JimmyEyckmans - Will He Find Faith

Heel mooie compositie, maar de uitvoering is mij wat te stijf. Ik denk dat als je dit live door een symfonieorkest zou laten uitvoeren dat het dan een prachtig stuk zou zijn. Er zijn wel manieren om elektronische muziek te " vermenselijken", maar ik heb daar persoonlijk geen ervaring mee dus het is voor mij ook moeiiljk om daarin te adviseren. Anderen weten wellicht wel wat plugins en tips om dat te doen.
 
Track met potentie. Mooie progressies. Misschien kun je de piano iets minder statisch maken en het geheel op momenten iets minder staccato. Maar je komt behoorlijk in de buurt wat mij betreft.
 
Hey Jimmy, mooie compositie. Ik vind de mix ook best goed, daar heb je jezelf ook ongelooflijk in verbetert de afgelopen tijd. Ik heb het denk ik wel eens eerder gezegd maar ik zou als ik jou was wel aan de velocities van je piano werken, een Piano hoort wat mij betreft organisch en naturel te klinken, en dat kan alleen als je echt op de piano speelt en op de kracht van je aanslagen let, als je noten intekent of als je velocity op zijn hoogst staat in je DAW bij het spelen haal je nooit dat pure geluid van de piano, je kan altijd eens proberen achteraf wat met de velocities te spelen, ik denk dat je tracks dan nog beter worden.
 
Ik kan me prima voorstellen dat dit zeer geschikt is als soundtrack muziek onder een tv serie over Nederland en België in de middeleeuwen. Dat gevoel roept het bij me op en ik vind het daarvoor ook goed in elkaar steken. Als echt luisterliedje ontbreekt het voor mij echter aan een centraal thema dat sterk genoeg is om in mijn oor blijven hangen. De strijkers doen me qua klank en soms qua harmonie trouwens wat denken aan Das Boot van U96 (hoewel volstrekt ander genre) en hun werk uit die tijd.
 
Ik denk dat het meeste wel gezegd is, mooie compositie met een hoop potentie. Wat ik mis is af en toe iets onverwachts, bijvoorbeeld een korte drumroll of een kort geluid op de overgang van het een naar het anders. Daar krijg je gelijk een hoop dynamiek mee en zijn de overgangen niet zo abrupt.
 
Back
Top