RFB - Tsar Bomba

RFB

Ouwe rot
Lid sinds
15 februari 2004
Berichten
732
Locatie
Kockengen
Beste allemaal! Geen vuurwerk dit jaar.... dus dan maar een track over het grootste vuurwerk dat de mensheid ooit ontstak. Op 31 oktober 1961 liet de Sovjet Unie de grootste waterstof bom ooit uit een vliegtuig vallen en exploderen: Tsar Bomba. Dit jaar werd een documentaire van dit project op youtube gezet. Het kijken waard! Het inspireerde mij tot deze gelijknamige track. Twinkelende radioactiviteit, spanning, triomf, het aftellen .... en een smerige solo rond 4.04 als je geen zin hebt om er op te wachten. Hope you like it! Blijf gezond in 2021!

 
Mooi gedaan. Goede productie met veel elementen! Qua vibe vind ik het wel wat relaxt en positief als het geïnspireerd is op het grootste moordwapen ooit, haha. Maar dat doet niks af aan de muziek!
 
Dank Othar! Je hebt een punt. Voor de Russen was het alle reden voor een feestje. Blij dat ik hem niet op mijn dak krijg!
 
Klinkt goed, fijne opbouw, prima solo, alleen dat piepje aan het eind wat te lang blijft hangen! Dat zal die bom dan wel zijn. ook irritant...dus ook ok :okdan:
 
Je had eigenlijk de beelden achter de muziek beter niet beschreven want daar zit in mijn ogen zeker geen match ;). Maar dat neemt niet weg dat het muzikale deel wel heel goed in mekaar steekt. Loepzuivere solo's over flink wat ritmiek en dat allemaal met heel goed uitgekiende sounds :okdan:.
 
Slecht thema, prima muziek! ;)

Ik zie hier een nachtelijke autorit door een grootstedelijk gebied voor me en geen nuclear armageddon.
Een heel aangenaam stuk muziek.
 
Ja, een hele leuke plaat met een knappe solo.. Maar het duurt allemaal zo enorm lang, en de percussie is erg repetitief. Nee, deze deed het niet voor mij.

Veel succes!

Gloomy. :-)
 
Dank allen voor jullie reacties! Ik zie nu dat ik het thema beter neutraal kan houden of niet vermelden. Laat iedereen maar zijn of haar beeld vormen bij de muziek. Da’s veel beter! En over de lengte, goed punt. Vaak hoor ik dat men mijn stukken te kort vindt, dus ik dacht... Enfin, bovenal top dat jullie wilden luisteren en de moeite nemen om te reageren! Ik loop ernstig achter met inzendingen luisteren...
 
Ik vind het helemaal super, gelijk een gat in mijn geschiedenis kennis gedicht en tijdens het luisteren beelden van de ontploffing bekeken. Moet zeggen dat dit erg goed samen gaat, dus misschien iets om te proberen voor diegene die het thema niet vinden passen adv van hun eigen beeld bij het verhaal :)
 
Dank, dank! Ja die ontploffing, die had ik er achteraan zitten, maar was een beetje een desillusie. Hoop gekraak...
 
Is wel een erg goed stuk muziek. Tja die drums...voor mij drukt het de pret niet. Dit is een volwassen plaat
 
Je muziek past bij je verhaal. Lekkere "smerige" solo, aangename track!
 
Back
Top