GentleG - The Only Thing I Ask Of You

GentleG

Virtueel lid
Lid sinds
19 februari 2003
Berichten
2.196
Locatie
Voerendaal
Attica - The Only Thing I Ask Of You

Attica = Jannes & Geert

 
Ook hier ga ik heel eerlijk zijn. De basis is heel erg goed. Maar de afwerking is minder, en dan kom ik, zoals steeds, weer terug op de zang. Het timbre van je stem is zeer mooi, cfr Waits, maar je zingt vaak vals. En dat doet de professionaliteit van je track teniet. Ik zou er echt eens over nadenken om zanglessen te nemen, want dan zou je wel effectief eens kunnen doorbreken. Sorry dat ik hierover blijf zagen, maar ik wil je alleen maar helpen. Mijn intenties zijn goed. Hopelijk ervaar je dit ook zo.

Succes!

Gloomy. :)
 
# vind hm lastig om te beoordelen. Het heeft wel iets dramatisch wat me wel aanspreekt, dus knap gedaan.
De vocal eronder zou nog wat aandacht mogen hebben, al denk ik dat ie recht vanuit je hart is gezongen.. dus tja, das dan wel weer mooi :)
 
Bijzondere, melancholische sfeer. Moest ook een beetje denken aan de westerns en Ennio Morricone (RIP).
Vind 't op zich een goed nummer maar de zang kon me ook niet echt bekoren.
 
Het is niet mijn muziek maar petje af dat je/jullie stug doorgaan met je ding te doen ondanks alle commentaren in de afgelopen jaren. Jullie hebben in ieder geval een geheel eigen en onmiskenbaar geluid.
 
De sfeer is er zeker, maar ik ben het ook eens mbt de zang. Wel heel eigen.
 
Hou wel van deze stijl, toch is het het net niet voor mij vanwege de mix. Vind de zang overigens wel aardig..
 
Ik vind de stem niet storend als de melodie van de stem en andere elementen beter zou zijn. Vocal volgt beetje de akkoorden wat je veel spannender kan maken met een wat andere melodie lijn.
 
Ik vind hem goed. En je stem ook juist, volgens mij heb ik al eens eerder een vergelijking met de zanger van Discipline, Matthew Parmenter gemaakt. Nu iets minder hoorbaar dan bij een andere track van je die ik erg goed vond, maar soms kunnen ietwat valse noten juist lekker vallen in een nummer, dat is hier een beetje het geval, rauwheid noem ik het maar. Waar ik wel minder over te spreken ben is de mix, je hebt (Waarschijnlijk bewust) gekozen voor LO-FI, echter valt dit niet helemaal lekker, met de koptelefoon op valt alles een beetje naar rechts in het begin, het bewust storende tape achtige geluidje begint op den duur figuurlijk ook te storen, en ik hoor ook veel clipping, al dan niet bewust. Vanaf 4:00 min vind ik hem echter heel mooi worden en is het daarom ook zeker mijn stem waard.
 
ja, bizonder nummer. breekbaar nummer met breekbare vocals. de mix. past er goed bij (alleen de clipping soms, 1 of keer, aan 1 kant, leidt af, och, dat maakt niet uit, uiteindelik wordt dat een onderdeel).
je stem werkt met deze vorm van zang. ik hoor beheersing, en duidelik "opzet". ook een beperkte zanger (wellicht ben je dat in het geheel niet) kan dingen doen, die juist andere zangers moeilik bereiken, gevoelsmatig...
 
Back
Top