Fifth Bot - Desolate Dreams

Heel gaaf. Zwevende geluiden, kraakjes en ruis. Ik vind het helemaal top. Goede productie ook! Ik vind de vocal samples (vooral die lagere mannenstem?) iets te "clubby" ofzo qua sfeer. Had voor mij nog wel een iets donkerdere sample mogen zijn. Maar echt te gekke song.
 
Mooie track weer! Ik vind die rimshot wel lekker, zorgt voor een beetje drive en tempo in de veelal trage stroperige sounds (zeker niet negatief bedoelt). Enige wat ik zou opmerken bij die glitches is dat daar soms wat (mijn inziens) delay of reverb miste waardoor ze wat abrupt zijn. Maar over het algemeen heel vet :okdan:
 
Heel mooi in elkaar gezet, blijft mij boeien door de ongrijpbare sounds die tussendoor vloeien. Soms hele gave samenklanken, die het harmonisch ook boeiend maken. Sterk werk :okdan:
O ja, die rimshot vind ik ook wat minder passend bij de rest, de rest is allemaal ongrijpbaar, de rimshot geeft wel een fijne puls aan de track, maar het geluid had van mij ook wat ongrijpbaarder gemogen.
 
Muzikaal niet mijn smaak (ik kan niet helemaal volgen waar het naartoe gaat) maar qua sound design, stereobeeld en productie erg sterk!
 
Fijne track. De vocal die er op 2:35 bij komt past er aan ene kant goed bij aan de andere kant trekt die het sfeertje beetje uit de experimentele hoek. Aan het eind verwacht ik nog een soort toegift.
Wordt wel een stem denk ik.
 
Lekker intro, houd ik van. Doet mij een beetje denken aan zo'n Scandinavische film.
Mooi gedaan ook die sample op 2:35 ongeveer, klinkt er lekker bij.
Lijkt erop dat je veel met reverse reverbs en/of reverse samples werkt, in elk geval dat aanzwengelende past goed in de track.
Toch heb ik wel het idee heel tijd naar een intro/break te luisteren, ik zit eigenlijk te wachten op de track die losgaat.
 
Ondanks dat ik het zelf wat saai vind qua stijl muziek, vind ik het wel mooi gemaakt. Alleen de snare vind ik niet zo. Die is me iets te machinaal aanwezig, en mist feeling met het geheel.
 
Goeie track en erg knap sounddesign!
Met deze track komt mijn eind 2019 verkregen main audiosysteem echt volledig uit de verf. Dus wat mij betreft: de SF contest track van 2020 :halleluja.
Enige aandachtspuntje wat ik kan noemen, is dat de glitch die o.a. op 1.20 te horen is, wel erg hard staat; het lijkt net een 'echte verrotte mp3 glitch'.
OK, ik kan natuurlijk het geheel wat zachter zetten, maar het klinkt zo fantastisch detaillistisch op 'aangenaam volume'.
 
Ik had graag wat meer reverb op de bewuste glitches en clicks gehad en ze zijn soms tikkie te luid. Verder absoluut heerlijk dat je deze kiest om SF contest mee te verfraaien. Verdient van mij nog wat meer space saus. Doet natuurlijk denken aan -Archangel maar zover waren jullie ook al :)
Wou echt dat ik zoiets kon maken, ben er wild van. Op een hele rustige manier :)
Zou me niet verbazen als je wint.
 
Hey, ik voel toch even de behoefte (zonder de zielepiet te willen uithangen) om een korte verklaring te geven over de weinige response van mijn kant dit jaar (zowel feedback op andere tracks als reacties op jullie feedback) dat is zeker geen desinteresse geweest. Ik heb het dit jaar super druk met mijn werk en mijn hoofd stond dit jaar helemaal niet bij de contest (heb zelfs getwijfeld of ik een track ging insturen). Een aantal jaar geleden ben ik overspannen geraakt (met net geen burn-out tot gevolg) en in ik heb in die tijd geleerd om de dingen die MOETEN (ook al vallen die in de categorie “leuk”) los te laten. (Die overspannenheid heeft overigens achteraf ook heel positieve kanten gehad, het is nl DE reden dat ik tegenwoordig weer muziek maak!)

Ik had afgelopen week ook pas in de gaten dat er toch nog best wat reacties waren geschreven sinds de laatste keer dat ik heb gereageerd. Dus nu alsnog SUPER bedankt voor de feedback die jullie hebben achtergelaten. Erg leuk om te lezen en ik denk dat er zeker heel terechte punten zijn aangehaald. Waar ik zelf bv ook twijfels over heb is de rimshot (niet dat ik die gebruikt heb, vind wel dat er iets van tempo in hoort, maar wel de klank zou misschien een betere passen) en de main vocal ben ik zelf ook niet helemaal kapot van (maar ja blijft lastig geschikte vocals vinden).

De race is nog niet voorbij, er mag nog even gestemd worden en er kan nog best wat veranderen, maar ik ben sowieso superblij met de stemmen die ik zelf gekregen heb, dus dank daar voor! Het blijft nog even spannend, maar als er geen gekke dingen meer gebeuren, zonder iets te verklappen, denk ik dat we dit jaar weer een heel terechte winnaar gaan krijgen, die stond zeker ook hoog in mijn lijstje!
 
Back
Top