Nap - Those we left behind

Nap

GAS-arbeider
Lid sinds
17 januari 2007
Berichten
14.595
Locatie
Den Bosch
Hierbij mijn inzending voor dit jaar.

 
Intro geeft me toch kippevel, kan niet precies zeggen waarom. Afwachten of er een energie explosie komt.. ziet er niet naar uit.. Wel super atmosferisch. Mijn JMJ-brainwashed brein verwachtte toch plots een ritmische "volgende versnelling". :okdan:
 
Technisch ok, geluiden ok, en ja en ik zat ook te wachten op een soort van vervolg met een andere wending in dit verhaal, dit lijkt één lange intro.Je kon er meer mee doen vond ik.Maar geluidstechnisch een tien.
 
Dank voor de reacties tot dusver! Wat achtergrond bij deze track:
Deze is ontstaan door lagen live op te nemen en te overdubben. Alleen de bas is gesequenced, de rest is live ingespeeld of met interne sequencer van de synths gedaan (de arpeggiator achtige soundjes). Het "kabbelende" karakter is bewust, ik vind niet dat muziek per se altijd een verhaal of structuur hoeft te hebben. Net als dat je ook naar een 'statisch' schilderij of beeldhouwwerk of een gebouw of een boom kunt kijken, kun je je ook onderdompelen in de sfeer van muziek zonder dat je per se 'ergens naartoe hoeft' of steeds verrast hoeft te worden. Ik heb wel geprobeerd wat versies met beats enzo te maken, maar het werd er niet beter op. In de huidige vorm komen de geluiden en de sfeer het best tot hun recht, dus ik heb het zo gelaten.

Alle geluiden komen uit de Moog One en de Moog Matriarch met de nodige processing en fx tijdens het mixen.
 
ik vind niet dat muziek per se altijd een verhaal of structuur hoeft te hebben.

yeah! maar vreemd genoeg zit er zéker struktuur in. een dynamiek, weet even geen betere term (ja, maar die moet dan uit gaan leggen, met een heel vertoog..). wanneer iets afwijkt van een bepaalde vormen van struktuur (vormen van struktuur), betekent niet dat er géen struktuur in zit, niet per definitie. (goed in een ander "vakgebied" of domein, ben ik een meester in strukturen, die totaal afwijken, en toch door sommigen zijn ontdekt..)

goed. ik vind dit zéer bizonder, erg mooi. ik hou hier van. en mooi wat je uit moog's kan krijgen!

prachtige sounds! sfeer! diepte! adem!
 
Dat van die lange intro snap ik wel. Maar als je hem als soundscape beluisterd, dan valt dat plots niet meer op. En dan hoor ik echt wel mooie, atmosferische klanken die mooi met elkaar in balans zijn gebracht :okdan:.
 
Wow, mooie woorden ... dank dank!

maar vreemd genoeg zit er zéker struktuur in.

Ja, er zit ook wel een stuctuur in. Er lopen 2 grote bogen met daartussen een soort van break waar je los wordt gelaten (dat is waarschijnlijk het moment waar je traditioneel een beat oid zou verwachten). Daarbinnen lopen talloze kleine bogen omdat de lagen uit de pas lopen met elkaar (daarom is het ook bijna niet mogelijk er een fatsoenlijke beat op te zetten zonder het kapot te maken). Maar het is niet zo obvious als je meestal in elektronische/dance/pop hoort.

Dat van die lange intro snap ik wel. Maar als je hem als soundscape beluisterd, dan valt dat plots niet meer op. En dan hoor ik echt wel mooie, atmosferische klanken die mooi met elkaar in balans zijn gebracht :okdan:.

Het is inderdaad meer een soundscape dan een 'liedje'. Iets om te observeren/ervaren.
 
Heel mooie soundscapes, ik heb mijn hue lampen ff op muziek gezet, lekker wegspacen hier in de studio :okdan:
 
Ald ik een nummer van een contest beluister, concentreer ik me op 1 ding: geeft deze track me een goed gevoel of niet? Deze track gaf me helaas geen goed gevoel. Het is zoals gezegd een bundeling van soundscapes en geen echte track, ik kreeg zin om in slaap te vallen, en er gebeurde voor mij te weinig. Geen uitschieter voor mij. Wel mooi gemaakt allemaal, maar dat doet niet ter zake...voor mij persoonlijk.

Succes,

Gloomy :)
 
Ik vind hem vet. Werd ff lekker mee genomen.
maar in het einde word het een beetje random. Daar clashen ook van noten.
 
ik vind dit wel echt heerlijk. Mooie sounds, die ook nog eens zeer fijn bij elkaar passen. Heb echt even met mijn ogen dicht zitten luisteren. Ik denk dat dit wel echt iets is... Je houd ervan of niet... Ik hou ervan. Super gedaan! Mijn stem heb je!
 
Back
Top