Ohtar - Feel for you

Niets mis met dit nummer, mix mag meer aandacht aan worden besteed.
 
Heel mooie stem,iets stemvaster had top geweest.

Verder heel cool nummer maar mix is niet al te best
 
Best een leuk trackje, heeft wel een bepaalde vibe ofzo die blijft hangen bij mij. Waar heb je die vocals vandaan dan? Klinken goed, en heb je daar de track omheen gebouwd of heb je die er later bij gedrukt?

Oh ik lees nu dat het je vriendin is :D Zozo, das knap! Mag ik haar ook eens lenen? Mijn vriendin houd niet zo van zingen helaas.
 
Bedankt voor de reacties allemaal!


Heel mooie stem,iets stemvaster had top geweest.

Verder heel cool nummer maar mix is niet al te best

Heb je ook directe tips om de mix te verbeteren?

De begeleiding had wel iets minder braafjes gemogen. Verder vind ik het een volledig geloofwaardig nummer. Het zou zo een bescheiden hitje kunnen zijn.
Bedankt. Ter lering, wat bedoel je precies met braaf? Qua akkoorden e.d., instrumentatie, of meer distortion etc qua productie?
 
Bedankt voor de reacties allemaal!




Heb je ook directe tips om de mix te verbeteren?


Bedankt. Ter lering, wat bedoel je precies met braaf? Qua akkoorden e.d., instrumentatie, of meer distortion etc qua productie?

De stem is vooral niet goed ge-eq-ed, te veel mid laag en te dof,ook iest te dry,dus low shelf eq -,ergens de mids bell 24dboct setting) wat droppen,in het hoge mid allicht ergens boosten en dan wat 'air eq' + boosten,en dan kijken voor wat reverb,maar niet te veel natuurlijk.
 
Leuk een nummer met een vocals die ook daadwerkelijk een zanglijn heeft. Zijn er niet veel van op het synthforum en dat is voor mij al een plusje. Ik vind deze track best goed gelukt. Springt voor mij niet boven alles uit maar heb wel met plezier ernaar geluisterd.
 
Bedankt. Ter lering, wat bedoel je precies met braaf? Qua akkoorden e.d., instrumentatie, of meer distortion etc qua productie?
Niet dat ik er nou zoveel verstand van heb hoor. Maar ik vind het bij tijd en wijle een beetje leeg. De kick is amper hoorbaar en de snare drum en hihat zijn iets te rhytmbox-achtig. Er had ook iets meer variatie in de drumpartij gemogen. Het komt nu een beetje twijfelend over, behalve dan de strings. Dat is mijn bescheiden mening, dan.
 
Prachtig timbre van de vocals. Mag op plekken nog wel wat correctie krijgen en wat eq. Backing track vind ik echt prima gedaan. Mooie geluiden, goeie akkoorden. Vind het echt leuk.
 
veel is al gezegd, maar wil wel mijn waardering hiervoor uitspreken. in de basis heel mooi nummer met nu al hele fijne zang en sterk arrangement. Los van het sleutelen aan de mix, kan het nummer ook nog echt helemaal losgaan als in de tweede helft stevig wordt uitgepakt met (trance)beat eronder. Dan kan dit echt een zeer sfeervol maar heerlijk dansbaar tweede deel hebben. Qua synths sounds vind ik die digitaal klinkende pad sound echt heel gaaf. Kraftwerkiaans (Trans Europe Express / Tour de France). Mooi, hoor graag hoe dit verder ontwikkelt!
 
dank voor de repliek. Vocalen zijn opgenomen met een Rode NT1a, direct mijn Scarlett interface in. Rest van processing met plug-ins (valhalla, izotope, black rooster etc).
 
Back
Top