ProtoHuman - Sydney's Uncoordinated

Toptrack :halleluja. Mooie geluiden in een fraai stereobeeld.
Tijdens het luisteren en het lezen van de comments had ik de bas aan het einde niet eens meer verwacht, maar die was zeer welkom (wellicht zelfs wat te hard, iets wat ik zelden zal zeggen).
 
heel erg mooi, maar ook heel erg lang! Maar heb ervan genoten ;)
 
jaaa (met zeeer lage stem) begint overdonderend mooi...
oe strakke geluiden, erg erg mooi gebruik van de euroracks, en padshop pro kan er ook wat van (en niet te onderschatten synth, padshop 2 is nog leuker.. pro even goed, granulair gezien).

mis geen drums, of beats. beat me! with soundscapes...

mooie struktuur. tensie.

o drums.... deeeep.... komen er heel mooi in, worden echt een onderdeel.. dan de "glitches" (padshop?). mooi gedaan.

jaaaa (nu met overslaande stem); prachtig!
 
Top track. Werkelijk prachtige sounds en sfeer! :halleluja
De lange intro en de rest lijken nagenoeg los van elkaar te staan. Ik zou 't wat meer aan elkaar knopen ipv bijna stil te laten vallen. Die sequence/beat kan er eerder al subtiel inkomen.
 
@vink leuk reviewtje :D. Padshop is inderdaad super, heb ik heel veel gebruikt. Ik heb de pro versie, maar wil nog updaten naar 2. Tegenwoordig gebruik ik Pigments ook wel eens, maar Padshop heeft betere opties om lekker uitgesmeerde lagen van geluid te maken. De glitches komen uit eurorack.

@Dr van Lansberg, @Jason31, @Bahamut, ook bedankt voor de fijne reacties en de input!
 
wow die sfeer in die eerste 3:30 alleen al, prachtige diepe en heldere mix en stereobeeld, pads, hits en al die supercoole knisperende glitches, geweldig. Echt iets voor in de vacuum of space film zeg maar. en dan wordt het daarna nog spannender, de klok tikt en bereiken ze op tijd terug de airlock? Halen ze de slingshot rondom Mars of komen ze 0,1 graad van koers af en schieten ze deep space in...

serieus heerlijke donkere soundtrack. Kun je zo onder een stuk van Interstellar of Gravity zetten.

Hoe maak je al die glitches? Zijn dat allemaal lichte variaties op 1 patch, of is dat het hele systeem ompatchen telkens?
 
@synthmann toffe reactie :okdan:. Zo uit m'n hoofd zitten hier 3 a 4 tracks in met verschillende glitches en kraakjes. Meestal maak ik een vrij uitgebreide eurorack patch met wat random clocks, digitale ruis, delay en/of vrij heftige wavefolding. Daar neem ik een vrij lang stuk van op, en tweak het met de hand wat bij voor extra variatie. De XAOC Belgrad filter gebruik ik hier vaak voor, omdat je die mooi kan oversturen, en veel beweging in het geluid kan krijgen zonder het overduidelijke effect van filter cutoff open-dicht draaien. In cubase knip ik de leukste stukken er uit, en gebruik dan vaak nog een paar effecten er op (chorus, korte delays en reverbs). Sinds kort (niet voor deze track) gebruik ik veel SoundToys effectrack hiervoor, top plugin zeg.

De Interstellar associatie begrijp ik helemaal, prachtige soundtrack zit daar bij! (ookal is het grotendeels een kerkorgel :D)
 
@synthmann toffe reactie :okdan:. Zo uit m'n hoofd zitten hier 3 a 4 tracks in met verschillende glitches en kraakjes. Meestal maak ik een vrij uitgebreide eurorack patch met wat random clocks, digitale ruis, delay en/of vrij heftige wavefolding. Daar neem ik een vrij lang stuk van op, en tweak het met de hand wat bij voor extra variatie. De XAOC Belgrad filter gebruik ik hier vaak voor, omdat je die mooi kan oversturen, en veel beweging in het geluid kan krijgen zonder het overduidelijke effect van filter cutoff open-dicht draaien. In cubase knip ik de leukste stukken er uit, en gebruik dan vaak nog een paar effecten er op (chorus, korte delays en reverbs). Sinds kort (niet voor deze track) gebruik ik veel SoundToys effectrack hiervoor, top plugin zeg.

De Interstellar associatie begrijp ik helemaal, prachtige soundtrack zit daar bij! (ookal is het grotendeels een kerkorgel :D)
Thanks voor de toelichhting!
 
Back
Top