Hofmeister - Song For Gijs

Ik luister ontzettend veel progrock maar ik kan hier niet echt een vergelijkbare band uit halen. Misschien stukje Ayreon, RPWL of Arena, Neo prog dus meer? Echter mis ik wel degelijk de gitaren en de zang, Dit zou dus vooral kunnen fungeren als middenstukje van een doorgaans lange progrock track, misschien zoals Karmakanic's Message to the heart, maar dan is ie iets te simpel misschien omdat er weinig tempo wisselingen in zitten. Maar progrock is moeilijk, haast onmogelijk om zomaar even te maken, zeker in een DAW. Buzz is interessant denk ik, ik ben ook van de trackers generatie: Soundtracker, protracker en Octamed. Denk alleen dat het nu te lang geleden is om er nog wat van te snappen. Wat je track betreft moet ik het woordje progrock even weg denken, dan staat er een behoorlijk mooie compositie tegenover, de mix kan wel wat helderder alleen, lijkt wel of er een bitcrusher op de master staat. Ben benieuwd of je ooit met een echte progrock knaller komt. :P
 
Bijzonder stuk muziek zeg! Vind het lastig om iets te zeggen qua sounds, volgens mij klopt dat wel, wat mij het meeste opvalt is dat ie afgelopen is op het moment dat ik juist een bombastische drop had verwacht :), misschien waar dat die gitaren en lead in hadden kunnen komen denderen ;)
 
Zeer zeker een eigen stijl en doet me aan niks anders denken - zeer origineel. Echter, ik kon het niet zo goed volgen, er gebeurt best veel in die drie minuten maar achteraf is er niet iets blijven hangen bij mij. Voor mij mist het een pakkend element, of dat nou een bepaalde sound is, akkoord progressie, of melodie, of dat ik wil gaan dansen.
 
Ik luister ontzettend veel progrock maar ik kan hier niet echt een vergelijkbare band uit halen. Misschien stukje Ayreon, RPWL of Arena, Neo prog dus meer? Echter mis ik wel degelijk de gitaren en de zang, Dit zou dus vooral kunnen fungeren als middenstukje van een doorgaans lange progrock track, misschien zoals Karmakanic's Message to the heart, maar dan is ie iets te simpel misschien omdat er weinig tempo wisselingen in zitten. Maar progrock is moeilijk, haast onmogelijk om zomaar even te maken, zeker in een DAW. Buzz is interessant denk ik, ik ben ook van de trackers generatie: Soundtracker, protracker en Octamed. Denk alleen dat het nu te lang geleden is om er nog wat van te snappen. Wat je track betreft moet ik het woordje progrock even weg denken, dan staat er een behoorlijk mooie compositie tegenover, de mix kan wel wat helderder alleen, lijkt wel of er een bitcrusher op de master staat. Ben benieuwd of je ooit met een echte progrock knaller komt. :P
Ha Jason, nee het is niet mijn ambitie om progrock te maken. Wat hier nu ligt, dát vind ik leuk om te maken. Heb wel een tijd geprobeerd om tracks te maken die meer rocky klonken, maar ik ben naar mijn smaak dan té lang bezig met het shapen van sounds. Ik vind dat zonde van mijn tijd, ben liever bezig met compositie en noten. Wat mij betreft zit er ook niks in deze track dat überhaupt hoeft te refereren aan progrock. Ik weet niet eens wat de definitie is van 'progressief' met betrekking tot rockmuziek. Ik luister enkel. Dus het is prima dat je die term 'even weg denkt'.

Wat ik met de inleidende woorden bedoelde is:
Ik ben de track begonnen met verschillende geluiden uit de Mellotron. Waarom had ik daar zin in? Omdat ik zoveel progrock heb geluisterd afgelopen jaar en gefascineerd raakte door díe bewuste geluiden. (Denk aan een band als Anekdoten) Dat er tijdens het maken van de track niet veel van is overgebleven maakt mij voor het resultaat niet uit.

Er zit geen bitcrusher op de master trouwens. Toen de track klaar was vond ik 'm iets te flauw klinken en heb er nog een klein beetje hoog bij in gedraaid. Wellicht iets teveel.

Bedankt voor je reactie en succes met je inzending!

-Hof
 
Back
Top