Fifth Bot - Desolate Dreams

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.706
Locatie
Nijmegen
Of dit mijn beste track van het jaar is? Geen idee, weer heel verschillende stijlen geprobeerd, dus dat is dan sowieso lastig kiezen. Ik zat te twijfelen tussen een wat meer gangbare track en deze. Uiteindelijk toch maar voor het wat meer experimentele werk gekozen, deze is dichter bij mijzelf qua muzieksmaak. Dark, downtempo en misschien een beetje vreemd, heel benieuwd dus hoe die valt :D.

Ik zal er dit jaar waarschijnlijk niet aan toekomen iedereen feedback te geven, ik heb het op het moment veels te druk met mijn werk en een kerstvakantie zit er dit jaar waarschijnlijk ook niet in. Ik hoop nog wel het merendeel te beluisteren, wel zo netjes voor het uitbrengen van de stemmen.

Iedereen weer veel succes en vooral heel veel luisterplezier, benieuwd wat voor moois en origineels er dit jaar weer gebrouwen is!

 
Heb je er nou van die vinyl clicks ingestoken, of scheelt er iets aan mijn systeem, of een foute upload? Het is alleszins zeer irritant daarnaar te luisteren. Uitgezonderd van dat is het een heel erg zwoele en chille plaat. Voor mij persoonlijk kabbelt ie te rustig door en mocht er wat meer variatie van het thema. Al bij al: goed geproduceerd!

Succes!

Gloomy :)
 
# Gave inzending hoor :okdan:
Zet n super sfeertje neer en pakkend tot het einde.
1 van de betere tracks wat mij betreft
 
Vet hoor. Ik houd hier wel van. Helemaal mijn smaak. Ik vind die Clicks die Gloomy noemt wel lekker. Van mij had de rimshot er niet in gehoeven, doet een beetje af aan de sfeer, of misschien een iets subtielere tick... Maar echt een goede productie, boeiend tot het eind en fijne balans.
 
ontbreekt hats (die moeten niet luid staan,maar nu heb je te veel empty space) rest is goed
 
Dat zijn leuke comments, bedankt mensen!

Krek yes daar hou ik dus ook wel van :P, voor mij hoeft ut dus niet allemaal zo uberclean te zijn. Maw alle ruis, glitches en overtonen zijn er dus bewust ingestopt, maar het zal niet voor iedereen zijn :D (en gelukkig hoeft dat ook niet met muziek).

GentleG SB-SIX egres: goede opmerkingen, de track is een paar maandjes oud, en nu ik hem een tijd niet gehoord heb, zou ik nu ook wat dingetjes anders gedaan hebben. Helaas liet de tijd het niet toe om er nog ff wat aan te sleutelen voor de contest.

metatron de track zelf is geheel van eigen bodem, de gebruikte vocal samples uiteraard niet, weet zo snel niet meer waar ik die vandaan heb.

De rest: nog eens bedankt!
 
Het ademt sfeer en inspireert.
Ik krijg er wel zin van om er allerhande dingen toe te voegen.
Maar ik ben er ook redelijk zeker van dat ze ten kosten zouden gaan van die sfeer en waarschijnlijk ook het eindresultaat.
"De kunst van het weglaten" heb ik dit jaar ook al eens zien passeren; een niet te onderschatten vaardigheid.
 
jaa, begint al goed! oe, die kick zit er erg goed in, met de glitches, de snel opkomende geluiden en verdwijnende geluiden.

en dan komt in "tempo". snare zeer goed gekozen bij alles. mis geen hats. :maffia:

mooi die vele geluiden. die zoals ik al zei, soms repetitief voorbij komen, soms met langere dreiging tussen de opkomst en ondergang.

ingehouden dreiging. mix is erg goed. ingetogen. toch doorborend (komt ie weer met die term, moet er geen essay thread komen?).

en dan wordt er soms door, de stemsamples vooral, een andere sfeer ge-injekteerd.. me like..

blij dat je voor de eksperimentele track gekozen hebt. en het eindigt ook zeer sterk, verdorie! 8D

ik hou wel van al die overtonen, glitches, ruis, etc. zetten het nummer goed aan.
 
Hele mooie sound design, zitten echt vette sounds tussen. Het totaal vind ik ietwat onsamenhangend qua sfeer.
 
Ik krijg er wel zin van om er allerhande dingen toe te voegen.
Zeer herkenbaar, dat is een valkuil waar ik continue zelf intrap! Ik had me nu dus eens heel bewust voorgenomen om dat niet te doen, resultaat is dat eea een stuk meer ademt (en nu dat nog maar eens vaker proberen vast te houden :D)

vink Dank je voor je zeer fijne commentaar en tof dat deze je goed bevalt!

ProtoHuman en Bahamut Thnx for noticing, bijna al het materiaal, inclusief de 2 vocal samples heb ik wel bewerkt met het een of ander. Wat ik echt weer herontdekt heb met deze track is de power of OTT (multiband compression), de whispers in het begin bv is een stukje van een audience van een Ted Talk en dan met extreme settings eea naar boven gehaald, en die drone (ook vanaf het in het begin bv is een single pad sound uit Serum, gesplit in 2 kanalen (dry/wet) met op 1 kanaal dus een OTT (en dan eea nog wat EQ-ed)

Allen bedankt voor de feedback!
 
Erg goed geheel, die clicks hadden voor mij ook niet gehoven. Deze track noteren we!
 
Back
Top