Dr van Lansberg - Alice Went Shopping For Groceries (And Never Returned)

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
Waarde luisteraar,

2020 was voor mij in muzikale zin maar een karig jaar. Voor de contest kon ik kiezen uit maar liefst 1 afgeronde track. Het liedje gaat over Alice die voor haar grootmoeder boodschappen gaat doen (grootmoeder mag het bejaardenhuis niet uit). Alice is voor het laatst gesignaleerd toen ze met haar lege boodschappentas het tehuis uitliep... Niemand weet waar ze is gegaan of gebleven. Arme Alice.

Zoals gebruikelijk alles ITB:
- Nexus
- Lush-101
- Groove Agent

Het saxspel is van Slap Johnson.

Ik spreek de hoop uit dat een en ander u moge bekoren.

Weesch gegroet.

 
Dr van Lansberg is steeds een van de eerste tracks die ik beluister. Ook omdat ik verwacht dat hij de nodige kwaliteit neerzet. Dat is dit jaar weer niet anders met alweer een Buddha Bar waardige track ! En dus heb ik geen andere keuze dan hiervoor een stem uit te brengen. Succes !
 
Zeer fijne track. Als ik dan toch een beetje een puntje van (opbouwende) kritiek mag geven. Vind de snare een beetje plastisch, vind ik echt zonde. Misschien toch eens kijken naar andere ritmes of een ander geluid, klein beetje meer verb of een lichte delay. Ik weet niet wat het is. Ben geen mix en master expert verder (maar wel een drummer)... Ik heb alsnog met heel veel plezier naar geluisterd. Zeker toffe track!
 
Vind het erg knap hoe je zoveel verschillende overgangen kan maken. Houd het erg verrassend.. chille track :okdan:
 
Zeer chille lounge muziek, zit profi in elkaar. :okdan: De sax had iets beter kunnen klinken (wel goed gespeeld).
Volgens mij had ik ook gereageerd in de originele thread.
 
Mooie sound! Zoals ik wel van je gewend ben. Klinkt lekker gebalanceerd. Sax is ook mooi.
Gewoon lekkere chilloutmuziek. Vind het mooi hoe open jouw sound vaak is. Alles heeft daarin mooi z'n plekje. Ook hier is dat weer mooi gelukt!
 
begint heel spectral.. mooi!

"spectrum [beeld, voorstelling, verschijning, schaduwbeeld], van spectare [beschouwen], intensivum van specere [kijken]"

eerder is je muziek; lichtbeelden; "reeks frequenties van elektromagnetische straling (zichtbaar in de vorm van kleurbanden of -lijnen)"

heel erg mooi open. muzikaal perfekt.. kan niet anders..

mix vind ik het tegendeel van dull. veel details in het hoog juist. smaak, oren, luidsprekers, versterker, kabels (niet door elven ingestraalde)?

stralende muziek, dus! en dat is het gevoel. EDIT: uiteenstralend, spectrale banden/lijnen... té abstrakt, wellicht. woorden roepen eerst een gevoel op (wat al een vorm van betekenis is), dan de woordeboek(en) betekenis (die louter in woorden te presenteren valt, de presentatie presenteer zichzelf niet).

(wellicht kan ik haast grijpen, zonder duim, wat de wederzijdse aantrekkingskracht is, de verrassende (de geschiedenis van reakties op elkaars werk); licht - duister. is te simpel. de stralen van je muziek, maken de schaduwen van mijn muziek??? leuk om het eens zo open te breken. schijnbeelden...)

heerlijk!
 
wow. Mooi gemaakt hoor. Ik heb ook niet zoveel met saxofoons (behalve in jazz), maar je wist me toch te overtuigen hier. Klinkt als een klok! Wat mij betreft niet te weinig hoog!
 
Heerlijk stukje, mooie geluiden, fijne atmosfeer. Lekker in een gemakkelijke stoel met een drankje. Heb hem nog een keer opgezet en nog eens ingeschonken8)
 
Het klinkt allemaal weer profi en slick, rijkelijk voorzien van mooie geluiden en effecten maar ik had ook niks anders verwacht. Ik zat wel te wachten tot er een of ander Looperman zangeresje zou beginnen maar nee. De sax klinkt me hier en daar iets te hoog, niet helemaal mijn ding (hoewel, ken je No Mercy van The Tubes? :D).
 
Back
Top