Tom 32 - Roadtrip

Tom 32

Ouwe rot
Lid sinds
16 januari 2003
Berichten
4.277
Locatie
hete kolen
Hierbij mijn inzending voor de contest.

Het nummer ontstond uit mijn kennismaking met de mogelijkheden van deJupiter-x die ik net nieuw had en de abnormale omstandigheden van het afgelopen jaar maakten dat ik eens iets kon afmaken.
Gebruikte apparatuur: Roland Jupiter-X, Waldorf Streichfett, Yamaha Reface DX, Nord Drum 3p, Roland FA-06, EHX SmallStone, QSC Touchmix30 pro.

 
De textuur van die lage synthlijn vind ik zeer mooi; vol en helder.
De lead vind ik in het begin een beetje scherp en luid, maar ik heb bij mezelf al wel gemerkt dat ik een nogal extreme liefde heb voor lage tonen.
 
Wat betreft de intro, klinkt goed. Verder in de track weet ik niet heel goed wat ik hier mee aan moet.
 
Relaxt plaatje man. Helemaal op het begin dacht ik 'mwa', maar het het wordt al gauw een mooi nummertje.
lekkere minimaal, met een doeltreffend hoog synthlijntje dat een mooie melodie vormt.
Heeft inderdaad wat jaren 80's.
 
Er zitten dit jaar wel meerdere "oerstijlen" tussen en dat kan ik als ouwe :beard: zeker waarderen. Knappe prestatie zeker wanneer je de Jupiter - X nog niet zo goed kende toen je dit hebt gemaakt :okdan:
 
Mijn dank voor het luisteren en jullie reacties! :okdan:
Leuk om meningen vanuit verschillende invalshoeken te lezen.
 
Doet me denken aan de beginjaren van de synth dank zij de X.
 
Gaat terug naar hoe het allemaal begon. Nostalgisch gevoel is meteen aanwezig. De lead kwam er te hard in, dat dan weer wel. Maar da's een detail. Mooi plaatje!
 
Mooie lead! Voor de rest kon ik er niet heel veel mee. Het spijt me

Voor mij is het juist andersom. Erg mooie sfeer en sounds, maar ik hou niet zo van dit soort leads. Zit wel mooi in elkaar!
 
Ik heb 2x geluisterd. Het is een heel mooi nummer, zeer subtiel, maar om eerlijk te zijn mocht de lead toch wel een beetje ge-automate worden, want na een tijdje wordt ie wat saai. Ik heb er alleszins van genoten, dank!
Gloomy :)
 
Ik vind het een lekker nummer, ik hou dan ook persoonlijk van dit soort muziek, de invloeden komen een beetje van oude synthesizer goden als Jan Hammer en Giorgio Moroder. De Lead is echter wel iets te hard denk ik, en blijft te lang door door gaan, die had even een korte break kunnen gebruiken vanaf dat ie binnen kwam.
 
Back
Top