Hofmeister - Song For Gijs

Hier zitten blijkbaar heel wat uurtjes werk in, nietwaar? Coole track, Gijs zal tevreden zijn. Zeer origineel en imposant. Het genre is wel niet mijn kopje thee, dus daarom: Misschien een stem! :)

Heb hem trouwens al 2x beluisterd..

Ach, weet je wat?

STEM!

:okdan:

Succes!

Gloomy. :)
 
Alles in Buzz kost veel tijd... Maar buiten dat, ja, er zit een hoop werk in. Een toonsoortverandering om de track wat boeiender te maken is niet zo gepiept. En een instrument laten klinken zoals je het in je hoofd hebt kan ook een pain in the ass zijn. In de finale moet het orgel eigenlijk nog meer neigen naar een megalomaan kerk-orgel, maar omdat ik die niet standaard in huis heb, moet de track het doen met een orgel uit de Wavestation VST van Korg. Heb de track bewust aan de korte kant gehouden; alles zit er in wat ik wil nu.

Bedankt voor je leuke reactie!
 
Bedankt voor al dit positiefs. Mijn inzendingen zijn wel eens minder goed ontvangen. :)

Wat betreft het negatieve: Dat kan ik goed volgen!

Een spannende baslijn vind ik makkelijk te maken als die bas de basis is van m'n track en ik van daaruit verder ga werken. Een heel ander verhaal is het als die bas moet passen onder een schema, welke al atonaal van zichzelf is. Ik durf daar blijkbaar niet echt de grens mee op te zoeken, vandaar dat deze track het moet doen met een simpele grondtoon. Bij nader inzien was het met een arpeggio waarschijnlijk al interessanter geworden. Ai!

Tja, die lead... Die kritiek zag ik al van mijlenver aankomen daar ik die zelf ook mis, al dan niet scheurend. Ik kreeg er gewoon geen catchy melodie uit na een paar avonden pielen. Wellicht is het dan beter om die lead maar te skippen en wat meer aandacht te schenken aan de opbouw en details en de track niet onnodig lang te maken. Maar toch, ja, wat betreft de lead had er zeker meer in gezeten.

Ik ken mezelf en ga in 2021 serieus studie maken van spannende baspartijen en scheurende melodieën.
 
is vrij eigenaardig in de goede zin. erg mooie geluiden maar vooral een mooie compositie.
 
Niet helemaal mijn ding, maar los daarvan is 't een goede track. Vooral het einde is zeer geslaagd.

Jeskola Buzz is een soort tracker? Damn, good old times. Respect. :okdan:
 
"Eigenaardig" is altijd positief. Ik ben geen jongen die denkt in 'stijlen'.

Buzz is inderdaad een tracker. Nu ik erover nadenk; ik gebruikte die software voor het eerst 1998! Een paar jaar eerder maakte ik kennis met ProTracker op m'n Amiga. En eigenlijk werkt Buzz precies hetzelfde met een soort modulaire layout en en de mogelijkheid om VST's te gebruiken. Wat natuurlijk geweldig was in die tijd. Maar nog steeds eigenlijk. Ik moet erbij zeggen dat ik veel midi-bewerkingen in Cubase doe, om ze vervolgens met de EnergyXT VST te importeren in Buzz. Een normaal mens zou al moe worden bij enkel de gedachte aan een workflow als deze... Tóch is er nog steeds een tamelijk levendige community Buzzers online.

Bedankt flyweight en Bahamut voor de mooie woorden.
 
Lekker dik intro, hoewel geen 303, kan ik dit wel waarderen, intro doet mij denken aan de een of andere intro film waar de wereld vergaat, kan er niet op komen.

Wel heel bijzonder, hoe je het allemaal samen weet te krijgen, wat ik wel jammer vind: die toonhoogte van de hele track die ineens een octaaf (denk ik? ) omhoog gaat, dat mocht van mij precies andersom en dan even flink erop beuken.

Verder bijzonder hoe je dit afwisselend houd en bij elkaar weet te brengen. Drums klinken lekker, mag tikje meer leven in zitten, desnoods met een setje stereo mics die de drumtrack opnemen in een live room ala phill collins (kleine badkamer moet voldoen ) en dat er weer subtiel parallel bij mixen met compressie. Verder weinig op aan te merken!
 
Origineel en tof gemaakt. Ik dacht eerst dat Jeskola Buzz een artiesten naam was. Nog nooit van die software gehoord.
 
Ik vind het een leuke aparte productie, vind het geheel wel wat schel klinken. :okdan:
 
Originele inzending. Ik moest even zoeken naar het symphnonische, het progressive, maar er zitten inderdaad wel wat elementen van in. Maar ook hier, het raakt me helaas niet.
 
Back
Top