His Arrival on Earth (December 2020)

JimmyEyckmans

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.104
Locatie
Belgie
Heb deze oude track wat nieuw leven in geblazen door er neutron 3 en ozone 9 op te zetten. Daarna heb ik het geupload naar Soundcloud en gebruik gemaakt van de master functie.

Het kan zijn dat er clipping aan de gang is, ik kan hier spijtig genoeg niets aan veranderen. Ik bezit de plugins momenteel niet meer en heb dus de oude audio track moeten gebruiken...

Deze track is finaal. Dat wilt zeggen, er gaat niks meer aan veranderen, ik heb maar drie gratis masters op soundcloud per maand en eentje heb ik al verspild aan een ander liedje...

Het zal dus zijn zoals het nu is want als je meer masters wilt kost dat 5.49 per master. Dat is niet veel maar ik zit in budgetbeheer en kan zomaar niet aan al men geld.
Ik moet het doen met men weekgeld en daar kom ik meestal maar net mee toe...

Ik hoop dus dat het niet al te slecht klinkt op jullie geluidssystemen

 
Heb de soundcloud mastertool toch maar uitgeschakeld, het is eigenlijk al een beetje gemastered achtig met ozone en ik ga daar geen 5.49 per master voor betalen.
 
Bij nader inzien ga ik gewoon mijn abonnement op ozone afzeggen en met het geld dat ik daar mee maandelijks uitspaar kan ik liedjes masteren via soundcloud. Het klinkt in mijn oren vele malen beter met de soundcloud master tool... Maar dat wilt dan wel zeggen dat ik nu door men drie free masters doorzit lol...
 
Mooi cinematisch stukje. Ik vind de master zo prima. Trouwens, ik heb mijn SC Mastering eens laten vergelijken met mijn mastering, en om eerlijk te zijn : Soundcloudmastering sounds terrible.. De AI staat nog niet op punt. Mooie track Jimmy... Post er maar op los ;)

Gloomy. :)
 
Om eerlijk te zijn Gloomy, dit is gemastered met soundcloud... Bij mij klinkt het stukken beter ermee. Het doet ook veel aan het mixproces. Het balanceert de geluiden vele beter in men oren... en het het geheel klinkt vele voller. Ik denk dat het meer ligt bij je song. Dat je te goed bent in het mixen zelf en dan zal soundcloud misschien alles kapot doen.
Ik ben minder goed in mixen en masteren en misschien dat voor zulke mensen de SC mastering tool wel een hulp kan zijn? Ik ben in ieder geval duizend maal meer tevreden met wat SC produceert kwa mastering dan wat ik kan maken. En het bespaard me nog is veel tijd ook. Weet je dat het ondertussen al maanden is geleden dat ik nog iets nieuws heb kunnen maken? Altijd maar bezig met ozone en neutron en ook al klonk het dan uiteindelijk niet al te slecht, deze tool van SC laat het stukken beter klinken...
 
Laatst gewijzigd:
Okée, dan heb ik me goed vergist.. Maar ik weet niet waar, maar ik heb ook een topic aangemaakt om ervaringen met SC mastering te delen, en ze vonden bijna allemaal mijn eigen mastering beter. Misschien mijn nieuwe track eens laten masteren door Soundcloud en dit door jullie te laten vergelijken. Alleszins, leuke track. Goed bezig! :)

Gloomy.
 
Okée, dan heb ik me goed vergist.. Maar ik weet niet waar, maar ik heb ook een topic aangemaakt om ervaringen met SC mastering te delen, en ze vonden bijna allemaal mijn eigen mastering beter. Misschien mijn nieuwe track eens laten masteren door Soundcloud en dit door jullie te laten vergelijken. Alleszins, leuke track. Goed bezig! :)

Gloomy.

Ja maar het is zeker mogelijk dat jouw mastering vele malen beter klinkt. Ik ben daar van overtuigd dat dat zo is. Jij hebt dan ook veel meer kennis inverband met mastering en mixing die ik niet heb...
 
Mooie track hoor. ik gebruik de sc mastering ook wel eens, is best handig en klinkt redelijk goed. ik kies meestal dat 2e plaatje, die 1e heb ik ook wel eens geprobeerd maar geeft mij te veel bass.

Ik het eerste omdat dat idd de bass versterkt en dat laat men liedjes voller klinken
 
Moet eerlijk zijn, ik gebruik ze allemaal. Enkel het laaste heb ik nog niet gebruikt maar misschien ben ik nog geen liedje tegengekomen dat het nodig heeft. Ik denk dat het van liedje tot liedje afhangt. Zeker ook de intensiteit gebruiken, soms is 100% heel goed maar soms is het maar 40% of 70% of... je moet dat allemaal een beetje horen wat naar jou smaak het beste klinkt.

Ben gelukkig, heb een beetje extra gekregen deze week, heb er om gevraagd (budgetbeheer) en nu kan ik toch al een aantal liedjes masteren.
 
Back
Top