En ik moet stoppen met video's op Pexels te zoeken, echt wel :)

Allez, doe zo voort gast en ne hele fijne dag nog.

Gloomy :)
 
Je hebt GROOT gelijk dat het veel te lang duurt maar ik heb enkel de audio file ervan... ik kan het nummer dus niet meer bewerken. Maar ik vond het nummer toch ook nog zen goeie momenten hebben...

Ik heb geprobeerd, zoals met de vorige video van het ander liedje, een soort van verhaal te creeëren om de focus daarop te houden en het luisteren naar het ellelange gedreun draaglijker te maken :beard:
 
Ik zal het verhaal achter de video en song even uitleggen van de muziek video Hold On die je hier twee posten boven de deze kan vinden:

Het hoofdverhaal van het liedje en video is het verhaal van het kind. Telken malen je een kind in de video ziet lijkt het gelukkig. De video begint bij de tijd wanneer alles nog goed was, geen corona. Iedereen leeft zijn leven en is gelukkig. Liefde bestaat. Maar dan komt opeens corona op de proppen. De mood van het liedje verandert. Lege straten, geen liefde meer enkel leegheid. Tot dat we terug een shot tonen van een kind, dan verandert de mood terug, het liedje klinkt terug vrolijker.


Het verhaal van het liedje en van de video is niet zozeer het covid gedeelte maar het gedeelte van de kinderen die blijven lachen en zich gelukkig voelen, in welke tijdsperiode ze ook zitten in het liedje en video (of het leven) Ze worden niet beinvloed door de helaasheid der dingen van de tijd, nee ze accepteren en focussen zichzelf op gelukkig zijn.


Ze houden vol omdat ze niet anders kunnen, eigenlijk houden ze niet eens vol ze leven gewoon hun leven en zijn gelukkig. Dit is mooi voor ons volwassene om te aanschouwen en het is een deel van waarom we kinderen zo liefhebben.


In werkelijkheid kunnen wij veel van de allerkleinste onder ons leren.


Houd vol.
 
Het verhaal achter de muziek video: His Arrival on Earth:


Het verhaal dat de video toont is het verhaal van Zijn komst. Ik zal het verhaal zo goed als shot na shot uitleggen hier:


In de eerste shots zien wij een leeuw, de leeuw verwijst naar Christus. Hij is niet aan het verslinden, hij ligt te wachten, majesteus als een koning die wacht op het ogenblik dat hij mag rechtstaan. Die tijd is lang want zoals u kan zien in het laaste shot geeuwt de leeuw al. Hij wacht.


In het volgende shot zien wij weer een verwijzing naar Christus want Hij is de boom des levens. Hij is alsook de boom waar wij als takken op geënt worden.


Dan zien wij een kasteel, dit verwijst ook naar Christus omdat Christus onze Koning is.


Het volgende shot maakt dat duidelijk: daar is onze Koning, althans Zijn kroon.


Dan zien wij bergen maar wie goed ziet ziet ook vissersboten. Wie verstand heeft over de Bijbel weet dat Christus zegt om naar de een zekere berg te vluchten wanneer de tijd rijp is. De vissersboten verwijzen ook naar Christus en Zijn volgelingen omdat zij vissers van mensen zijn.


In het volgende shot zie je de boten wegvaren, weg van de wereld. Weg van wat zal gebeuren. Zo zal Christus ons ook wegvoeren van de toorn die God zal brengen over de wereld.


Zodra dat gebeurd is zal mens tegenover mens rechtstaan en zal de grootste oorlog ooit woeden. Velen zullen door elkaars hand sterven maar de laatste overblijvers zullen, zoals je in het volgende shot kan zien, zich uiteindelijk moeten overgeven. Ze geven zich over aan God.


Het volgende shot is een shot van de kleur zwart dewelke leegheid symboliseert, de wereld word vernietigd. Er is niets meer dan leegheid. Dit is echter het begin van iets nieuws.


Het volgende shot is van de zon die door de bladeren schijnt, dit refereert naar de hoop. Eens was het donker, nu is er Licht. Een Nieuw begin, een Nieuwe wereld ontstaan.


Het volgend shot is van een vrouw die danst op een weide vol mooie bloemen, dit refereert naar het Koninkrijk van CHristus waar vrede en stilte zal zijn.


Het volgende en laatste shot laat een kind zien dat waarlijk gelukkig is. Het shot refereert naar ons. Wij zijn immers allemaal Kinderen van God en in Zijn wereld zullen wij waarlijk gelukkig zijn.
 
Back
Top